Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zájem o diesely v Německu klesá, naftovou modlou už je jen Passat 2,0 TDI
6.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pouze 1 z 30 nejžádanějších vozů u našich sousedů má pod kapotou v prvé řadě diesel. Celkový podíl těchto motorů klesl nejníže od roku 2012.
Následky kauzy Dieselgate zmiňujeme prakticky pokaždé pouze v souvislosti s VW Group. Dopady největšího skandálu v historii německého koncernu ovšem ovlivňují celý automobilový průmysl. Na motory, jenž produkují mnohem více sazí než ty benzinové, se totiž nyní hledí s rozpaky bez ohledu na to, jaká značka za nimi stojí. V důsledku toho pak logicky klesají i jejich prodeje.
Aktuálně si můžeme posvítit na německý trh, kde se v srpnu prodalo pouze 45,3 procenta nových aut osazených dieselovým motorem. Jde tak o nejhorší výsledek od března 2012, přičemž ještě na počátku loňského roku „naftožrouti“ představovaly polovinu veškerých registrací. I v momentě vypuknutí zmiňované kauzy ještě atakovaly hranici 50 %, poté však následoval rychlý pád.
Podle automobilového centra univerzity v Duisburg-Essenu, která za novou studií stojí, se zákazníci začínají stále více přiklánět i k alternativám pro dieselové motory, tedy zejména k hybridním pohonným jednotkám. Zájem o ně tak logicky roste, byť momentálně nejde o nic světoborného. Zatímco v lednu 2015 si ukrajovaly pouze 0,8 procenta celkového koláče, nyní je to dvojnásobek.
Favoritem Němců se tak začínají stávat maloobjemové benzinové motory, velmi často doplněné přeplňováním. Malý benzin představuje odbytovou jedničku u 30 nejžádanějších modelů, kdy jedinou výjimkou je Volkswagen Passat osazený dvoulitrovým turbodieselem. Nicméně v případě Golfu je již favorizována benzinová jedna-dvojka, pro Polo pak zákazníci nejčastěji volí litrový tříválec.
Při pohledu na tyto výsledky největšího evropského trhu je logické, proč stále více značek zmiňuje svou budoucnost zcela oproštěnou o dieselové motory. K takovému kroku sice nedojde v dohledné době, nicméně stávající trendy v kombinaci se stále přísnějšími emisními normami, jimž budou „naftožrouti“ stále větší problém efektivně vyhovět, jsou neodvratné.
Zájem o diesely v Německu klesá...
...proti proudu jde především VW Passat 2,0 TDI
Zdroj: Süddeutsche Zeitung
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 10 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
6.10.2024 - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
6.10.2024 - Mercedes chystá nástupce propadáku, který si nekoupilo ani 100 lidí, z fiaska se zjevně vůbec nepoučil
6.10.2024 - Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
6.10.2024 - Vysoká cla Číňany nezastaví, říká prodejní šéf Škody, od EU chce ale místo regulací jen peníze
6.10.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 21:24 - denis
- Onboard videa 11.05. 20:22 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.05. 14:12 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.