Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW Transporter T2 končí, VW poprvé od roku 1937 nemá v nabídce zadokolku
15.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Posledních 600 limitovaných exemplářů uzavře 56 let dlouhou epochu. Na originál odkážou bílo-zelenou kamufláží, pod kapotou ale nabídnou modernu.
Dnes již podruhé budeme začínat minulostí. Stejně jako v případě Brabusu Bullit ovšem nemůžeme jinak, než nejprve nastínit všechna historická fakta. Tak tedy, v roce 1967 představil Volkswagen druhou generaci dnes již legendárního modelu Transporter. Aby se přitom od té první odlišila nejen vizuálně, dostala přídomek Type 2 (neboli T2). Ve výrobě na Starém kontinentu pak vydržela až do roku 1979, což bychom dnes mohli považovat za odvážný počin, v sedmdesátých letech minulého století ale k mezigeneračním výměnám nedocházelo tak často jako nyní.
Dvanáctiletý evropský a americký životní cyklus ale byl jen malou kapkou v moři ve srovnání s tím, co VW Transporter T2 čekalo na brazilském trhu. Zde se sice tento model začal prodávat teprve na sklonku roku 1976, od té doby se však tamní výrobní linky nestavily. K tomu by mělo dojít teprve nyní, po dlouhých 56 letech, jak se nám snaží naznačit nápisy na zelené karoserii poslední série zvané Last Edition.
Ta bude vyrobena v počtu pouhých 600 exemplářů, poté se vody Transporteru T2 uzavřou navždycky. Pro Volkswagen tak rozhodně nastal čas k truchlení, neboť automobilka vůbec poprvé od svého založení v květnu 1937 nemá ve svém portfoliu klasickou zadokolku. I když od takového minibusu asi nikdo neočekává stejné schopnosti jako třeba od Porsche, se kterým vůz občas sdílel i pohonné ústrojí.
Poslední edice má ovšem k plochému agregátu opravdu daleko. Místo toho zadní kola zásobuje 1,4litrový řadový čtyřválec, který při spalování klasického benzinu produkuje 78 koní, zatímco při zapojení etanolu výkon stoupne na koní 80. Zatímco ovšem tento motor je standardem, unikátní bílo-zelený interiér a exteriér skládají poctu originálu ze 70. let.
Je ovšem nutné dodat, že daný model budete muset mít navzdory jeho přepravní kapacitě opravdu v lásce, abyste si jej pořídili. A to i navzdory limitovanému počtu. Cena 28 000 Eur (cca 728 tisíc korun) totiž rozhodně není lidová, jak by se na skutečný „Volks Wagen” slušelo...
VW Transporter T2 se loučí po dlouhých 56 letech výroby speciální edicí, která dostala bílo-zelený exteriér a interiér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 9 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus