Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy
7.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá „ještěrka“ byla náročná na výrobu a tím drahá na pořízení. Klientela tak zamířila ke konkurenci a dveře továrny se zavřely.
Ještě na sklonku loňského roku se zdálo, že malosériová sportovní značka Wiesmann bude zachráněna, když byl ohlášen příchod nového investora. Jak se ovšem zdá, daná jednání dopadla katastrofálně. Brány automobilky jsou totiž od 31. března zavřené a z kdysi 125členného týmu zůstalo jen posledních šest pracovníků. Ti mají navíc jen dočasnou smlouvu, která velmi brzy vyprší. A poté bude zřejmě se značkou, jíž v roce 1985 založili bratři Martin a Friedhelm Wiesmannové, definitivní konec.
Zmiňovat oněch šest zaměstnanců je přitom s ohledem na zavřené brány továrny sporné, jít by ovšem mohlo o partu, která firmu připravuje na bankrot. K tomu zcela nezadržitelně dojde, neboť Wiesmann aktuálně dluží, kam se podívá. Vyplaceni nebyli ani zaměstnanci, ani subdodavatelé. Mezi ně přitom patří italská společnost Racing Dynamics, která se podílela na vývoji posledního modelu GT MF4-CS a u níž dlužná částka vyšplhala na šestimístnou cifru (myšleno pochopitelně v Eurech).
S tímto „mlýnským kamenem“ na krku pak Wiesmann nepřilákal žádného dalšího zájemce, který by název značky a s ním spojené závazky musel převzít. Jen splátkou dluhu by ovšem investice do značky nekončily - automobilka je totiž známa poměrně náročným výrobním procesem, kdy montáž jednoho vozu vyžaduje 350 hodin. Jakékoliv navýšení produkce by proto znamenalo poměrně náročné (finančně i časově) přepracování linek a stanovišť.
Dá se ale předpokládat, že k tomu zřejmě již nikdy nedojde, zvláště ne v době, kdy zákazníci dnes slyší i na zcela neznámou automobilku, která jim navíc nabídne mnohem levnější stroje (aby Wiesmann netratil, musel každý vůz stát nejméně 4,4 mil. Kč). Logičtější by tak pro potenciální investory bylo založení zcela nové formy. Wiesmann totiž s ohledem na krušné poslední roky nemůže nabídnout ani patřičné servisní a dealerské zázemí.
Nezbývá tedy nic jiného než se s automobilkou Wiesmann rozloučit a následovat tak kroku, který učinili oba bratři zakladatelé. Martin totiž opustil „potápějící se loď“ v srpnu 2012, Friedhelm odešel ještě dříve.









Ostrý Wiesmann GT MF4-CS debutoval loni v Ženevě. V té době ještě nikdo netušil, že značka má před sebou posledních pár měsíců činnosti
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 2 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Šéf Porsche rozhodl o nacpání peněz do elektromobilů „první den v práci”. Teď si může rvát vlasy, firma po fiasku propouští tisíce lidí
14.2.2025„Americkej kýbl” likvidující evropskou smetánku aut za šestinovou cenu se objevil v konfigurátoru, i v plné palbě je to terno
14.2.2025Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 13:58 - jerry
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee