Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady

Poslední exemplář z 375kusové série dostal do vínku perlově oranžový lak. Práce na něm, stejně jako na předchozích vozech, zabraly 17 dní 105 lidem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady

10.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Poslední exemplář z 375kusové série dostal do vínku perlově oranžový lak. Práce na něm, stejně jako na předchozích vozech, zabraly 17 dní 105 lidem.

Britská část „Svaté trojice“ byla v produkční verzi představena na ženevském autosalonu v roce 2013. Již v té době údajně mělo všech 375 exemplářů McLarenu P1 svého majitele, výroba samotná se ovšem rozjela až o pár měsíců později v létě. Každý kus strávil na montážní lince, pokud tak klinicky čistým halám můžeme říkat, v průměru 17 dní, přičemž ve všech případech došlo také k zakázkové péči, kterou má na starosti divize MSO (McLaren Special Operations). Díky tomu nenajdeme na celém světě dva úplně stejné exempláře, každý totiž do jisté míry odpovídá fantazii zákazníků.

Proč zde ale takto známá fakta zmiňujeme? Z jednoho prostého důvodu. McLaren již při zahájení výroby uvedl, že ta skončí před Vánoci 2015. A jak bylo oznámeno, tak se i stalo, načež si můžeme představit vůbec poslední smontovaný exemplář. Ten dostal do vínku perlově oranžový lak, přičemž se zároveň setkal s vůbec prvním vyrobeným kusem vyvedeným v odstínu Ice Silver. Jiná barva karoserie či doplňky v interiéru jsou však tím jediným, čím se oba vozy liší, hybridní ústrojí produkující 916 koní je pokaždé stejné.

Vyjma zákaznických vozů postavil McLaren rovněž 13 vývojových prototypů, pět určených ke crash testům a tři předprodukční exempláře. Na každém voze pracovalo 105 lidí, kteří kupříkladu jen v lakovně aplikovali na každou karoserii pět až osm litrů základní barvy, jíž následně překrylo osm až devět litrů svrchního laku. Nejpopulárnějším odstínem se stala žlutá Volcano, v případě speciálních odstínů či grafiky byl lakovací proces protažen až na pět dnů.

Zmínit můžeme ještě tolik, že McLaren během vývoje najel 620 000 kilometrů, což je ekvivalent patnácti cest okolo celé zeměkoule. Více než 33 procent z celé této porce přitom prototypy P1 strávily na mnoha okruzích. Ze všech 375 vozů nejvíce exemplářů skončilo v Americe (34 %), na druhém místě je pak asijsko-pacifický region (27 %), na třetím Evropa (26 %) a zbytek (13 %) připadá na Střední východ a Afriku.

Řadu Ultimate tedy nyní u McLarenu zastupuje pouze varianta P1 GTR, i její výroba však má brzdy skončit, a to v prvních týdnech nového roku. Poté se veškerá pozornost britské automobilky zaměří na novou generaci, ta ovšem dříve než na počátku nové dekády nedorazí. Stávající majitelé mají tedy skutečně exkluzivitu zaručenou, čehož využívají kupříkladu při farmaření, jak vidno z fotografií známého japonského sběratele superaut Krise Singha, který se svým F1 vyrazil do polí...


Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady - 1 - McLaren P1 posledni kus 01Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady - 2 - McLaren P1 posledni kus 02
Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady - 3 - McLaren P1 posledni kus 03Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady - 4 - McLaren P1 posledni kus 04
Britská automobilka u příležitosti posledního vyrobeného exempláře McLarenu P1 zorganizovala focení s vůbec prvním smontovaným kouskemu

Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady - 5 - McLaren P1 na farme 01Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady - 6 - McLaren P1 na farme 02Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady - 7 - McLaren P1 na farme 03Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady - 8 - McLaren P1 na farme 04Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady - 9 - McLaren P1 na farme 05
Všechny vozy měly svého majitele ještě před odhalením produkční verze. Kris Singh alias Car Guy neváhá vzít svůj kousek i na pole

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.