Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy
7.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá „ještěrka“ byla náročná na výrobu a tím drahá na pořízení. Klientela tak zamířila ke konkurenci a dveře továrny se zavřely.
Ještě na sklonku loňského roku se zdálo, že malosériová sportovní značka Wiesmann bude zachráněna, když byl ohlášen příchod nového investora. Jak se ovšem zdá, daná jednání dopadla katastrofálně. Brány automobilky jsou totiž od 31. března zavřené a z kdysi 125členného týmu zůstalo jen posledních šest pracovníků. Ti mají navíc jen dočasnou smlouvu, která velmi brzy vyprší. A poté bude zřejmě se značkou, jíž v roce 1985 založili bratři Martin a Friedhelm Wiesmannové, definitivní konec.
Zmiňovat oněch šest zaměstnanců je přitom s ohledem na zavřené brány továrny sporné, jít by ovšem mohlo o partu, která firmu připravuje na bankrot. K tomu zcela nezadržitelně dojde, neboť Wiesmann aktuálně dluží, kam se podívá. Vyplaceni nebyli ani zaměstnanci, ani subdodavatelé. Mezi ně přitom patří italská společnost Racing Dynamics, která se podílela na vývoji posledního modelu GT MF4-CS a u níž dlužná částka vyšplhala na šestimístnou cifru (myšleno pochopitelně v Eurech).
S tímto „mlýnským kamenem“ na krku pak Wiesmann nepřilákal žádného dalšího zájemce, který by název značky a s ním spojené závazky musel převzít. Jen splátkou dluhu by ovšem investice do značky nekončily - automobilka je totiž známa poměrně náročným výrobním procesem, kdy montáž jednoho vozu vyžaduje 350 hodin. Jakékoliv navýšení produkce by proto znamenalo poměrně náročné (finančně i časově) přepracování linek a stanovišť.
Dá se ale předpokládat, že k tomu zřejmě již nikdy nedojde, zvláště ne v době, kdy zákazníci dnes slyší i na zcela neznámou automobilku, která jim navíc nabídne mnohem levnější stroje (aby Wiesmann netratil, musel každý vůz stát nejméně 4,4 mil. Kč). Logičtější by tak pro potenciální investory bylo založení zcela nové formy. Wiesmann totiž s ohledem na krušné poslední roky nemůže nabídnout ani patřičné servisní a dealerské zázemí.
Nezbývá tedy nic jiného než se s automobilkou Wiesmann rozloučit a následovat tak kroku, který učinili oba bratři zakladatelé. Martin totiž opustil „potápějící se loď“ v srpnu 2012, Friedhelm odešel ještě dříve.
Ostrý Wiesmann GT MF4-CS debutoval loni v Ženevě. V té době ještě nikdo netušil, že značka má před sebou posledních pár měsíců činnosti
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus