Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá
30.11.2024 | Petr Miler
V řadě ohledů je to dodnes to nejlepší, co kdy Škoda v rámci této třídy nabídla. Lidé, kteří po tak vyšperkovaných verzích sáhli, s nimi obvykle jezdili jako s ideály svého druhu pro efektivní dlouhé přesuny ve slušném pohodlí. Tady na to oba z dosavadních majitelů nějak zapomněli.
Vždy se snažíme být optimisté, současně ale nemůžeme ignorovat, že se právě nacházíme uprostřed ekonomicky komplikovaného období, ze kterého se mohou vyloupnout ještě větší patálie. Nemusí se to stát, tak či onak ale není od věci připravit se na takové časy pořízením efektivně fungujícího auta za ještě nějak přijatelnou cenu, které i po letech dobře prodáte. Však když se náhodou nic horšího nestane, určitě si tím neuškodíte. Problém je jen v tom, že podobné nápady člověk nemá sám a najít na dnešním trhu auto zaškrtávající všechna políčka bývá komplikované. To ale neznamená, že je to nemožné.
V prodeji jsme narazili na Škodu Octavia třetí generace na fotkách níže, která je pozoruhodná sama o sobě. Je to 8 let starý kombík s motorem 2,0 TDI, který najel pouhých 54 tisíc kilometrů. To je něco velmi zřídka vídaného, neboť kdo si koupí zrovna tohle dieselové provedení Octavie, obvykle tak činí s vidinou vysokých nájezdů. Běžných bude 30 tisíc km za rok, ani dvojnásobek není raritou. Tady před sebou máme auto, které jezdilo asi 6 700 km za rok, to se prostě nevidí.
Je navíc třeba dodat, že jde o vůz nejen málo jetý, ale i velmi dobře vybavený. Jde o vrcholnou verzi Laurin & Klement, ve které nechybí ani věci jako navigace, parkovací senzory nebo polokožené čalounění nebo vyhřívaná sedadla vzadu, prvky typu xenonová světla, vyhřívaná sedadla vpředu či automatická klimatizace berte jako samozřejmost. A pro někoho bude pozitivní, že vůz má i automat DSG, který bychom si my nevybrali, ale spousta lidí ho jako další drahý příspěvek ocení.
Přidejme jen dva majitele majitele, zjevně bezvadný stav, pravidelný servis u Škody a máme před sebou auto typu „sednout a jet”, které by vás nemělo dlouho trápit nečekanými výdaji a odvděčit se velmi nízkou spotřebou. Papírové hodnoty mluví o spotřebě 4,1 litru nafty na 100 km mimo město a 4,5 litru v kombinaci, praxe nemusí být o mnoho horší.
Jasně, nikdo neví, co se bude dít s cenami toho či onoho, ale nízká spotřeba paliva bude dobře fungovat vždy a ceny nafty politici nenechají vylétnou do stratosféry už proto, že by to zdražilo vše kvůli nákladní dopravě. Proto jsme si skoro jisti, že zrovna málo jeté rodinné kompakty budou cenu držet velmi slušně. Zbytek snad ani nemá smysl řešit, Octavia Combi 2,0 TDI je ideální holka pro všechno, auto schopné obsloužit téměř jakoukoli potřebu, které navíc se 150 koňmi ani nejede špatně. A její třetí generace je vrcholem evoluce svého druhu - čtyřka je v zásadě stejný vůz, který přidal i něco navíc, s kvalitou a citem pro detail šel ale dolů a prostě vás tak netěší.
Člověk by čekal, že podobné auto bude pořád hodně drahé, ale není. A byť na vnímání jeho reálné ceny jako pozitivního faktoru bude nutné si nasadit růžové brýle, protože skutečně levné dnes na automobilovém trhu není nic, požadovaných 18 400 Eur alias 464 tisíc Kč prostě není moc. Však za to dnes od škodovky nekoupíte víc než základní Fabiu s ničím pod kapotou i ve výbavě, navíc možná s lepším lakem a jinými než nejmenšími koly. Vedle toho je takováto Octavia III neskonale zajímavější alternativou, však podobná čtyřka by dnes stála přes milion. Tohle je praktické, pořád zánovní a provozně efektivní auto, které vzhledem k tomu, kam vývoj míří, podle nás stěží kdy vyjde z módy. Ale je to jen náš pohled na věc, třeba budete mít jiný...
S tímhle autem půjde podle nás udělat ještě hodně parády. A přežít i těžké časy v univerzálně použitelném voze s minimálními provozními náklady a dost možná i minimálním poklesem hodnoty. Pokud nepřijdou, neproděláte na něm tak jako tak. Foto: Autohaus Körner, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autohaus Körner@Mobile.de
Bleskovky
- Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
dnes - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
včera - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024
Nejnovější články
- Ojetých Škod Octavia IV jsou už plné bazary, Němci v testu zjišťovali, co z ní zbývá po nejobvyklejší kilometráži
před 6 hodinami - Ještě hůř: Automobilka vietnamského nudlového miliardáře měla zamykat zaměstnance v továrnách, aby je donutila pracovat i přes noc
před 7 hodinami - Vrcholná silniční verze monstra rallyové skupiny B je k mání po 1. majiteli, na světě existují jen čtyři taková auta
před 9 hodinami - První pohled do nitra znovuzrozeného monstra Mercedesu ukazuje, proč je tak extrémně drahé
před 10 hodinami - Číňané chtějí do roku 2035 mít pět z největších automobilek světa, těm evropským věští zánik
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva