Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Winkelmann opravdu končí u Lamborghini, nahradí jej Domenicali z Ferrari
23.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velmi úspěšného šéfa Lamborghini bude střídat nepříliš úspěšný sportovní ředitel týmu Ferrari F1. Winkelmann míří k divizi Quattro GmbH.
O čem se dříve jen spekulovalo, to se 15. března stane skutečností. Dosavadní šéf Lamborghini Stephan Winkelmann po téměř jedenácti letech ve funkci opustí svůj post, aby zastával místo ředitele oddělení Quattro GmbH. Pod tu přitom spadají modely s označením R a RS, stejně jako veškeré aktivity divize Audi Sport. Ty přitom dosud měl na starosti Heinz Hollerweger, který byl zároveň i jedním z velkých propagátorů elektromobility. Se svým týmem se tak zasadil kupříkladu o vznik modelu R8 e-tron.
Mimo to Hollerweger stojí rovněž za komerčním vzestupem divize, která jen v loňském roce prodala více než 17 tisíc nových vozů, tedy o 13 procent více než v předchozím období. Podobnými úspěchy se ovšem může chlubit i Winkelmann, za jehož vlády jsme se dočkali příchodu nových modelů Aventador a Huracán. Ty se loni postaraly o rekordní registrace dosahující 3 245 kusů, do budoucna však lze počítat s ještě vyššími prodeji spojenými s příchodem SUV Urus.
Winkelmannova minulost ovšem není spojena pouze s italskou automobilkou. Svou kariéru odstartoval v roce 1991 u německé finanční společnosti MLP. Krátce poté zamířil do automobilového segmentu a rozšířil řady Mercedesu, jenž v roce 1994 opustil ve prospěch Fiatu. U této značky přitom dohlížel na aktivity v Rakousku, Švýcarsku a Německu. Poté ovšem následoval největší milník v jeho dosavadní kariéře, od 1. ledna 2005 totiž vládne Lamborghini.
Nyní tento post přepouští ve prospěch Stefana Domenicaliho, který byl dosud spojen především se značkou Ferrari. V jejím případě se nejprve staral o finance, v roce 1998 však byl jmenován sportovním ředitelem týmu Formule 1. O deset let později se pak stal dokonce šéfem závodní stáje, kterou vedl až do předloňského roku. Je však nutné dodat, že vyjma zisku jednoho Poháru konstruktérů žádných dalších větších úspěchů nedosáhl.
V případě Lamborghini tedy Domenicali může počítat s nemalým tlakem, neboť Winkelmann po sobě zanechal boty, o kterých může mít problém se zpočátku obout. Flintu do života ale nehází, neboť prohlašuje, že „je velmi vzrušený z převzetí výzvy, která je spojena s naplněním tohoto odkazu. Je mou povinností, abych pokračoval v úspěchu, kterého můj předchůdce Stephan Winkelmann dosáhl pro Automobili Lamborghini.“
Závěrem pak jen dodáme, že Hollerweger po téměř čtyřiceti letech definitivně opouští automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku, u které začal pracovat v roce 1977. Během této doby se pohyboval mezi Neckarsulmem a Ingolstadtem, přičemž jako hlava vývoje sportovní divize přivedl na svět více než 70 výkonných modelů. Jeho další osud je neznámý, čekejme ale přestup k jiné automobilce mimo koncern VW - v 62 letech se snad do důchodu ještě nechystá, jakkoli vyloučit nelze ani to...
Stephan Winkelmann nakonec skutečně opouští Lamborghini...
...přičemž jeho post bude zastávat Stefano Domenicali, jenž nás jako šéf stáje Ferrari F1 příliš nepřesvědčil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024 - Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva