Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW slibuje úplně jiný design dalších modelů, revoluci začne nový Phaeton
2.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéf designu Volkswagenu označuje současný přístup za omyl a avizuje velké změny. Jednotlivé modely i typové řady se budou lišit mnohem více než dnes.
Berme podobná prohlášení s rezervou, neboť konzervativně smýšlející výrobci avizují velké designové změny co chvíli a nic přelomového se poté obvykle nestane. Pro příklad nemusíme chodit daleko - také nové škodovky měly být tvarované mnohem dramatičtěji než dosud a realitu vidíte sami. Nový Rapid nebo už prakticky odhalená Octavia III jsou sice ve srovnání s dosavadními modely dost odlišné, pořád se ale drží vcelku konzervativních a jednotných tvarů. To prosím neberte kriticky, spíše jako dodání pravděpodobné náplně následujícím slovům.
Přesto nechceme slova designového šéfa Volkswagenu Klause Bischoffa, pronesená před kolegy z britského Auto Expressu, bagatelizovat. V prvé řadě jsou totiž nebývale sebekritická. Bischoff totiž v prvé řadě připouští, že současný přístup k designu VW, kdy jsou všechny modely inspirované pojetím jednoho z levnějších modelů (v tomto případě tím nejvýznamnějším, Golfem) za omyl. A velí k úplnému obratu směrem, který svého času (k nepochopení mnohých, nutno dodat) zvolilo BMW - tedy použít vlajkovou loď jako nositele přelomového designu, jí udat nový směr a tím kráčet i v případě zbylých modelů.
„Použití strategie designové inspirace odzdola nahoru nezafungovalo,” připustil doslova Bischoff a dodal: „Vlajkové modely jako Phaeton by měly sloužit coby 'haló-produkty' a ovlivňovat ostatní modely ve smyslu designu nežli naopak.” Své naděje na změnu přitom vkládá do nového Phaetonu, který před časem dostal zelenou a na trhu by se měl objevit v roce 2015 jako jeden z vozů na platformě MLB sdílené s Porsche.
Už to by samo o sobě bylo zásadním prohlášením, Klaus B. ale očividně nechtěl zůstat při zdi a zkritizoval i designovou podobnost současných modelů VW napříč modelovými řadami. Pro budoucí novinky tak slíbil více jedinečnosti a to ne pouze nahodilé.
„Dodáme jiný vzhled sedanům, SUV a MPV a hatchbackům,” řekl Bischoff s tím, že jistá vzhledová jednotnost zůstane zachována, ale pouze u typově podobných aut - Touareg s Phaeotonem už byste si zkrátka splést neměli. Manažer Volkswagenu zároveň ujistil, že ačkoli design budoucích novinek bude atraktivnější, nemá negativně ovlivnit praktičnost a jízdní schopnosti jednotlivých aut. Jak také jinak.
Minimálně odhodlání tedy Volkswagenu očividně nechybí. Bischoffovo prohlášení navíc přichází krátce poté, co se nebývale sebekriticky v médiích projevil i Ferdinand Piëch, který mimo jiné hovořil právě o designu. Jeho někdejší „odchovanec” Peter Schreyer totiž dnes „maluje” vesměs atraktivní Ke, zatímco Volkswagen zůstává při zemi. A tak Bischoffova rozhodně slova nepřicházejí jako překvapení - co z nich ale ve skutečnosti bude, to teprve uvidíme.
Smysl pro drama Volkswagenu nechybí, už facelift aktuálního Phaetonu nastiňoval dosti dramaticky, realita je nakonec trochu jiná
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 11 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.