Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW říká, že SUV už brzy nebudou „in”, až zcela vyhynou. Důvody překvapí
24.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV jsou stále nejrychleji rostoucí částí trhu a většina firem investuje právě do nich. VW není výjimkou, velkou budoucnost jim ale nevěští.
Když zmíníme, že dnešnímu trhu s auty vládnou co do dynamiky SUV a odvozené crossovery, do kolen vás to asi nedostane. Je přitom otázkou, kdy se tato situace změní. Podle analytiků se ale na jejich popularitě ještě nějaký ten rok nic nezmění, což je také důvod, proč se do tohoto segmentu ženou i značky, které by to ještě před pár léty ani nenapadlo. Koncern Volkswagen a jeho značky nejsou výjimkou, nakonec i Škoda v tomto směru topí pod kotlem. Jenže nevěří tomu, že to vydrží dlouho.
Promluvil o tom designový šéf Volkswagenu Klaus Bischoff, který do budoucnosti musí tak trochu vidět už z titulu své práce. A dle něj je VW přesvědčený, že obliba crossoverů a SUV skončí docela brzy, což bude mít spojitost se změnou pojetí automobilů jako takových.
„V současné době vidíme vzestup SUV a pád limuzín a MPV,“ uvedl Bischoff. „Našli jsme tak něco, co zodpovídá otázku, o které zákazníci ani nevěděli, že se na ni chtějí zeptat.“ Tím je přitom míněna jistá univerzálnost, kterou crossovery a SUV nabízejí. Pozitivem je tu i zvýšená jízdní pozice a s tím související pocit bezpečí, snadnější nastupování a vystupování i obvykle nemalý zavazadlový prostor. Pověstnou třešinkou na dortu je pak design, který je momentálně jednoduše v kurzu.
Bischoff ovšem dodává, že „jednoho dne SUV začnou vypadat staře a lidé na ně začnou poukazovat se slovy: 'Hele, on řídí dinosaura',“ a právě osud dinosaurů designový šéf VW „esúvéčkům” věští. „Momentálně to sice není tématem dne, ale věřím, že uvidíme řadu odlišných vozů ve chvíli, kdy bude realitou autonomní řízení na úrovni 5. Poté již vše bude mnohem patrnější.“ Tedy jinými slovy, SUV mají dojet na techniku, která umožní jízdu vozu zcela bez asistence řidiče a designérům dovolí přistupovat k navrhování vzhledu automobilů docela jinak než dnes.
Dočkat bychom se tak měli vozů, které s tradičními karoseriemi nebudou mít mnoho společného. Mnohé přitom nebudou postrádat jen volant a pedály, ale také čelní okno. Balit takové stroje do hávu SUV opravdu nedává velký smysl, zvláště když uvážíme, že tlak na stále nižší spotřebu paliva - či možná tou dobou elektrické energie - se už minulostí nestane nejspíše nikdy. A právě takovým potřebám dokáží velká a těžká SUV vyhovět ze všeho nejhůře.
Jak by taková nově pojatá auta mohla vypadat, nám právě Volkswagen ukázal vcelku nedávno na ilustracích pro patentový úřad. V daný moment se přitom zdálo, že jde jen o vize, které nemají s realitou pranic společného. Nyní to ovšem vypadá, že Němci se již připravují na konkrétní budoucnost vystavěnou přesně na výše zmíněných základech.
Zda k jejímu naplnění dojde či nikoliv, to je zatím sporné. Nicméně by nás již nepřekvapilo, kdyby se tak skutečně stalo. Koneckonců Volkswagen již počítá s prvním krokem v naplnění prognóz svého designového šéfa, a to s odhalením sériové verze konceptu I.D. Ta sice zvenčí bude odpovídat velikosti Golfu, uvnitř však nabídne prostornost Passatu. Je to sice jen malý střípek do mozaiky, nicméně pro budoucnost podstatný.
Nabídka VW dnes do značné míry stojí na modelech jako je SUV Tiguan. Dnes to tak je, do zítra se na tom nic nezmění, klidně už za 10, 15 let ale může být všechno jinak
Koncepční Volkswagen I.D. je zjevně prvním krůčkem...
...k z dnešního pohledu naprosto ulítlé budoucnosti
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 4 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva