Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Za cenu Octavie lze mít i tohle Bentley. A sousedé budou trochu víc závidět
22.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Češi jsou závistivý národ a skrz prsty kouká leckdo i na toho, kdo si domů přiveze novou škodovku. A teď si představte, že dorazíte v Bentley.
Bentley nejsou auta, která by bůhvíjak držela cenu, takže k nějakému opravdu starému modelu v bídném stavu se lze dostat i za cenu, která nemá daleko k 0 Kč. A to se všemi problémy, které s provozem tak starého auta podobného ražení souvisí. O něčem takovém dnes ale mluvit nechceme - řeč bude o Bentley, které se vyrábělo ještě před osmi léty, které není ani tak staré, ani tak ojeté, ani poškozené, ani nic podobného. Je prostě jen levné.
Říká si Arnage a ač celý svůj produkční život prožilo v době, kdy byla automobilka Bentley už pod křídly Volkswagenu, vzniklo ještě před jejím příchodem. Je to model z doby, kdy tato britská firma patřila spolu s Rolls-Roycem společnosti Vickers, která se postarala o společný vývoj Arnage a Rollsu Silver Seraph, prakticky stejného auta v nepatrně jiném balení. A i když bylo díky tomu všemu... „britštější” než jakýkoli model po něm, platí v rodokmenu automobilky spíše za černou ovci.
Nebyl to zkrátka výdobytek špičkové techniky, designu ani ničeho podobného, ale je to pořád Bentley, navíc křížené s Rolls-Roycem. To neznamená jen působivou značku, prostor a pohodlí v kabině, ale také zajímavou techniku. Však se podívejte po trhu, kolik si můžete koupit aut s motorem jako je 6,75 V8 biturbo za cenu blízkou Arnage? Je jich prakticky nula, bavíme-li se o vozech v dobrém stavu, připravených na další léta života.
Arnage prostě cenu drží prachbídně a už za cifry okolo 600 tisíc Kč, za což si jinak nekoupíte ani slušně vybavenou Octavii 2,0 TDI, můžete mít hned několik opravdu zachovalých kusů s dobrou servisní historií a proběhem i okolo 100 tisíc km. Jeden takový vám ukážeme, ale můžete se klidně porozhlédnout po dalších - desítky jich nenajdete, ale pár jednotek pěkných kousků je v Evropě prodeji prakticky pořád.
Ten, na který se díváte, je model Arnage Sport z roku 2000. Ano, není nádherný, ale noblesně při svém majestátu a sníženém podvozku působí stále. Interiér sice designově trochu připomene časy posledních Tater, ale tu pořád je spousta kůže, dřeva a pochopitelně i výbavy, byť s dobovými omezeními. Přesto uvnitř krom věcí jako elektrická a vyhřívaná sedadla a volant či multizónová klimatizace najdeme i věci jako navigaci, samozatmavitelná zrcátka apod.
Motor tady dává nanejvýš 405 koní, což nezní zázračně, ale posazení maxima výkonu do 4 100 ot./min (to není překlep) a maximum točivého momentu 875 Nm v 3 250 ot./min naznačuje, o co tu jde - o noblesní dodávku podobně vysokého výkonu kdekoli. Auto tak přes hmotnost 2 585 kg zrychluje na stovku za 5,8 sekundy a jede až 270 km/h. Spotřebu, třeba ve městě udávanou cifrou 30,7 litru benzinu na 100 km, musíte velkoryse přehlédnout...
Zbytek nezní nezajímavě a sakum prásk s doloženou servisní historií a ve stavu, který na pohled vypadá naprosto bezchybně, to může být vaše za 23 900 Eur, tedy asi 645 tisíc Kč. A to už je vážně hezčí kousek, najdou se i o 100, 200 tisíc levnější v o trochu horší specifikaci či stavu. Tento ale vypadá perfektně.
Pochopitelně, provozní a servisní náklady budou úplně jinde než u nového auta za podobnou cenu, ale představte si to. Jak domů najedete s tímto monstrem a zanotujete sousedovi pod oknem sedmilitrovým biturbem... Pokud se vyžíváte v projevech lidské malosti, na českou závist bude tohle auto působit jako rudý hadr na býka. A přitom jej dnes koupíte vážně docela levně, levněji než jakékoli jiné Bentley.














Tohle Bentley je stále fit, jako poslední nový model vyvinutý před převzetím VW - se vším, co s tím souvisí - ale není na trhu použitých vozů zrovna ceněné
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 2 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11