VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut

Po prvních dvou částech letošních dvanáctikolového klání o největší automobilku světa mají navrch Němci, podle očekávání. Vydrží jim to až do konce roku?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut

11.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po prvních dvou částech letošních dvanáctikolového klání o největší automobilku světa mají navrch Němci, podle očekávání. Vydrží jim to až do konce roku?

Už loni se chvíli zdálo, že Volkswagen je největší automobilkou světa, za kterou po léta platí japonská Toyota. Ta si však záhy přepočítala prodeje a zjistila, že světovou jedničkou je stále ona. VW už ani neprotestoval, loni ale zvítězit neplánoval. A ani Toyota nepůsobila dojmem, že by ji na tomto titulu záleželo tak moc, jak se z některých zpráv mohlo zdát. Pro letošek prý tak nějak počítá s tím, že prohraje.

A podle dosavadních zpráv to vypadá, že se nemýlí. Nemůžeme zatím vycházet z oficiálních dat automobilek, podle obvykle věrohodných čísel Jato Dynamics ale letos Toyota už dvojkou je. A neztrácí zrovna málo.

Za první dva měsíce letošního roku, z něž už máme finální čísla o registracích ze všech koutů světa, prodal Volkswagen necelého 1,369 milionu aut. Toyota na druhém místě má na kontě „pouze” 1,239 milionu vozů. To je poměrně velký rozdíl (129 tisíc aut) a VW se o něj ani nemusel mnoho snažit - rostl jen o 0,8 procenta, Toyota ale v lednu ztratila přes šest a v únoru přes 4 procenta ve srovnán s rokem 2014. Pochopitelně, nic zatím není rozhodnuto, trend je ale jasný a Japonci za něj „vděčí” hlavně klesajícímu zájmu o jejich vozy hlavně v Latinské Americe.

Co další místa? Žádné velké změny, chce se říci. General Motors si udržuje pozici trojky s růstem o 1 procento a už poměrně velkou ztrátou za vedoucí dvojkou, naopak v patách jsou mu hlavně z hlediska únorových čísel Korejci od Hyundai a Kie. Také jejich růst za první dva měsíce roku 2015 je drobný - o 0,8 procenta - v únoru ale stoupali o 1,9 procenta, což je nejlepší výsledek z celé první pětky.

Tu uzavírá Ford, který pro Evropa kupodivu roste výrazně (letos o 4,5 procenta), i když v únoru se mu příliš nedařilo. Ještě lépe je na tom Renault-Nissan a alespoň únorovou hvězdou je Honda s růstem o 8,4 procenta. Desítku doplňují koncerny FCA, Suzuki a PSA, věčně v červených číslech.

Kompletní přehled dosavadních dat najdete v přiložené tabulce, na další vývoj si musíme počkat. Je ale velmi nepravděpodobné, že by se v nastaveném trendu mělo po zbytek letošního roku něco podstatného změnit - nic tomu nenasvědčuje...


VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 1 - Prodeje aut svet 2015 leden-unor 01
Dosavadním celosvětovým prodejům aut v letošním roce vládne Volkswagen, celkem jasně

VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 2 - Test VW Passat B8 2008 exterier 02VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 3 - Test VW Passat B8 2008 exterier 03VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 4 - Test VW Passat B8 2008 exterier 04VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 5 - Test VW Passat B8 2008 exterier 05VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 6 - Test VW Passat B8 2008 exterier 06VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 7 - Test VW Passat B8 2008 exterier 07VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 8 - Test VW Passat B8 2008 exterier 08VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 9 - Test VW Passat B8 2008 exterier 09VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 10 - Test VW Passat B8 2008 exterier 10VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 11 - Test VW Passat B8 2008 exterier 11VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 12 - Test VW Passat B8 2008 exterier 12VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 13 - Test VW Passat B8 2008 exterier 13VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 14 - Test VW Passat B8 2008 exterier 14VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 15 - Test VW Passat B8 2008 exterier 15VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 16 - Test VW Passat B8 2008 exterier 16VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 17 - Test VW Passat B8 2008 exterier 17VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 18 - Test VW Passat B8 2008 exterier 18VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 19 - Test VW Passat B8 2008 exterier 19VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 20 - Test VW Passat B8 2008 exterier 20VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 21 - Test VW Passat B8 2008 exterier 21VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 22 - Test VW Passat B8 2008 exterier 22VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 23 - Test VW Passat B8 2008 exterier 23VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 24 - Test VW Passat B8 2008 exterier 24VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 25 - Test VW Passat B8 2008 exterier 25VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 26 - Test VW Passat B8 2008 exterier 26VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 27 - Test VW Passat B8 2008 exterier 27VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 28 - Test VW Passat B8 2008 exterier 28VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 29 - Test VW Passat B8 2008 exterier 29VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 30 - Test VW Passat B8 2008 exterier 30VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 31 - Test VW Passat B8 2008 exterier 31VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 32 - Test VW Passat B8 2008 exterier 32VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 33 - Test VW Passat B8 2008 exterier 33VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 34 - Test VW Passat B8 2008 exterier 34VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 35 - Test VW Passat B8 2008 exterier 35VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 36 - Test VW Passat B8 2008 exterier 36VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 37 - Test VW Passat B8 2008 exterier 37VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 38 - Test VW Passat B8 2008 exterier 38VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 39 - Test VW Passat B8 2008 exterier 39VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 40 - Test VW Passat B8 2008 exterier 40VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 41 - Test VW Passat B8 2008 exterier 41VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 42 - Test VW Passat B8 2008 exterier 42VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 43 - Test VW Passat B8 2008 exterier 43VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 44 - Test VW Passat B8 2008 exterier 44VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 45 - Test VW Passat B8 2008 exterier 45VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 46 - Test VW Passat B8 2008 exterier 46VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 47 - Test VW Passat B8 2008 exterier 47VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 48 - Test VW Passat B8 2008 exterier 48VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 49 - Test VW Passat B8 2008 exterier 49VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 50 - Test VW Passat B8 2008 exterier 50VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 51 - Test VW Passat B8 2008 exterier 51VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 52 - Test VW Passat B8 2008 exterier 52VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 53 - Test VW Passat B8 2008 Interier 01VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 54 - Test VW Passat B8 2008 Interier 02VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 55 - Test VW Passat B8 2008 Interier 03VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 56 - Test VW Passat B8 2008 Interier 04VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 57 - Test VW Passat B8 2008 Interier 05VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 58 - Test VW Passat B8 2008 Interier 06VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 59 - Test VW Passat B8 2008 Interier 07VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 60 - Test VW Passat B8 2008 Interier 08VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 61 - Test VW Passat B8 2008 Interier 09VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 62 - Test VW Passat B8 2008 Interier 10VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 63 - Test VW Passat B8 2008 Interier 11VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 64 - Test VW Passat B8 2008 Interier 12VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 65 - Test VW Passat B8 2008 Interier 13VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 66 - Test VW Passat B8 2008 Interier 14VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 67 - Test VW Passat B8 2008 Interier 15VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 68 - Test VW Passat B8 2008 Interier 16VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 69 - Test VW Passat B8 2008 Interier 17VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 70 - Test VW Passat B8 2008 Interier 18VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 71 - Test VW Passat B8 2008 Interier 19VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 72 - Test VW Passat B8 2008 Interier 20VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 73 - Test VW Passat B8 2008 Interier 21VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 74 - Test VW Passat B8 2008 Interier 22VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 75 - Test VW Passat B8 2008 Interier 23VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 76 - Test VW Passat B8 2008 Interier 25VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 77 - Test VW Passat B8 2008 Interier 26VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 78 - Test VW Passat B8 2008 Interier 27VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 79 - Test VW Passat B8 2008 Interier 28VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 80 - Test VW Passat B8 2008 Interier 29VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 81 - Test VW Passat B8 2008 Interier 30VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 82 - Test VW Passat B8 2008 Interier 31VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 83 - Test VW Passat B8 2008 Interier 32VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 84 - Test VW Passat B8 2008 Interier 33VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 85 - Test VW Passat B8 2008 Interier 34VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 86 - Test VW Passat B8 2008 Interier 35VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 87 - Test VW Passat B8 2008 Interier 36VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 88 - Test VW Passat B8 2008 Interier 37VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 89 - Test VW Passat B8 2008 Interier 38VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 90 - Test VW Passat B8 2008 Interier 39VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 91 - Test VW Passat B8 2008 Interier 40VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 92 - Test VW Passat B8 2008 Interier 41VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 93 - Test VW Passat B8 2008 Interier 42VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 94 - Test VW Passat B8 2008 Interier 43VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 95 - Test VW Passat B8 2008 Interier 44VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 96 - Test VW Passat B8 2008 Interier 45VW už překonává Toyotu v boji o světovou jedničku, o více než 100 tisíc aut - 97 - Test VW Passat B8 2008 Interier 46
Dobrým výsledkům VW pomáhá i enormní zájem o nový Passat

Zdroj: Jato Dynamics

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.