Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce
16.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Strach z nejisté budoucnosti způsobil, že, Němci v dubnu koupili rekordně nízký počet dieselových aut. A znát je to už i na trhu ojetin.
Do září 2015 byla Evropa nakloněna dieselům takovou měrou, že benzinový agregát jsme mohli zejména v některých třídách aut považovat pomalu za vzácnost. Nicméně s propuknutím největší kauzy v historii Volkswagenu došlo k řadě změn, které zejména na politické vyústily v anti-dieselové tažení. Kde zákonodárci a regulátoři ještě před necelými dvěma roky vyzdvihovali „nafťáky“ jako nejekologičtější pohonné jednotky pod sluncem, tam je nyní zatracují a snaží se zcela zamezit jejich vjezdu do center měst.
Tyto nálady jsou patrné zejména v zemích západní Evropy, konkrétně ve Velké Británii, Francii, Španělsku a Německu. Zájem o diesely na těchto trzích klesá a je překvapivé, že v Německu míří dolů až raketovým tempem. Podle nové studie Centra pro automobilový výzkum (CAR), jenž je přidruženo k Univerzitě v Duisburgu-Essenu, se tak přitom děje hlavně mezi privátní klientelou. Na tu v dubnu v Německu připadlo pouze 23,8 procenta dieselových vozů, což je nejnižší podíl od roku 2009, kdy tzv. šrotovné uměle vyhnalo nahoru zájem o nejmenší auta logicky hlavně s benzinovými motory.
Tento pokles má samozřejmě vliv na celkový trh s dieselovými vozy, který sice v dubnu dosáhl 41,3 procenta z veškerých německých registrací, nicméně oproti minulosti jde o 20procentní propad. Vše ovlivňují ony prodeje na privátní úrovni, které vrcholu dosáhly v prosinci 2011 - v té době byl podíl dieselových vozů mezi soukromníky dokonce 40procentní. Ještě donedávna se držel nad úrovní 30 %, nyní padl skoro ke 20, a to hlavně dílem aféry VW a jejími důsledky. Některá města (např. Stuttgart) chtějí omezit dieselům vjezd do svých center a to se pochopitelně nehodí nikomu.
CAR nyní předvídá, že pokud vývoj půjde v příštích měsících obdobným - tedy skandálem Volkswagenu urychleným - tempem, mohl by podíl dieselů mezi privátní klientelou na jaře 2018 klesnout i pod 20 procent. Firmy sice budou tuto část trhu držet výše nad vodou, nicméně i přesto se dá očekávat, že celkově „naftožrouti“ klesnou pod 40 procent.
Tato situace má pochopitelně efekt především i na trh s ojetými vozy, kde právě diesely si ještě donedávna držely vyšší cenu než jejich benzinové protějšky. Nabídku naftových ojetin a jejich ceny jsme detailně probírali nedávno, kdy se ukázalo, že navzdory značnému zpomalení trhu s diesely jejich ceny zůstávají relativně vysoko. Bylo ale jen otázkou času, než převis nabídky nad poptávku pošle ceny dolů a podle CAR se právě to nyní děje.
Zájem o ojeté diesely mezi samotnými Němci je prý na absolutním historickém minimu a situaci vylepšují jen zájemci z východnějších částí Evropy, tedy i z České republiky. Zde nic jako politický boj proti dieselům prakticky neexistuje, a tak místní řidiči mohou profitovat z nižších cen. Ty jsou už nyní u dieselů v Německu relativně nízké a podle šéfa CAR Ferdinanda Dudenhöffera nemohou do budoucna nic než dále klesat.
Čeho se tedy v příštích měsících a letech dočkáme? Výhodnějších nákupů naftových ojetin v Německu zřejmě zcela nesporně, pokud jde o zájem o diesely jako takové, zůstává tu více otázek než odpovědí. Fakt, že Němci tak zásadně omezili svůj zájem o naftové vozy, ale není pro tento druh pohonu do budoucna dobrým znamením...
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 1 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 28](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 2 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 24](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 3 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 25](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 4 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 26](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 5 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 27](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 6 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 7 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 8 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 9 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 10 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 11 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 12 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 13 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 14 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 15 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 22](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 16 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 17 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 29](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 18 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 30](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 19 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 20 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 21 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 31](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 22 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 32](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Zájem o diesely v Německu je na 8letém minimu, východ Evropy si mne ruce - 23 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 33](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Dieselový VW Golf Variant by mohl být jedním z typických bestsellerů ve východní Evropě, bez ohledu na to, zda půjde o ojetinu či nový vůz. Německá privátní klientela o něj - i ostatní TDI - začíná jevit stále menší zájem
Zdroj: CAR při Univerzitě v Duisburgu-Essenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nejnovější články
K mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včeraŠéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraAudi končí s hloupými hrátkami s diverzitou, inkluzí a genderem, a to si zaměstnanci měli říkat „krásně” Audiáni
včeraNěmci u nových pneu sází na tvary známé z golfových míčků, že to nikoho nenapadlo dřív
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva