Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zabíjet teď diesely je naprostá blbost, říká šéf Mercedesu
29.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Dietera Zetscheho je aktuální nálada vůči dieselům jen výsledkem politikaření. Stranou emotivních diskuzí ovšem mají svůj potenciál.
Na dieselové motory aktuálně není především zákonodárci a regulátory nahlíženo zrovna optimisticky. Za vším lze samozřejmě hledat skandál Volkswagenu, jehož prostřednictvím řada lidí zjistila, že existují i jiné emise než CO2. Náhle se tak řada značek ještě vehementněji než dosud začala angažovat na poli elektrifikace a hybridizace, samotný koncern nevyjímaje. Kromě toho zazněly hlasy, jež „naftožroutům“ prorokovaly brzký konec. Šéf Mercedesu Dr. Dieter Zetsche ale v Paříži uvedl, že něco takového byla „naprostá blbost“.
„Jak prokazujeme naší novou rodinou dieselových motorů, ty mohou být stejně čisté jako benzinové, přičemž zároveň disponují výhodou v podobě emisí CO2 nižších o přibližně 15 procent,“ prohlásil Zetsche na adresu dieselů a jejich přirozeně nižší spotřeby, která je emisím CO2 přímo úměrná. „To je klíčové, přestože v tuto chvíli každý mluví hlavně o emisích NOx. Jde ovšem o vysoce emotivní, politickou a nelogickou diskuzi. Když se totiž podíváte na fakta a technologický potenciál, zjistíte, že by bylo naprosto stupidní tento potenciál, jenž diesely nabízejí, opomenout.“
Kromě toho Zetsche poukázal na to, že samotného zákazníka politikaření a tedy de facto nějaké emise CO2 či NOx až tak moc nezajímají. „Ani u BMW, ani u Mercedesu nebyla za poslední rok zaznamenána nějaká výrazná změna v zájmu o dieselové motory. Jsme přesvědčeni, že jak na zákaznické bázi, tak i s ohledem na ochranu životního prostředí budeme i nadále nabízet skvělou selekci dieselových motorů.“ A to podle šéfa třícípé hvězdy dokonce „přesně tak dlouho jako benzinové agregáty“.
Máme zde tedy naprosto odlišný názor, než jaký zazníval v posledních měsících od mnoha ostatních výrobců, nevyjímaje partnerskou firmu Mercedesu. A nejinak se ostatně tvářil krátce po odhalení kauzy Dieselgate i samotný Mercedes, respektive jeho americké zastoupení. Je však otázkou, nakolik šlo o výkřik plný vášně a nakolik o reálné tvrzení. Následně jsme se totiž dočkali nového dieselového dvoulitru, mimo něj pak značka slíbila i příchod dalších moderních „naftožroutů“. Ty šestiválcové by přitom do USA zamířit mohly.
Lze tedy konstatovat, že stran budoucnosti dieselů budeme moudřejší za nějaký rok či dva, až bude skandál Volkswagenu zapomenut. Stačí ostatně, aby si jej přestala všímat média a rázem především emise NOx nikoho nezajímají, každý zmiňuje pouze nižší spotřebu. Navíc u takových nákladních aut se nedá s počítat zrovna s expanzí benzinových motorů či benzin-elektrických hybridních jednotek. Pár desítek let tu s námi tedy diesely stoprocentně ještě zůstanou.
S čím ovšem podle Zetscheho nemáme počítat, to je produkční verze konceptu Vision Mercedes-Maybach 6, a to i přes jeho vřelé přijetí. Šéf Mercedesu totiž zmínil, že samostatný model této značky tu byl již dříve, ovšem velkého úspěchu se nedočkal. Na rozdíl od současného provedení, které je mnohem více integrováno do nabídky třícípé hvězdy. A jelikož tato strategie se ukázala být nadmíru úspěšnou, neboť v Číně prodává Maybach 500 kusů měsíčně, k její změně nedojde.

Šéf Mercedesu Dr. Dieter Zetsche...
...si je jist potenciálem dieselových motorů. Po nově odhaleném dvoulitru tak dorazí i třílitrový šestiválec
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
včeraNejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025
Nejnovější články
Sociální sítě plní důkazy až brutální nekvality nových Audi, rychlost úpadku nechápou ani Němci či kovaní fanoušci
před hodinouEU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
před 3 hodinamiOvečkin může Gretzkymu sebrat všechno. Po rekordu za počet gólů může získat i vzácný Rolls-Royce, který za tento počin dostal
včeraProdejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
včeraMercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.15. 08:43 - spooon
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.14. 20:32 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda
- Onboard videa 04.13. 10:59 - brnenska.odchytova
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch