Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW připustil, že s opravou „cinklých” TDI jsou problémy. Řešit ale bude jen některé
6.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci připouští, že procento zákazníků může mít ke stížnostem ohledně přehrání softwaru pádný důvod. Všechna auta ale nepřezkoumají.
Kauza Dieselgate změnila svět. Před odhalením podvodu Volkswagenu byla naftová auta alespoň v Evropě preferována, dnes se od nich začíná stále více lidí odvracet. Patrné je to nejen v Německu, ale také ve Velké Británii, která byla taktéž považována za jednu z tradičních bašt dieselových motorů. V květnu letošního roku jejich prodeje klesly o 20 procent - z celkového množství 186 265 registrací totiž na „naftožrouty“ připadá jen 81 489 kusů, což odpovídá 43,7% trhu.
Lze samozřejmě podotknout, že poklesu se dočkal celý trh (o 8,5 %), Britové již druhý měsíc jedou dle nových regulí. Na jejich základě byly stanoveny nové poplatky odvozené od emisí CO2, jež nyní citelně zdražují vlastnictví malých aut. Tedy těch, které tvoří majoritní podíl na registracích. Nicméně i přesto došlo kupříkladu u benzinových aut k růstu (+0,4 %), vozy osazené alternativním zdrojem pohonu jsou výše dokonce o 46,7 % a rázem jim patří již 4,4% podíl na trhu.
Je pravděpodobné, že za odklonem od dieselů stojí především skandál německé automobilky. A nikoliv jen podvod samotný, ale také některé problematické důsledky následných oprav. Na ty si stěžuje stále více motoristů, dle nichž modifikace sice možná na jedné straně snížily emise NOx, na druhé straně ale zvýšily spotřebu. A co je možná horší, negativních změn doznala i jízdní dynamika. VW tak měl svými modifikacemi zničit do té doby perfektně fungující vozy.
Němci dosud na tyto stížnosti příliš nereagovali a problémy nepřipouštěli. Jen se bránili tím, že oprava je schválena úřady a nemá nikterak ovlivnit ani spotřebu, ani zrychlení či třeba výkon a točivý moment vozu. Aktuálně ovšem začínají obracet a připouští, že by k nějakým nesrovnalostem skutečně mohlo dojít. Proto prý budou pečlivě sledovány stížnosti zákazníků, ovšem jen těch, kteří mají vůz s nájezdem menším než 257 tisíc kilometrů a u něhož k přehrání softwaru došlo v uplynulých 24 měsících.
Volkswagen chce tímto krokem navýšit důvěru v ony modifikace, přičemž v tiskovém prohlášení uvedl, že „méně než jedno procento britských zákazníků, kteří vlastní dotčený vůz koncernu VW Group, u nějž byla provedena technická oprava, nahlásilo nějaký problém. To znamená, že 99 % zákazníků je spokojeno s aplikací modifikace, která je samozřejmě prováděna zdarma. Naší prioritou je podívat se na auta onoho velmi malého počtu zákazníků, kteří nahlásili nějaký problém.“
Pokud Volkswagen skutečně najde závadu, jež byla způsobena přehráním softwaru, pak bude „jednat zodpovědně a rychle, v souladu s dobrými mravy, aby odpověděl na smysluplné stížnosti zákazníků“. Takové je alespoň tiskové prohlášení značky. Nespokojené hlasy ale nezaznívají pouze z Británie, ale také z jiných zemí. Jsme tedy zvědavi, jak bude VW reagovat v dalších zemích, Českou a Slovenskou republiku nevyjímaje.
Švédský magazín Teknikens Värld již dříve změřil deset koncernových vozů (publikováno bylo ale jen sedm z nich) před a po přehrání softwaru. Výsledky jsou spíše negativní, tedy v naprostém rozporu s prohlášením Volkswagenu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před hodinou - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 2 hodinami - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 4 hodinami - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 5 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 11:42 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:26 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 11:20 - honziss
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.