Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW zatím odmítl odkup Golfu TDI oholeného až na kost. A možná má pravdu
21.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nápad zbavit Golf 2,0 TDI, který musí být vykoupen VW, prakticky všeho, co z něj lze odmontovat, se nesetkal s úspěchem. Zatím.
Kauza Dieselgate se v Americe začíná posouvat do nových a vskutku překvapivých kolejí. Zpočátku to byl totiž Volkswagen, který zhřešil a měl pykat. Nyní skutečně pyká, když musí přistoupit na žádost kteréhokoli z majitelů u zpětný odkud dotčených aut, část zákazníků se ale rozhodla automobilku „podusit” více, než bylo domluveno u soudu.
Jejich přístup přitom není ani trochu férovější než někdejší dieselový podvod VW. Již před týdnem jsme zmínili, že mnozí z nich přišli na způsob, jak na soudem nařízeném zpětném odkupu ještě mohou něco vydělat - svá auta totiž „očesávají“ o díly, které mohou dále prodat, například nárazníky, světla či části interiéru. Volkswagen se dosud choval benevolentně a tyto vozy vykupoval bez mrknutí oka, podmínky odkupu totiž podobné jednání majitelů neomezují a hovoří pouze o nutnosti vrátit vůz ve stavu, kdy je schopen pohybovat se silou vlastního motoru TDI.
Některé ale napadlo, že takovou podmínku splní i torzo vozu, které nebude o mnoho více než jen skeletem s motorem, převodovkou, koly, pedály, řadící pákou a volantem. Přesně touto cestou se včera vydal Joe Mayer, prodejce aut ze Cincinnati, který za auta odstrojil opravdu všechno, jak napoví přiložené fotky. S ohledem na svá dřívější zjištění čekal i v tomto případě hladký výkup, jenže narazil.
Až přílišný oportunismus Volkswagen zjevně přiměl k přehodnocení vstřícného chování. Mayer sice tím, že svůj Volkswagen Golf z roku 2010 zbavil prakticky všeho, co bylo možné odmontovat, neporušil podmínku odkupu, nicméně značce se jeho snaha o zjednodušení a odlehčení hatchbacku příliš nelíbí. Odkup ale výslovně neodmítl.
Mayera kontaktoval zástupce Volkswagenu s tím, že schůzka ohledně vykoupení jeho vozu byla posunuta. Důvodem tohoto kroku je fakt, že automobilka nevěří, že by oholení vozu až na kost „bylo v souladu s duchem podmínek odkupu“. I proto se s prodejcem aut ze Cincinnati již příliš nebavila a nestanovila ani nový termín schůzky. Místo toho mu e-mailem odeslala telefonní číslo svého právního zástupce, který má zodpovědět všechny jeho otázky.
Podle Mayera se Volkswagen snaží tímto jednáním získat čas potřebný k diskuzi s vlastními s právníky, kteří jej mají ubezpečit a nebo naopak vyvést z toho, že odkup odstrojených aut je přes čáru a tudíž nemusí být uskutečněn. Co se dozví, nechceme předjímat, s ohledem na charakter celého odkupu a další možnosti nakládání VW s vykoupenými auty nemá možnost takového odstrojení aut ze strany majitelů logiku. Pokud by automobilka našla řešení, jak emise vozů snížit, může je opět prodat. Navíc je vykupuje za velmi štědré ceny a zasloužila by si dostat za ně auto, ne vrak.
Mayer sám si je ovšem jist, že podmínky stanovené soudem bez problémů plní. To ve výsledku není nepravda, stav vozidel je totiž skutečně upřesněn jen výše zmíněnou větou o provozuschopnosti. Jsme tak zvědavi, zda celý případ skončí u soudu nebo nakonec dojde k mimosoudnímu řešení, což by znamenalo, že se Volkswagen podvolí. V takovém případě by samozřejmě otevřel dveře podobným vychytralým majitelům dieselových aut a tak jen navýšil finální účet za celou kauzu.
Závěrem tak jen dodáme, že podle Mayera mělo z jeho strany dojít k naplnění všech procedur, jenž byly k odkupu třeba. Jakmile byl totiž zpřístupněn příslušný internetový portál, nahrál na něj veškeré vyžádané dokumenty. V takovém případě by Volkswagen měl zareagovat v řádu maximálně měsíce, což se nejspíše nestane. To Mayera jej popuzuje, neboť prý „čekal již příliš dlouho“.
Volkswagen pak dodává, že jeho prioritou je snaha o maximální urychlení a usnadnění celého procesu spojeného s odkupem aut osazených dvoulitrovým turbodieselem. Program prý přitom běží přesně dle pravidel odsouhlasených všemi stranami a nařízenými soudem. Konkrétnější oficiální vyjádření z jeho strany nezaznělo, zatím tedy neříká ani definitivní ano, ani definitivní ne. V tuto chvíli ale výkup nepřipouští.
Joe Mayer oholil svůj vůz až na kost. U Volkswagenu díky tomu zatím narazil, případ již řeší právníci
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus