Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW uznává limity elektromobilů, k e-up! přidá konvenční up! zdarma
3.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pořídíte-li si nový e-up!, VW vám zaplatí půjčovné normálního auta na 30 dní v roce, abyste mohli jet třeba na dovolenou. Který vůz je lépe využitelný?
I když se pro nás nečitelné nátlakové skupiny vehementně snaží podporovat elektromobily, ať už regulacemi ve Spojených státech, Německu či Francii, nebo různými studiemi, trh ukazuje, že to se zájmem o tato vozidla není nijak žhavé. Problémy s prodeji má Renault, který místo 50 tisíc vloni v Evropě prodal jen necelých 9 tisíc Zoe, a to je na tom po Nissanu Leaf v Evropě nejlépe. Elektromobily navíc zákazníky netáhnou ani v autopůjčovnách, kde pro koncového uživatele do značné míry odpadá šok při pohledu na cenovku. Světlou výjimkou je BMW, které prodává i3 a i8 jako housky na krámě, avšak ani to není bez potíží.
Nyní i Volkswagen nepřímo přiznává, že elektromobily nejsou tak úplně dokonalé - k modelu e-up!, jehož 160km dojezd sotva stačí do velkoměsta, nabízí půjčení vozu s normálním spalovacím motorem, například pro přepravu velkých věcí nebo pro cestu na dovolenou. Cílem tohoto kroku je eliminovat obavy uživatelů z krátkého dojezdu elektromobilů.
Tato služba má být zákazníkům k dispozici po tři roky od nákupu nového e-upu a konvenční auto má být zdarma k půjčení po 30 dnů v roce. Zda si jej půjčí na měsíc najednou či po kouskách, už bude na zákazníkovi, musí si jej však dopředu rezervovat. Tuto službu mají poskytovat všechna zastoupení půjčovny Euro Mobil, která budou mít smlouvu s VW.
Právě tohle je ta „zásadní změna životního stylu”, kterou bagatelizovala Unie znepokojených vědců ve své nedávné studii, když říkala, že do čistě elektrických aut může hned přesednout čtvrtina Američanů. Volkswagen nepřímo odpovídá, že to tak jednoduché není.
VW tedy snahou podpořit prodeje e-upu říká, že tato vozidla mají nepopiratelné nevýhody. A není sám, nejedna světová automobilka je vůči elektromobilům skeptická. Fiat, Honda nebo Toyota přímo říkají, že elektromobily jsou na světě jen kvůli toho, aby ta která automobilka vyhověla státním regulacím. Mitsubishi na to jde poněkud více zostra, ale myšlenka je stále stejná - „spalovací motory vyrábíme pro lidi, elektromotory pro vlády”.
Podíváme-li se do ceníku Volkswagenu up!, vidíme základní cenu 204 tisíc korun. Elektrická verze se však prodává za cenu okolo 700 tisíc korun, tedy více než třikrát tolik. Možnost si půjčit auto se spalovacím motorem ukazuje, která z verzí je skutečně univerzálně využitelná. Nápad pro spotřebitele - co takhle si koupit rovnou standardní up! se spalovacím motorem, ušetřit hodně přes 400 tisíc korun a moci kdykoliv kamkoliv dojet svým vlastním vozem, bez nutnosti si půjčovat cizí?
Poslední krok Volkswagenu k podpoře prodeje elektromobilu e-up! spíše ukazuje, že elektroauta nejsou zas tak skvělá.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 8 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 11 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva