Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW s TDI teď obchází aura nezničitelnosti, jejich poslední útočiště nesložil ani výbuch
4.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Včera ráno otřásla Pontiac Silverdome série výbuchů. I přesto jeho konstrukce nezamířila k zemi, úhony nedoznaly ani vozy VW.
Stadión Pontiac Silverdome proslul v poslední době především jako poslední útočiště aut dotčených kauzou Dieselgate. I když slovo „poslední“ bychom vlastně ještě zmiňovat neměli, neboť Volkswagen našel způsob, kterak většinu z nich dostat zpátky do ulic, přičemž rozličná řešení německé automobilky již byla posvěcena i federálními autoritami. My se ale dnes nebudeme zabývat dalším vývojem největšího skandálu v historii značky, místo toho hodíme očkem po samotném stadionu.
Pontiac Silverdome byl otevřen v roce 1975, přičemž jako vůbec první stadion hostící vrcholné atletické soutěže disponoval střechou ze skelného vlákna, která byla nadnášena stlačeným vzduchem. S kapacitou 82 tisíc diváků to bylo největší sportoviště v rámci Národní fotbalové ligy (NFL), než byl v roce 1997 otevřel FedExField na předměstí Washingtonu.
Stadion byl domovem týmu Detroit Lions, ovšem po jejich odchodu v roce 2002 do nového útočiště přímo v Detroitu osiřel a veškeré pokusy o jeho znovuotevření selhaly. V roce 2013 pak zimní bouře zničila zmiňovanou střechu, jejíž rozlámané kusy skončily v útrobách stadionu. Bylo tedy rozhodnuto o demolici, jenž byla naplánována na tuto neděli 3. prosince. Realizace však byla daleko do úspěchu.
Dle plánu přitom byly rozmístěny výbušniny na jednotlivých ocelových vzpěrách, jenž drží vršek stadionu. Ten měl následně vlastní vahou spadnout, přičemž vše by se odehrálo jen v rámci samotného Pontiac Silverdome, okolní parkoviště plná aut Volkswagenu neměla být - a ve výsledku ani nebyla - nikterak dotčená. Nicméně přestože k sérii výbuchů došlo, stadion stojí dál.
Firma Adamo Group, jenž měla demolici na starosti, již uvedla, že u osmi ocelových vzpěr došlo k selhání výbušnin, respektive jejich kabeláže. Konstrukce stadionu tak sice byla narušena, ovšem nikoliv na takovou úroveň, aby stěny spadly. Podle Adamo Group se tak dříve či později stane, posledních osm vzpěr totiž nedokáže udržet tak obrovskou hmotnost.
Problémem ovšem je, že demoliční firma si není jista, kdy by k sesuvu stadionu mohlo dojít, a proto dodává, že pokud nedojde na odhalení chyby u kabeláže výbušnin - což je značně nebezpečné, neboť mohlo jít pouze o špatný kontakt, načež hrozí opožděný výbuch - budou stěny Pontiac Silverdome svrženy mechanicky. To ale samozřejmě zabere ještě více času.
Poněkud pověrčivější Američané v mezičase začali - snad s nadsázkou - říkat, že stadion vydržel stát jen díky přetrvávají přítomností tisíců Golfů, Jett a Passatů TDI, které ve výsledku také přežijí, i když je zasáhla bomba v podobě jednoho z největších automobilového skandálů dějin. Moc bychom tomu nevěřili, ale kdo ví, občas jsou věci mezi nebem a zemí...





Stadión Pontiac Silverdome, jenž v poslední době proslul jako poslední útočiště Volkswagenů s podvodným softwarem, měl být v neděli zdemolován. Sérii výbuchů však zatím odolal, podle některých právě díky „nezničitelným” VW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 19:07 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB