Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW prý opravdu zvažuje vstup do F1, studii proveditelnosti provádí Domenicali
6.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Druhý největší výrobce automobilů na světě zvažuje svůj vstup do boxů F1. Pokud se ale neshodne Piech s Ecclestonem, pak k němu zřejmě nedojde.
Nedávná informace od mluvčí Audi o tom, že od 1. listopadu nastupuje do řad ingolstadtské automobilky Stefano Domenicali, který působil jako šéf Ferrari Scuderia v královně motoristického sportu, rozdmýchala bouřlivé diskuze na téma, zda se náhodou koncern VW Group nechystá zamířit na kolbiště šampionátu Formule 1. Byť by tomu napovídala bývalá pozice Itala, proti bylo jeho vyjádření, že by déle raději v tomto oboru nepracoval a raději se skutečně věnoval odvětví servisních služeb a mobility. Jenomže, nebyli bychom novináři, kdybychom se něčím takovým nechali uchlácholit.
Nejnovější zdroje hovoří o tom, že Domenicali pracuje na případové studii věnující se vstupu Volkswagenu do F1, k jejíž tvorbě přiměl koncern marketingový úspěch vítězné stáje Mercedesu. Ať už by však studie přinesla jakékoliv výsledky, pro potenciální vstup závisí primárně na změnách ve vedení VW či ve vedení podniku Formule 1, protože Ferdinand Piëch coby šéf dozorčí rady koncernu a obchodní šéf Bernie Ecclestone spolu mají velmi složitý vztah. Alespoň jeden z nich by tedy nejprve musel změnit svůj postoj, aby se na možnosti účasti VW něco změnilo.
Sama automobilka v minulosti pracovala na základě tehdy nových pravidel pro monoposty na vývoji vlastní přeplňované hybridní pohonné jednotky, s níž vozy závodily v letošní sezoně, ale nakonec se stáhla zpět a její postoj jí vydržel až dosud. Někteří členové představenstva se však domnívají, že Formule 1 by pro celý koncern VW mohla být daleko účinnějším nástrojem globálního marketingu než účast v jiných motoristických soutěžích.
Eddie Jordan si o tom všem v roli analytika myslí následující: „Volkswagen Group je druhou největší automobilkou na světě a jako taková musí být ve Formuli 1. K tomu však nedojde, dokud tento sport bude pod kontrolou Bernieho Ecclestona, který Piëcha nesnáší z osobních i pracovních důvodů." Martin Winterkorn, předseda představenstva společnosti Volkswagen, který je považován za Piëchova nástupce, ovšem vždy věřil, že F1 je skvělým stupínkem pro další rozvoj a sám si myslí, že by VW měl být součástí F1. A pokud se tak v budoucnu stane, pak zřejmě s vlastním týmem a vozem navrženým i vyvíjeným v Německu.
V současné době koncern provozuje tři programy v motorsportu, a sice s Audi a Porsche soupeří ve světových vytrvalostních závodech, s Audi samotným ještě v šampionátu cestovních vozů (DTM) a s Volkswagenem se účastní mistrovství světa v rally (WRC). Byla by škoda, nechávat se okrádat o potenciální zisky, když vědí, jaké zviditelnění Mercedesu účast v F1 přinesla a jak je v tomto kontextu vnímán VW. Přitom Mercedes musel do svých aktivit, pokud odečteme sponzorské dary a odměny za výhry, vložit 130 milionů Euro (3,6 miliardy Kč) a Volkswagen to stálo asi 320 milionů Euro (8,85 miliardy Kč).
Některé zdroje nástup na scénu F1 spojovaly s potenciálně možným spojením s rakouským týmem Red Bull, protože Piëch má velmi blízko už kvůli rakouskému původu k majiteli Dietrichu Mateschitzovi, ale v tomto ohledu je prý VW také zaujímá negativní postoj, protože vlastní tým prostě potřebuje, stejně jako vlastní techniku. Mluvčí Volkswagenu nic z uvedeného neodmítá, ale tvrdí, že koncern je spokojený se současnými závazky. Jeho návrat do Formule 1 tedy teoreticky přijít může, ale zatím to tak tedy rozhodně nevypadá.



Koncern VW Group se do Formule 1 nechystá, i když by možná rád. Budoucí osud totiž závisí pouze na Ferdinandu Piëchovi a jeho domluvě s Ecclestonem
Zdroj: BBC Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 11 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva