Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
včera | Petr Prokopec
Arogance, to je přístup, který zastává stále víc automobilek směrem ke svým zákazníkům. Nejenže jim drze nutí auta, která si lidé nevyžádali, a nenabízí ta, která by chtěli, za ta nevyžádaná chtějí i opakovaně platit. Kdo se diví, že s tím vším naráží?
Budoucnost automobilové branže by dle většiny výrobců měla stát na třech pilířích. Prvním je pochopitelně elektromobilita, druhým pak autonomním řízení. Je nicméně otázkou, jak tomu bude reálně, neboť zájem o elektrická auta vadne už po dosažení jejich 10- až 20procentního poklesu na trhu a odpor k nim mezi zbytkem klientely jen roste.
V případě autopilotů jde stále spíš o vlhký sen automobilek. Elektronika zvládne za řidiče dočasně zaskakovat ve velmi nekomplikovaných situacích typu dálniční provoz, aby vás ale auto bezpečně a spolehlivě převezlo přes město za přítmí a silného sněžení, od takového momentu jsme pořád nekonečně vzdáleni.
Dobře, ale tak je tu ještě třetí pilíř, kterým má být vlastně opakované placení za auto, které jste si už jednou koupili. Automobilky se vzhlédly v tom, že nové vozy budou vyrábět v maximální možné míře „fyzicky stejné”, tedy budete v nich mít všemožné prvky výbavy od matricových LED světel přes vyhřívaná sedadla až třeba po pokročilé navigační systémy. Tohle všechno si s novým autem koupíte, ono bude vaše, aby vám ale byly některé prvky výbavy zpřístupněny, budete za ně muset platit formou předplatného.
Přijde nám to podobě drzé jako ignorace odporu značné části zákazníků k oné elektrické mobilitě, automobilový průmysl ale žije v „éře arogance”, a tak to vlastně zapadá do duchu doby. Výrobci si od tohoto přístupu slibují miliardy ročně navíc rýžované na pravidelných malých platbách, nová studie společnosti Smartcaru ale ukazuje, že zákazníci jim do toho zase hází vidle. Jaké překvapení.
Studie se zúčastnili řidiči z Evropy a Spojených států a její výsledky ukazují, že boj o akceptaci opakovaného placení za už koupená auta bude podobně náročný, jaký je spojen s elektromobilitou. Lidé zkrátka nemají rádi, když jsou k něčemu nuceni, zvlášť když jde o peníze.
Dle průzkumu se tak 76 procent zákazníků vyhýbá účasti na jakékoli službě, kterou automobilky nabízí za pravidelný poplatek. Zhruba 40 procent respondentů o této záležitosti dokonce nemá ani žádné informace, prostě chtějí auto používat v takové podobě, v jaké si jej pořídili. Polovina lidí pak sice je ochotna přistoupit k závazku s automobilkami, ovšem jen za předpokladu, že za peníze získají něco navíc, což tu platí jen zřídka. Povzbudivé pro výrobce může být nanejvýš to, že z necelé čtvrtiny lidí, kteří tyto služby využívají, je s nimi 74 procent z nich spokojeno. Ale další detaily ukazují, že i tohle je ošidné.
Už dřív jsme zmiňovali, že tohle budou ochotní bez okolků platit jen ti, pro které jde o tak malé peníze, že ani nepoznají, že je nemají. A vskutku - v 30 procentech případů spojených uživatelů ve Státech a v 26 procentech ve Velké Británii jde o lidi vydělávají víc než 2,5 milionu korun ročně. Když vyděláváte přes 200 tisíc měsíčně, věříme, že vás stovka měsíčně za či ono nezruinuje. Ale kolik takových lidí je? Navíc je tu další jobovka - uživatelé podobných předplatných z 56 procent využívají aplikace třetích stran, nikoli aplikace samotných automobilek.
Pokud tedy automobilky chtějí na předplatném stavět, čeká je ještě moře práce. Informovanost o těchto prvcích je obecně malá, což vypadá jako problém k řešení, ale na druhou stranu - pokud jste si koupili moderní auto s podobnými funkcemi a dosud jste se o ně neměli důvod zajímat, pak je zjevné, že je k životu nejspíš ani nepotřebujete.



S největšími kontroverzemi, jež se týkají předplatného, je spojena mnichovská automobilka. Ta se na některých trzích rozhodla, že majitele nechá pravidelně platit i za vyhřívání sedaček. Celá myšlenka odemykání přístupu k výbavě, která je v autě tak jako tak přítomna, je ale podle nás vadná a zákazníky akorát zbytečně dráždí. Foto: BMW
Zdroj: Smartcar
Bleskovky
Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
19.3.2025Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
před hodinouPřevratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
před 2 hodinamiLež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
před 4 hodinamiNěmecké automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
před 5 hodinamiAudi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva