Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Za cenu Octavie lze mít i tohle Bentley. A sousedé budou trochu víc závidět
22.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Češi jsou závistivý národ a skrz prsty kouká leckdo i na toho, kdo si domů přiveze novou škodovku. A teď si představte, že dorazíte v Bentley.
Bentley nejsou auta, která by bůhvíjak držela cenu, takže k nějakému opravdu starému modelu v bídném stavu se lze dostat i za cenu, která nemá daleko k 0 Kč. A to se všemi problémy, které s provozem tak starého auta podobného ražení souvisí. O něčem takovém dnes ale mluvit nechceme - řeč bude o Bentley, které se vyrábělo ještě před osmi léty, které není ani tak staré, ani tak ojeté, ani poškozené, ani nic podobného. Je prostě jen levné.
Říká si Arnage a ač celý svůj produkční život prožilo v době, kdy byla automobilka Bentley už pod křídly Volkswagenu, vzniklo ještě před jejím příchodem. Je to model z doby, kdy tato britská firma patřila spolu s Rolls-Roycem společnosti Vickers, která se postarala o společný vývoj Arnage a Rollsu Silver Seraph, prakticky stejného auta v nepatrně jiném balení. A i když bylo díky tomu všemu... „britštější” než jakýkoli model po něm, platí v rodokmenu automobilky spíše za černou ovci.
Nebyl to zkrátka výdobytek špičkové techniky, designu ani ničeho podobného, ale je to pořád Bentley, navíc křížené s Rolls-Roycem. To neznamená jen působivou značku, prostor a pohodlí v kabině, ale také zajímavou techniku. Však se podívejte po trhu, kolik si můžete koupit aut s motorem jako je 6,75 V8 biturbo za cenu blízkou Arnage? Je jich prakticky nula, bavíme-li se o vozech v dobrém stavu, připravených na další léta života.
Arnage prostě cenu drží prachbídně a už za cifry okolo 600 tisíc Kč, za což si jinak nekoupíte ani slušně vybavenou Octavii 2,0 TDI, můžete mít hned několik opravdu zachovalých kusů s dobrou servisní historií a proběhem i okolo 100 tisíc km. Jeden takový vám ukážeme, ale můžete se klidně porozhlédnout po dalších - desítky jich nenajdete, ale pár jednotek pěkných kousků je v Evropě prodeji prakticky pořád.
Ten, na který se díváte, je model Arnage Sport z roku 2000. Ano, není nádherný, ale noblesně při svém majestátu a sníženém podvozku působí stále. Interiér sice designově trochu připomene časy posledních Tater, ale tu pořád je spousta kůže, dřeva a pochopitelně i výbavy, byť s dobovými omezeními. Přesto uvnitř krom věcí jako elektrická a vyhřívaná sedadla a volant či multizónová klimatizace najdeme i věci jako navigaci, samozatmavitelná zrcátka apod.
Motor tady dává nanejvýš 405 koní, což nezní zázračně, ale posazení maxima výkonu do 4 100 ot./min (to není překlep) a maximum točivého momentu 875 Nm v 3 250 ot./min naznačuje, o co tu jde - o noblesní dodávku podobně vysokého výkonu kdekoli. Auto tak přes hmotnost 2 585 kg zrychluje na stovku za 5,8 sekundy a jede až 270 km/h. Spotřebu, třeba ve městě udávanou cifrou 30,7 litru benzinu na 100 km, musíte velkoryse přehlédnout...
Zbytek nezní nezajímavě a sakum prásk s doloženou servisní historií a ve stavu, který na pohled vypadá naprosto bezchybně, to může být vaše za 23 900 Eur, tedy asi 645 tisíc Kč. A to už je vážně hezčí kousek, najdou se i o 100, 200 tisíc levnější v o trochu horší specifikaci či stavu. Tento ale vypadá perfektně.
Pochopitelně, provozní a servisní náklady budou úplně jinde než u nového auta za podobnou cenu, ale představte si to. Jak domů najedete s tímto monstrem a zanotujete sousedovi pod oknem sedmilitrovým biturbem... Pokud se vyžíváte v projevech lidské malosti, na českou závist bude tohle auto působit jako rudý hadr na býka. A přitom jej dnes koupíte vážně docela levně, levněji než jakékoli jiné Bentley.
Tohle Bentley je stále fit, jako poslední nový model vyvinutý před převzetím VW - se vším, co s tím souvisí - ale není na trhu použitých vozů zrovna ceněné
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva