Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW opět zastavil výrobu v ruské továrně Kaluga, odskáče to i Škoda
4.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Slábnoucí ekonomika Ruska si vybírá svou daň, nové automobily se prodávají méně než loni. Samotný Volkswagen přitom propadl více než česká značka.
O situaci na ruském trhu jsme se zmiňovali několikrát, naposledy pak v souvislosti s dočasným pozastavením výroby automobilky AvtoVAZ. Ta však není jediná, která v „Putinově carství“ nenachází dostatek zákazníků, obdobný problém má třeba také koncern Volkswagen Group. Je proto jen logické, že Němci následovali ruského příkladu a na pět pracovních dnů rovněž vypnuli montážní linky v továrně Kaluga. Pozastavení výroby je přitom již druhé během krátké doby a asi nebude poslední.
Abychom ovšem nepředbíhali a zbytečně nespekulovali, vraťme se k jisté realitě. Ta počítá s odstávkou v průběhu příštího týdne, přičemž podle mluvčího koncernu jde o přizpůsobení produkce „všeobecné ekonomické situaci v Rusku“. Slábnoucí Rubl však není jediným důvodem, proč zákazníci nesahají po nových automobilech, tím dalším jsou sankce Evropské unie a Spojených států.
Kvůli tlaku Západu se totiž aktuálně v Rusku každý zajímá spíše o to, zda bude mít „co do pusy“, než o koupi nového vozu. Pozastavení výroby je tak logické, zvláště při pohledu na konkrétní čísla. Za prvních devět měsíců letošního roku totiž koncern VW Group v Rusku prodal 193 354 exemplářů, tedy o 13 procent méně než loni.
Samotný Volkswagen přitom musí čelit 20procentnímu poklesu zájmu publika, zatímco Škoda, která v továrně Kaluga vyrábí modely Fabia a Octavia, ztratila oproti loňsku jen dvě procenta. Situace však přesto není nejrůžovější, zvláště když v září německý koncern musel ze stejných důvodů uzavřít montážní linky na deset dní.
Jsme tedy opravdu zvědavi, jak se situace do konce roku vyvine. Jak jsme ale uvedli již na počátku, s obdobným reportem ještě počítáme. Ukrajinská krize totiž nesměřuje ke svému závěru, pročež ani nelze počítat s vylepšením ekonomické situace země.



V ruské továrně Kaluga se nevyrábí pouze Volkswagen Polo či Tiguan, ale také Škoda Fabia a Octavia
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 32 minutamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 3 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 5 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva