Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zachovalý VW Passat W8 s manuálem nemusí stát majlant, na tomto i vyděláte
3.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Je to ikona jedné éry existence VW a hezkým kousků už chvíli hodnota jen roste. Tento hezký je, k mání je ale jen za průměrnou cenu.
Už od roku 1973 nabízí největší německá, teď vlastně i světová automobilka model Passat. Úctyhodných 44 let sjíždí nepřetržitě z výrobní linky Volkswagenu v Emdenu na severozápadě Německa, což napovídá cosi o tom, jak prodejně úspěšný tento model je. A vskutku - Passat se navzdory své velikosti dokáže dostávat i mezi nejprodávanější vozy kontinentu a dnes má ve své třídě v Evropě skoro třetinový tržní podíl. Je to pro ostatní měřítko třídy, něco jako Golf mezi kompakty - 22 milionů prodaných kusů za ony čtyři dekády je na vůz střední třídy ohromující hodnota.
Za jednu vrcholných ér existence Passatu můžeme označit generaci B5, která se vyráběla mezi lety 1996-2005. Je to vůz z dob, kdy koncernu neochvějně vládl Ferdinand Piëch s touhou nabízet vždy o něco více než ostatní. A s „bé-pětkou” trefil desítku.
Vůz byl tedy tvarován s rozmyslem Němcům vlastním, žádné estetické výstřelky se u designérů nekonaly, měl ale velmi nízký součinitel odporu vzduchu a jeho karoserie poprvé prošla kompletním pozinkováním. Zdokonalení jízdních vlastností oproti předchozí generaci zajišťovala podvozková platforma od koncernového kolegy Audi s motorem umístěným neobvykle vpředu podél. A na tehdejší dobu byl Volkswagen Passat napřed i pojetím kabiny. Prostorný interiér s dostatkem místa doplňovalo dobré odhlučnění a palubní deska s kvalitně zpracovaným interiérem na tehdejší dobu vytvořila příjemné místo i pro delší přesuny.
V roce 2000 Volkswagen přivezl do Paříže facelift, dnes často označovaný jako generace B5.5. Nová verze vylepšila bezpečnost posádky při nehodě, a dále některé prvky karoserie. Změnou prošla přední maska vč. světlometů a hlavně zadní svítilny, které mají kulatý tvar, tolik charakteristický pro tuto generaci.
Passat toho času jasně překonával konkurenci nabídkou motorů spojených s manuální nebo automatickou převodovkou a možností pohonu všech čtyř kol. Pod kapotou se vystřídaly naftové agregáty 1,9 TDI, 2,0 TDI i 2,5 TDI V6. Benzínové motory byly méně žádané, ale jejich nabídka předčila ty naftové. K dispozici byla možnost 1,6, 2,0, 1,8 20V, 1,8T, 2,3 VR5, 2,8 V6 a jeden naprostý unikát - motor 4,0 W8.
Tato pohonná jednotka byla vrcholem nabídky a dnes, vlastně i tehdy byla v mainstreamové střední třídě v Evropě nevídanou věcí. Dva spojené bloky motoru VR4 se společnou klikovou hřídelí díky malým rozměrům zapadly pod kapotu Passatu sedanu i kombi. Výkon 202 kW (271 koní) a točivý moment 370 Nm, zrychlení z klidu na 100 za 6,7 s a maximální rychlost 250 km/h dnes možná někomu přijde málo, ale jsme o dekádu a půl v minulosti, kdy platily jiné poměry. A noblesu tomuto motoru nesebral ani čas.
Navzdory vysokým prodejním číslům Passatu obecně (B5.5 nevyjímaje) se těch s motorem W8 prodalo jen málo a dnes jich je jako šafránu. Zachovalých kusů bývá na prodej hrstka a většina jich má automat. Není tedy divu, že pěkné exempláře jsou žádané a jejich cena už chvíli roste. Opravdu zachovalé kusy tak stávají nemalé statisíce a ještě na ně narazíte jen jednou za čas. Dnes tu ale máme jeden, který je velmi zachovalý a přitom je pořád dostupný.
Jeho stříbrná barva karoserie s černým interiérem možná nepředstavuje nejnápaditější kombinaci, ale o to méně nápadný tento stroj bude - jen znalci jej poznají podle čtveřice výfuků či specifických kol. Výbava je tu tradičně velmi bohatá včetně bizarních „atributů moci”, jako je dřevěný volant. Převodovka je naopak netradičně manuální. Vůz má druhého majitele, je prý v perfektním stavu a má dobře zdokumentovanou servisní historii během veškerých 89 tisíc km, které s ním oba vlastníci najeli.
Důvod to rozporovat nevidíme, jde od pohledu o velmi zachovalý kousek zvenčí i zevnitř. U takového lze čekat vysokou cenu, ale 8 700 Eur (cca 222 tisíc korun), za které je k mání, představuje jen průměrnou hodnotu, za kterou jsou dnes Passaty W8 nabízeny. To při vývoji cen z poslední doby znamená, že na tomhle autě těžko proděláte, i když s ním budete jezdit. A že si sjedete pořád královsky - verze W8 s manuální převodovkou v krásném stavu zkrátka stojí za zamyšlení, k mání jich bude jen méně...
Vývoj průměrných cen ojetých VW Passat W8 v posledních letech

Fotografie nabízeného VW Passat W8 2002
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
Muž najel s autem 1,6 milionu km a výrobce mu za to dal nové zdarma. Nyní vzal další a znovu s ním ujel 1,6 milionu km
před 3 hodinamiTohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou
včeraRusové ukázali nové monstrum na rozhánění demonstrantů. Říká si Stěna a funguje stejně brutálně jako vypadá
včeraV Nizozemsku ještě víc zpomalí domácí nabíjení elektromobilů, většina lidí prý nic lepšího stejně nepotřebuje
včeraNěkdo ukradl 900 nových motorů z továrny Kie, firmě trvalo 5 let, než si toho všimla
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.16. 23:27 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.16. 20:50 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 14:52 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 12:24 - M.Z.
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom