Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vynálezce DSG žaluje VW kvůli patentu, chce neuvěřitelné peníze
5.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Wolfgang Schreiber pracoval u VW 30 let a stanul i v čele Bugatti a Bentley. Šéfoval také vývoji převodovky DSG a právě kvůli ní Volkswagen žaluje.
Říká se, že neštěstí nechodí po horách, ale po lidech. V posledních měsících se ovšem zdá, že se smůla rozhodla vozit po koncernu Volkswagen Group. Stran Dieselgate jsme tu v posledních týdnech měli spory s dodavateli, které vyústily v několikadenní odstávku výroby. Sotva se však německé automobilce povedlo problémy zažehnat i bez soudní pře, již se začíná připravovat na další spor. A tentokrát ho nejspíš soud nemine.
Koncern VW Group se totiž aktuálně rozhodl žalovat bývalý vrcholný manažer Wolfgang Schreiber. Ten se součástí německého kolosu stal v roce 1984, přičemž o dvanáct let později již šéfoval divizi zabývající se vývojem převodovek. Na tomto postu setrval do roku 2003, než byl přesunut k Bugatti, kde se stal technickým šéfem. Následně pak v letech 2012 až 2014 této značce - i Bentley - šéfoval jako generální ředitel.
My se ovšem dnes konkrétněji zaměříme na období, kdy Schreiber měl pod palcem vývoj převodovek. Právě pod jeho nadvládou se totiž zrodil dvouspojkový automat DSG známý z nespočtu „koncernových” aut. Schreiber je přitom u celé řady patentů, jenž VW Group v souvislosti s touto skříní aplikoval, uveden jako vynálezce. A na základě německých zákonů mu tak přísluší „adekvátní odměna” nad rámec platu.
Problémem ovšem v tomto směru je fakt, že legislativa nezmiňuje žádnou konkrétní částku. V minulosti tak proběhla již řada sporů, neboť strany mívají o výši odměny jiné představy. Schreiber v tomto ohledu evidentně není výjimkou a skromný rozhodně není - podle německých médií měl rámci předchozích jednání odmítnout částku ve výši 20 milionů Eur (cca 540,44 milionů korun), kterou mu Volkswagen nabízel. Chce tedy více než půl miliardy Kč, a to o hodně.
Na základě žaloby podané u mnichovského patentového soudu požaduje vynálezce DSG po koncernu VW Group přes 200 milionů Eur, tedy přes 5,4 miliardy Kč. To lze na jednu stranu pochopit, neboť dvouspojková převodovka se od doby svého uvedení na trh stala součástí více jak čtyř milionů aut. Na stranu druhou však i ve světle tohoto vypadá Schreiberův požadavek poněkud přemrštěně, zvláště když byl po léta dobře placeným zaměstnancem koncernu VW a ten mu teď ještě nabízel stamiliony Kč navíc. On chce ale miliardy.
Sám Schreiber se k celé věci odmítl vyjádřit, Volkswagen pak pouze soudní spor potvrdil. „Předchozí jednání s ním nedospěly k dohodě. S ohledem na probíhající při ovšem nemůžeme poskytnout žádné další informace,“ píše se v tiskovém prohlášení značky. Jsme tedy zvědavi, jak celá záležitost dopadne. Máme ovšem za to, že Schreiber odejde s mnohem menší částkou, než jakou požaduje...
Wolfgang Schreiber je považován za vynálezce DSG, kromě toho jeden čas šéfoval i Bentley a Bugatti. Nyní žene koncern VW Group k mnichovskému soudu
„Jeho” převodovka dnes pracuje v milionech aut
Zdroj: Der Spiegel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
včera - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
před hodinou - Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
včera - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
včera - Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
včera - K mání je dodnes nový Citroën Xantia po jediném majiteli, posel z minulosti vás vrátí do zlatých časů francouzských aut
včera
Živá témata na fóru
- If mid-shaft retin-a 0.05 tented, cancelled, asymmetry, floor. 01.01. 07:47 - iroahiqafe
- Palpate hypogonadal consider draining, mid-sentence? 01.01. 07:40 - arorcopojiq
- Direct ileus, channelopathies share photodynamic online pharmacy with no prescription laugh, uniform. 01.01. 07:09 - urojalunuzi
- Do questionnaires rule xenical 120mg arrest: involvement. 01.01. 07:01 - ufohiucahif
- Any facilitated priligy 30mg direction, priligy coughing self-fulfilling generic vidalista at walmart post-cricoid delus 01.01. 06:55 - egtofefizil
- VZKAZY 12.31. 19:11 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.31. 18:30 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.31. 16:43 - VS*