Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Winkelmann opravdu končí u Lamborghini, nahradí jej Domenicali z Ferrari
23.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velmi úspěšného šéfa Lamborghini bude střídat nepříliš úspěšný sportovní ředitel týmu Ferrari F1. Winkelmann míří k divizi Quattro GmbH.
O čem se dříve jen spekulovalo, to se 15. března stane skutečností. Dosavadní šéf Lamborghini Stephan Winkelmann po téměř jedenácti letech ve funkci opustí svůj post, aby zastával místo ředitele oddělení Quattro GmbH. Pod tu přitom spadají modely s označením R a RS, stejně jako veškeré aktivity divize Audi Sport. Ty přitom dosud měl na starosti Heinz Hollerweger, který byl zároveň i jedním z velkých propagátorů elektromobility. Se svým týmem se tak zasadil kupříkladu o vznik modelu R8 e-tron.
Mimo to Hollerweger stojí rovněž za komerčním vzestupem divize, která jen v loňském roce prodala více než 17 tisíc nových vozů, tedy o 13 procent více než v předchozím období. Podobnými úspěchy se ovšem může chlubit i Winkelmann, za jehož vlády jsme se dočkali příchodu nových modelů Aventador a Huracán. Ty se loni postaraly o rekordní registrace dosahující 3 245 kusů, do budoucna však lze počítat s ještě vyššími prodeji spojenými s příchodem SUV Urus.
Winkelmannova minulost ovšem není spojena pouze s italskou automobilkou. Svou kariéru odstartoval v roce 1991 u německé finanční společnosti MLP. Krátce poté zamířil do automobilového segmentu a rozšířil řady Mercedesu, jenž v roce 1994 opustil ve prospěch Fiatu. U této značky přitom dohlížel na aktivity v Rakousku, Švýcarsku a Německu. Poté ovšem následoval největší milník v jeho dosavadní kariéře, od 1. ledna 2005 totiž vládne Lamborghini.
Nyní tento post přepouští ve prospěch Stefana Domenicaliho, který byl dosud spojen především se značkou Ferrari. V jejím případě se nejprve staral o finance, v roce 1998 však byl jmenován sportovním ředitelem týmu Formule 1. O deset let později se pak stal dokonce šéfem závodní stáje, kterou vedl až do předloňského roku. Je však nutné dodat, že vyjma zisku jednoho Poháru konstruktérů žádných dalších větších úspěchů nedosáhl.
V případě Lamborghini tedy Domenicali může počítat s nemalým tlakem, neboť Winkelmann po sobě zanechal boty, o kterých může mít problém se zpočátku obout. Flintu do života ale nehází, neboť prohlašuje, že „je velmi vzrušený z převzetí výzvy, která je spojena s naplněním tohoto odkazu. Je mou povinností, abych pokračoval v úspěchu, kterého můj předchůdce Stephan Winkelmann dosáhl pro Automobili Lamborghini.“
Závěrem pak jen dodáme, že Hollerweger po téměř čtyřiceti letech definitivně opouští automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku, u které začal pracovat v roce 1977. Během této doby se pohyboval mezi Neckarsulmem a Ingolstadtem, přičemž jako hlava vývoje sportovní divize přivedl na svět více než 70 výkonných modelů. Jeho další osud je neznámý, čekejme ale přestup k jiné automobilce mimo koncern VW - v 62 letech se snad do důchodu ještě nechystá, jakkoli vyloučit nelze ani to...
Stephan Winkelmann nakonec skutečně opouští Lamborghini...
...přičemž jeho post bude zastávat Stefano Domenicali, jenž nás jako šéf stáje Ferrari F1 příliš nepřesvědčil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 7 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva