Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady
10.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední exemplář z 375kusové série dostal do vínku perlově oranžový lak. Práce na něm, stejně jako na předchozích vozech, zabraly 17 dní 105 lidem.
Britská část „Svaté trojice“ byla v produkční verzi představena na ženevském autosalonu v roce 2013. Již v té době údajně mělo všech 375 exemplářů McLarenu P1 svého majitele, výroba samotná se ovšem rozjela až o pár měsíců později v létě. Každý kus strávil na montážní lince, pokud tak klinicky čistým halám můžeme říkat, v průměru 17 dní, přičemž ve všech případech došlo také k zakázkové péči, kterou má na starosti divize MSO (McLaren Special Operations). Díky tomu nenajdeme na celém světě dva úplně stejné exempláře, každý totiž do jisté míry odpovídá fantazii zákazníků.
Proč zde ale takto známá fakta zmiňujeme? Z jednoho prostého důvodu. McLaren již při zahájení výroby uvedl, že ta skončí před Vánoci 2015. A jak bylo oznámeno, tak se i stalo, načež si můžeme představit vůbec poslední smontovaný exemplář. Ten dostal do vínku perlově oranžový lak, přičemž se zároveň setkal s vůbec prvním vyrobeným kusem vyvedeným v odstínu Ice Silver. Jiná barva karoserie či doplňky v interiéru jsou však tím jediným, čím se oba vozy liší, hybridní ústrojí produkující 916 koní je pokaždé stejné.
Vyjma zákaznických vozů postavil McLaren rovněž 13 vývojových prototypů, pět určených ke crash testům a tři předprodukční exempláře. Na každém voze pracovalo 105 lidí, kteří kupříkladu jen v lakovně aplikovali na každou karoserii pět až osm litrů základní barvy, jíž následně překrylo osm až devět litrů svrchního laku. Nejpopulárnějším odstínem se stala žlutá Volcano, v případě speciálních odstínů či grafiky byl lakovací proces protažen až na pět dnů.
Zmínit můžeme ještě tolik, že McLaren během vývoje najel 620 000 kilometrů, což je ekvivalent patnácti cest okolo celé zeměkoule. Více než 33 procent z celé této porce přitom prototypy P1 strávily na mnoha okruzích. Ze všech 375 vozů nejvíce exemplářů skončilo v Americe (34 %), na druhém místě je pak asijsko-pacifický region (27 %), na třetím Evropa (26 %) a zbytek (13 %) připadá na Střední východ a Afriku.
Řadu Ultimate tedy nyní u McLarenu zastupuje pouze varianta P1 GTR, i její výroba však má brzdy skončit, a to v prvních týdnech nového roku. Poté se veškerá pozornost britské automobilky zaměří na novou generaci, ta ovšem dříve než na počátku nové dekády nedorazí. Stávající majitelé mají tedy skutečně exkluzivitu zaručenou, čehož využívají kupříkladu při farmaření, jak vidno z fotografií známého japonského sběratele superaut Krise Singha, který se svým F1 vyrazil do polí...




Britská automobilka u příležitosti posledního vyrobeného exempláře McLarenu P1 zorganizovala focení s vůbec prvním smontovaným kouskemu
Všechny vozy měly svého majitele ještě před odhalením produkční verze. Kris Singh alias Car Guy neváhá vzít svůj kousek i na pole
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 5 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 6 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 8 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 9 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 14:02 - pavproch
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB