Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW s TDI teď obchází aura nezničitelnosti, jejich poslední útočiště nesložil ani výbuch
4.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Včera ráno otřásla Pontiac Silverdome série výbuchů. I přesto jeho konstrukce nezamířila k zemi, úhony nedoznaly ani vozy VW.
Stadión Pontiac Silverdome proslul v poslední době především jako poslední útočiště aut dotčených kauzou Dieselgate. I když slovo „poslední“ bychom vlastně ještě zmiňovat neměli, neboť Volkswagen našel způsob, kterak většinu z nich dostat zpátky do ulic, přičemž rozličná řešení německé automobilky již byla posvěcena i federálními autoritami. My se ale dnes nebudeme zabývat dalším vývojem největšího skandálu v historii značky, místo toho hodíme očkem po samotném stadionu.
Pontiac Silverdome byl otevřen v roce 1975, přičemž jako vůbec první stadion hostící vrcholné atletické soutěže disponoval střechou ze skelného vlákna, která byla nadnášena stlačeným vzduchem. S kapacitou 82 tisíc diváků to bylo největší sportoviště v rámci Národní fotbalové ligy (NFL), než byl v roce 1997 otevřel FedExField na předměstí Washingtonu.
Stadion byl domovem týmu Detroit Lions, ovšem po jejich odchodu v roce 2002 do nového útočiště přímo v Detroitu osiřel a veškeré pokusy o jeho znovuotevření selhaly. V roce 2013 pak zimní bouře zničila zmiňovanou střechu, jejíž rozlámané kusy skončily v útrobách stadionu. Bylo tedy rozhodnuto o demolici, jenž byla naplánována na tuto neděli 3. prosince. Realizace však byla daleko do úspěchu.
Dle plánu přitom byly rozmístěny výbušniny na jednotlivých ocelových vzpěrách, jenž drží vršek stadionu. Ten měl následně vlastní vahou spadnout, přičemž vše by se odehrálo jen v rámci samotného Pontiac Silverdome, okolní parkoviště plná aut Volkswagenu neměla být - a ve výsledku ani nebyla - nikterak dotčená. Nicméně přestože k sérii výbuchů došlo, stadion stojí dál.
Firma Adamo Group, jenž měla demolici na starosti, již uvedla, že u osmi ocelových vzpěr došlo k selhání výbušnin, respektive jejich kabeláže. Konstrukce stadionu tak sice byla narušena, ovšem nikoliv na takovou úroveň, aby stěny spadly. Podle Adamo Group se tak dříve či později stane, posledních osm vzpěr totiž nedokáže udržet tak obrovskou hmotnost.
Problémem ovšem je, že demoliční firma si není jista, kdy by k sesuvu stadionu mohlo dojít, a proto dodává, že pokud nedojde na odhalení chyby u kabeláže výbušnin - což je značně nebezpečné, neboť mohlo jít pouze o špatný kontakt, načež hrozí opožděný výbuch - budou stěny Pontiac Silverdome svrženy mechanicky. To ale samozřejmě zabere ještě více času.
Poněkud pověrčivější Američané v mezičase začali - snad s nadsázkou - říkat, že stadion vydržel stát jen díky přetrvávají přítomností tisíců Golfů, Jett a Passatů TDI, které ve výsledku také přežijí, i když je zasáhla bomba v podobě jednoho z největších automobilového skandálů dějin. Moc bychom tomu nevěřili, ale kdo ví, občas jsou věci mezi nebem a zemí...
Stadión Pontiac Silverdome, jenž v poslední době proslul jako poslední útočiště Volkswagenů s podvodným softwarem, měl být v neděli zdemolován. Sérii výbuchů však zatím odolal, podle některých právě díky „nezničitelným” VW
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
včera - Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
30.12.2024 - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
29.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
před hodinou - Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
před 3 hodinami - Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
před 4 hodinami - Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
včera - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva