Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zájem o VW Amarok V6 TDI je enormní, nakonec nabízí až 245 koní
28.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jen Australané už objednali přes 6 000 Amaroků V6, aniž by znali přesnou cenu nebo s ním jeli. Zjevně jim stačí třílitrová V6 s overboostem.
V dnešní době internetu a digitálních technologií je vskutku náročné něco utajit. Ve světě aut tak máme o skutečná překvapení nouzi, zvláště když se kromě špionážních fotografů o nějaké to poloviční odhalení starají i samotní výrobci. Přesto jsme letos zůstali minimálně dvakrát stát s ústy otevřenými dokořán, přičemž pokaždé u toho byl Volkswagen. Německá automobilka nejprve vyrukovala s novým modelem Phideon, o němž prakticky nikdo neměl ani tušení, aby vzápětí všechny ohromila faceliftem pick-upu Amarok.
V daný moment samozřejmě nešlo o revoluční změnu designu, v tomto ohledu se Němci drží zuby nehty svých lehkých evolučních kroků a nejspíše na tom nebudou nic měnit ani v budoucnosti. Mluvíme o rošádě v motorovém prostoru, ze kterého byl vykopnut dvoulitrový čtyřválec a jeho místo zaujal třílitrový šestiválec. Pokaždé sice šlo o dieselovou jednotku, v tomto ohledu ale na saze až tak nehledíme, počítá se totiž každé deci a válec navíc.
Tento krok přitom evidentně nevítáme pouze my, ale také zákazníci. V Austrálii tak v mezičase Volkswagen přijal již více než šest tisíc objednávek na nový Amarok V6, a to přesto, že k oficiálnímu vstupu na trh dojde u protinožců až 24. listopadu, takže ho ani nikdo neviděl, ani s ním nejel a dokonce ani neví, kolik bude stát. Jasné je jen to, že se pick-up bude muset na druhé straně Zeměkoule obejít bez šestistupňového manuálu, místo toho jsou všechny nabízené varianty osazeny osmistupňovým automatem.
„Amarok V6 není nějakým přehnaným konceptem nebo cvičením techniků,“ dodává k novince Carlos Santos, šéf divize užitkových vozů Volkswagenu. „Je skutečný, je tu a přiváží sebou nejlepší šestiválcový turbodiesel na světě, který ve svých luxusních SUV používají také Porsche a Audi.“ Tato slova sice ve světle kauzy Dieselgate možná znějí poněkud kontraproduktivně, ale jak jsme uvedli, zde jde hlavně o onen „upsizing”.
S novou jednotkou naladěnou až na 224 koní a 580 Nm točivého momentu Amarok překonává veškerou přímou konkurenci. Tento výkon je navíc díky funkci overboost krátkodobě navýšen na 245 koní, pokud při třetím a čtvrtém převodovém stupni a v rychlostech nad 50 km/h razantněji sešlápnete plynový pedál. Vyšší výkon je pak pokaždé k dispozici na 10 sekund s pětisekundovou pauzou na vychlazení agregátu.
Ve světle těchto informací není divu, že stovku pick-up pokoří za 7,9 sekundy a sprint z 80 na 120 km/h zvládá za 5,5 sekundy - nakonec už jsme viděli, co dokáže. Mimo to bude Amarok v Austrálii standardně vybaven kotoučovými brzdami ve všech rozích, režimem off-road a zadním samosvorným diferenciálem. Cena, která ještě nebyla upřesněna, tak sice pravděpodobně zamíří nad konkurenční Ford Ranger, s ohledem na objednávky jsou s tím ale zákazníci srozuměni.
My pak jen můžeme zmínit, že ačkoliv je Austrálie tradiční baštou pick-upů, letos zde již máme 11procentní růst daného segmentu. Pro Volkswagen přitom ony objednávky představují 5,4procentní tržní podíl, který by značka chtěla dále navýšit - Toyota HiLux a Ford Ranger totiž dosahují dvacetiprocentního podílu, a tak australskému trhu s pick-upy dominují.
O faceliftovaný Amarok je na australském trhu nemalý zájem...
...do prodeje navíc míří i nová varianta Canyon
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 31 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 2 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 5 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus