Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil

Za kolik dnes vy prodáte své auto koupené v roce 2008 za podobné peníze? Tušíme, že to nebude o moc víc než nic, každopádně půjde o zlomek původní ceny. Pokud vám šlo o to neprodělat, vybírali jste špatně, tehdy takto dostupná Honda má dnes násobně vyšší cenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil

6.10.2024 | Petr Miler

Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil

/

Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály

Za kolik dnes vy prodáte své auto koupené v roce 2008 za podobné peníze? Tušíme, že to nebude o moc víc než nic, každopádně půjde o zlomek původní ceny. Pokud vám šlo o to neprodělat, vybírali jste špatně, tehdy takto dostupná Honda má dnes násobně vyšší cenu.

Když Honda v roce 1999 představila roadster S2000, automobilový svět byl na nohou. Nejen z designu, který stále dokáže zaujmout, ale hlavně z jeho motoru. Pod dlouhou kapotu se nastěhoval dvoulitrový atmosférický plněný čtyřválec vybavený variabilním časováním ventilů VTEC. Do šesti tisíc otáček se motor choval vcelku poklidně, s přepnutím na ostřejší vačku ale přišlo opravdové peklo, které trvalo dalších 3 200 otáček.

Agregát F20C nezaujal jen vysoko položeným červeným pásmem a s ním korespondujícím vytím, ale také výkonem. Na většině trhů (mimo jiné i na tom našem) ze dvou litrů dával 240 koní výkonu a 208 Nm točivého momentu, což je na „atmosféru” mimořádné dodnes. Pro srovnání, Ferrari 360 Modena, které dorazilo ve stejném roce 1999, mělo „pouze“ 111 koní na litr - Honda jich měla 120.

Jistě lze namítnout, že i před dvaceti lety bylo možné dosáhnout vyšších litrových výkonů, vždy u toho ale bylo přeplňování anebo vysoká cena. Honda se obešla bez turba i kompresoru a vše zabalila do hávu dostupného roadsteru. Ten s 240 koňmi přenášenými šestistupňovým manuálem na zadní nápravu zvládal zrychlit z klidu na stovku za 6,2 sekundy, maximálně se pak rozjel na 241 km/h bez ohledu na polohu střechy.

V této formě Honda S2000 vydržela do roku 2004, na domácím trhu japonská automobilka díky vyššímu kompresnímu poměru 11,7:1 dokonce vyšroubovala výkon na 250 koní. Poté ovšem přišel facelift a jistý ústup ze slávy. Dvoulitrová pohonná jednotka byla totiž nahrazena 2,2litrovou, o světové prvenství v rámci litrového výkonu tak značka přišla. Neznamená to ovšem, že by s modernizací šlápla zcela vedle.

Objemnější agregát si sice zachoval stejný nominální výkon, 240 koní ale nově bylo dostupných již od 7 800 otáček místo předchozích 8 300, pásmo použitelných otáček pak bylo širší. Kromě toho na 220 Nm narostl točivý moment, zároveň však byly sníženy maximální otáčky motoru na 8 200. A aby toho nebylo málo, pak ona japonská verze nově produkovala nižší výkon. Na jízdní dynamiku to ale naštěstí vliv nemělo, navíc vzrostla efektivita pohonné jednotky i její spolehlivost.

S rokem 2009 Honda výrobu roadsteru ukončila bez nástupce, čímž se dostáváme k podstatě tohoto článku. Jeden z vyrobených exemplářů totiž tento týden dražil jeho majitel u aukční firmy Bring A Trailer. A i když se neprodal, dražba ukázala, že jak moc dobrou investici z S2000 udělal čas. Pochybujeme, že mnoho z prvních kupců auta o voze při jeho pořizování takto smýšlelo, ale pokud ano, byla to velmi povedená sázka.

Autem, které vidíte i na fotkách okolo, je S2000 v odlehčené verzi zvané CR alias Club Racer. Je z roku 2008, kdy jako nová přišla na 36 935 dolarů. Dnešním kursem je to asi 850 tisíc Kč, jenže dolar v roce 2008 zdaleka nestál tolik, a tak to tehdy na české koruny vycházelo přibližně na 660 tisíc, z finančního pohledu šlo o docela obyčejné auto už tehdy na úrovni lepší Octavie. Nyní se ale v aukci BAT jeho cena vyšplhala na 102 tisíc dolarů Kč - i v dolarech skoro třikrát tolik co dnes, na koruny je to přes 2,2 milionu Kč, skoro čtyřikrát tolik. To je pozoruhodné, zvlášť když vůz nebyl úplnou garážovou královnou - nájezd necelých 6 000 km je malý, zdaleka ale není nulový.

Že je Honda S2000 výjimečným vozem a na ceně bude jen stoupat, jsme zmiňovali mnohokrát, ale netušili jsme, že už za 16 let stará auta budou lidé ochotni dávat o stovky procent víc než za nové vozy, i když nestály jen v garáži. A že ani to nebude stačit - oněch 2,2 milionu by někdo dal, majitel ovšem auto nepustil, minimální možná, takzvaná rezervní cena byla nastavena ještě výš.

Ceny S2000 zkrátka připomínají, o jak výjimečný vůz šlo. A dnes je jím ještě víc - nikoli proto, že by jej už nešlo vyrobit, různými regulacemi je nepřímo prakticky zakázáno jej vyrobit. Tak krásně točivý atmosférický dvoulitr už zřejmě pro silniční auto nikdo nikdy nenabídne a možností koupit zachovalé exempláře zejména verze CR jen ubývá. Tušíme, že i Honda by podobné stroje s chutí vyráběla dál, nekonečně se utahující šrouby regulací ale takové vozy prostě vytlačily z nabídek, bohužel. Ze srdcí potenciálních kupců zjevně nezmizely, proto se ceny dostupných exemplářů takto splašily. A nedá se čekat, že by se mohly v dohledné době jakkoli uklidnit, to spíš půjdou výš a výš.


Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 1 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 01Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 2 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 02Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 3 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 03Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 4 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 04Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 5 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 05Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 6 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 06Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 7 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 07Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 8 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 08Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 9 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 09Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 10 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 10Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 11 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 11Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 12 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 12Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 13 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 13Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 14 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 14Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 15 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 15Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 16 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 16Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 17 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 17Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 18 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 18Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 19 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 19Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 20 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 20Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 21 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 21Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 22 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 22Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 23 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 23Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 24 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 24Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil - 25 - Honda S2000 CR 2008 6 tkm 2024 prodej 25
Honda S2000 CR nebyla v roce 2008 nic až tak zvláštního, v korunách vyšla v USA na 660 tisíc Kč. Dnes by za ni lidé dali víc jak 2,2 milionu korun, i když má najeto skoro 6 tisíc km. A na prodej to nestačí, majiteli to přijde málo... Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály

Zdroj: Bring A Trailer

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.