Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW opouští WRC, ihned. Hotové auto pro rok 2017 míří do koše
1.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dieselgate má na kontě další oběť. VW se překvapivě rozhodl pro okamžité opuštění mistrovství světa v rallye, i když má hotové úplně nové auto.
Dnes ráno jsme psali o zvěstech, dle kterých měl dnes Volkswagen rozhodnout o svém odchodu z WRC, i když je v šampionátu jasně nejlepším týmem. Důvodem měly být dozvuky kauzy Dieselgate, jenž německý koncern přiměly k drastickému utažení všech možných finančních kohoutků. Právě proto byl před pár dny oznámen odchod Audi ze šampionátu vytrvalostních závodů WEC a právě proto nevypadala obava z obdobného kroku u VW úplně nereálně.
Jenže u Audi šlo krom eliminace vysokých nákladů spatřovat zájem i ve snaze zapomenout na spojení Audi, Le Mans a dieselových motorů, které málokdo pustil z hlavy. U VW a WRC o nic takového nejde, navíc pro příští rok se podstatně změní pravidla a VW už má hotové auto stvořené právě pro ně. Přesto s WRC skutečně neprodleně končí. Rozhodlo o tom nejvyšší vedení firmy s tím, že Volskwagen zůstane v šampionátu jen do konce letošní sezóny.
Toto rozhodnutí je navzdory všemu dříve zmíněnému skutečně překvapivé, neboť automobilka musela nasypat nemalé finance do vývoje nového vozu. Zopakujme přitom, že tento soutěžní speciál přitom nebyl evolucí loňského provedení, nýbrž zcela odlišným vozem postaveným na základě nových pravidel. I přesto byl celý projekt „zaříznut“, přičemž VW Group dokonce nemá ani v plánu umožnit start s tímto speciálem privátním týmům. Nová auta prostě už v akci neuvidíme.
„Náklady na vývoj tohoto vozu budou součástí existujícího rozpočtu celého vývojového oddělení. Aktuálně přitom není v plánu vůz nabízet skrze zákaznický program. Celý projekt bude zakonzervován,“ uvedl zdroj britského Autocaru obeznámený s celou záležitostí. Ukončení aktivit ve WRC ještě není oficiální prý „prioritou je, aby se o tom nejprve dozvěděli zaměstnanci.“
Řeč je přitom o dvou stech lidech, kteří se na vývoji a provozu rallyových speciálů podíleli a podílejí. Volkswagen je hodlá všechny ponechat na výplatní pásce, dojde však k jejich přesměrování na jiné aktivity. Mezi ty patří posílení programu TCR, kde se naopak se zákaznickými týmy počítá. Kromě toho by z aktuálně negativního kroku značky mohla profitovat i Škoda. A nebo také ne.
Mladoboleslavská automobilka se totiž s modelem Fabia R5 profiluje v nižších, tedy rozumějte méně nákladných soutěžích. I účast v nich ale může být odpískána, u VW zjevně nyní nemá jiste´nikdo nic. Více informací ovšem máme očekávat zítra, neboť Volkswagen chystá oficiální prohlášení, ve kterém vrhne trochu světla i na své budoucí aktivity.
Momentálně tak již jen můžeme dodat, že tým Volkswagen Motorsport čeká opravdu smutné ukončení letošní sezóny, které proběhne za dva týdny při australské rallye. A to přesto, že Sébastien Ogier má již jistý čtvrtý titul mistra světa v řadě a samotná stáj opětovně stane na vrcholu mezi konstruktéry.

Z prakticky hotového soutěžního Pola GTI 2017 už nám zbude jen oficiální ilustrace
Stávající Volkswagen Polo R WRC čeká za dva týdny skutečně smutný závěr sezóny, a to i přes vítězství mezi jezdci a konstruktéry
Opravdu extrémního speciálu postaveného dle nových pravidel se nakonec již nedočkáme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321