Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW slibuje úplně jiný design dalších modelů, revoluci začne nový Phaeton
2.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéf designu Volkswagenu označuje současný přístup za omyl a avizuje velké změny. Jednotlivé modely i typové řady se budou lišit mnohem více než dnes.
Berme podobná prohlášení s rezervou, neboť konzervativně smýšlející výrobci avizují velké designové změny co chvíli a nic přelomového se poté obvykle nestane. Pro příklad nemusíme chodit daleko - také nové škodovky měly být tvarované mnohem dramatičtěji než dosud a realitu vidíte sami. Nový Rapid nebo už prakticky odhalená Octavia III jsou sice ve srovnání s dosavadními modely dost odlišné, pořád se ale drží vcelku konzervativních a jednotných tvarů. To prosím neberte kriticky, spíše jako dodání pravděpodobné náplně následujícím slovům.
Přesto nechceme slova designového šéfa Volkswagenu Klause Bischoffa, pronesená před kolegy z britského Auto Expressu, bagatelizovat. V prvé řadě jsou totiž nebývale sebekritická. Bischoff totiž v prvé řadě připouští, že současný přístup k designu VW, kdy jsou všechny modely inspirované pojetím jednoho z levnějších modelů (v tomto případě tím nejvýznamnějším, Golfem) za omyl. A velí k úplnému obratu směrem, který svého času (k nepochopení mnohých, nutno dodat) zvolilo BMW - tedy použít vlajkovou loď jako nositele přelomového designu, jí udat nový směr a tím kráčet i v případě zbylých modelů.
„Použití strategie designové inspirace odzdola nahoru nezafungovalo,” připustil doslova Bischoff a dodal: „Vlajkové modely jako Phaeton by měly sloužit coby 'haló-produkty' a ovlivňovat ostatní modely ve smyslu designu nežli naopak.” Své naděje na změnu přitom vkládá do nového Phaetonu, který před časem dostal zelenou a na trhu by se měl objevit v roce 2015 jako jeden z vozů na platformě MLB sdílené s Porsche.
Už to by samo o sobě bylo zásadním prohlášením, Klaus B. ale očividně nechtěl zůstat při zdi a zkritizoval i designovou podobnost současných modelů VW napříč modelovými řadami. Pro budoucí novinky tak slíbil více jedinečnosti a to ne pouze nahodilé.
„Dodáme jiný vzhled sedanům, SUV a MPV a hatchbackům,” řekl Bischoff s tím, že jistá vzhledová jednotnost zůstane zachována, ale pouze u typově podobných aut - Touareg s Phaeotonem už byste si zkrátka splést neměli. Manažer Volkswagenu zároveň ujistil, že ačkoli design budoucích novinek bude atraktivnější, nemá negativně ovlivnit praktičnost a jízdní schopnosti jednotlivých aut. Jak také jinak.
Minimálně odhodlání tedy Volkswagenu očividně nechybí. Bischoffovo prohlášení navíc přichází krátce poté, co se nebývale sebekriticky v médiích projevil i Ferdinand Piëch, který mimo jiné hovořil právě o designu. Jeho někdejší „odchovanec” Peter Schreyer totiž dnes „maluje” vesměs atraktivní Ke, zatímco Volkswagen zůstává při zemi. A tak Bischoffova rozhodně slova nepřicházejí jako překvapení - co z nich ale ve skutečnosti bude, to teprve uvidíme.
Smysl pro drama Volkswagenu nechybí, už facelift aktuálního Phaetonu nastiňoval dosti dramaticky, realita je nakonec trochu jiná
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva