Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Winterkorn opustil VW, ale ne jeho výplatní listinu. Teď pobírá 90 tisíc Kč... denně
5.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někdejší šéf koncernu VW pobíral do loňska i přes svůj odchod obvyklý plat. S 1. lednem pobírá „už jen důchod”, je ale skoro stejně vysoký.
V loňském roce jsme očekávali uzavření alespoň několik kapitol aktuálně skoro nekonečné knihy s názvem Dieselgate. Měly být odhaleny výsledky šetření externí právní firmy Jones Day, měla proběhnout úprava aut osazených motory TDI EA 189 v Evropě a z výplatní listiny koncernu měl konečně odejít jeho někdejší šéf Martin Winterkorn.
Pokud nás sledujete pravidelně, pak jistě víte, že k žádnému průlomu v této kauze nedošlo. Automobilka již oznámila, že s výsledky šetření firmy Jones Day bude seznámeno pouze vedení firmy v čele s aktuálním šéfem koncernu Hansem Dieterem Pötschem. Daleko se nedostala ani nejrozsáhlejší svolávací akce v historii Volkswagenu a německá automobilka nedávno oznámila, že nově byl jako mezní termín stanoven podzim letošního roku.
Co ale bude považováno za definitivní konec, není jasné - účast na svolávací akci není povinná a pokud si vezmeme, že třeba ve Velké Británii byl nový software aplikován u zhruba 200 tisíc aut z celkového množství 1,2 milionu, můžeme se jen ptát, kolik ze zbývajících pět šestin zákazníků na akci nikdy nedorazí a kolik jich VW ještě obslouží. Němci navíc zatím modifikuje pouze vozy s motory 1,2 TDI a 2,0 TDI, nikoliv dieselové jedna-šestky, kde je třeba i nový hardware.
A nakonec ani odchod Winterkorna není tak úplně definitivní. Někdejší šéf VW Group sice na svůj post rezignoval krátce po zveřejnění kauzy v září 2015, ovšem za své předchozí úřadování si vysloužil pobírání standardní platu až do 31. prosince loňského roku. Od 1. ledna začíná brát „jen” důchod, který činí 70 procent jeho předchozího výdělku, tedy přibližně 1,2 milionu Eur (cca 32,42 milionu korun) ročně. Jinými slovy, ačkoliv Winterkorna už ve VW možná nikdy neuvidí, aktuálně od něj dostává 88 822 Kč za den. A do smrti má nárok i na služební auto. Obdobné podmínky navíc měli ve svých smlouvách i další vrcholní manažeři Volkswagenu.
Při pohledu na škrty, s jakými německý koncern aktuálně operuje, není překvapivé, že se podmínky Winterkornova odchodu staly terčem kritiky. Zvláště když podle řady indicií to byl právě on, kdo dopustil nabobtnání kauzy do obřích rozměrů. Organizací EPA byl o ní totiž zpraven již v roce 2014, její požadavky ale bral na lehkou váhu. Když pak byl na jaře 2015 o všem zpraven někdejší šéf dozorčí rady Ferdinand Piëch, pokusil se svého bývalého chráněnce sesadit. Jak ale víme, svůj boj prohrál a místo Winterkorna musel sám odejít. Za toto rozhodnutí si nejspíše nyní dozorčí rada rve vlasy. A firma za to bude platit nejen optikou tučné Winterkornovy gáže...
Někdejší šéf koncernu VW Group Martin Winterkorn bude od svého někdejšího chlebodárce pobírat pěkné peníze až do své smrti. A to přesto, že za kauzu Dieselgate nese přinejmenším morální odpovědnost
Zdroj: Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024 - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch