Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW odložil oznámení finančních výsledků i valnou hromadu, nezná dopady Dieselgate
8.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci připustili, že vyčleněných 181,15 mld. Kč na pokrytí celého skandálu stačit nebude. Jejich účetní tak zřejmě potřebují více času na hrátky s čísly.
Kauza Dieselgate sice už chvíli není hlavním tématem automobilového světa, o rozruch se ale dokáže postarat i nyní. Naposledy jsme přitom mohli zmínit, že Volkswagen může počítat s požehnáním evropských autorit ke svolávací akci, nicméně zákazníky na Starém kontinentu neodškodní tak velkoryse jako v zámoří. Ve Spojených státech ale Němci zatím stále neví, jakým způsobem dojde k nápravě motorů TDI EA 189 a jejich majitelům zatím nabídli „pouze” finanční kompenzaci, prý právě za ono čekání.
Nejasností spojených s ekonomickým dopadem dieselového skandálu je tedy stále dost. V tomto kontextu pak asi nepřekvapí poslední krok koncernu VW - odložení publikace výroční zprávy a valné hromady. V prvním případě jsme se ohlášení finančních výsledků za loňský rok měli dočkat 10. března, toto datum je však aktuálně mimo hru. Účetní Volkswagenu si totiž nejspíše ještě chvíli budou hrát s čísly, aby co nejlépe vystihli současný stav firmy.
Prozatím bylo na pokrytí dopadů kauzy Dieselgate vyčleněno 6,7 miliardy Eur (cca 181,15 miliardy korun), podle šéfa koncernu Matthiase Müllera však bude konečný účet za podvádění vyšší. Jak velký, se zřejmě VW zatím není schopen dopočítat, proto ono zdržení. V případě provozního zisku ale již automobilka oznámila, že očekává výsledek na úrovni předchozího roku, což je jistě uklidňující, na kompletní čísla ale budeme čekt. „Jde o neobvyklý krok, ale pokud zvážíme náročnost celého problému, pak je to pochopitelné,“ uvedl Jürgen Pieper z analytické firmy Metzler Bank.
Kromě toho Pieper dodal, že Volkswagen „možná potřebuje více času kvůli auditorům, aby mohli dokončit svou práci“. Tato slova jsou nadmíru důležitá, neboť pozitivní finální zpráva by zklidnila napětí ratingových agentur, které by následně stejným způsobem ohodnotily samotný koncern. To by pro změnu vedlo k uchlácholení investorů. V opačném případě je však téměř jisté, že můžeme počítat s dalším propadem akcií VW Group. Ty od 18. září klesly zhruba o čtvrtinu a postaraly se o snížení tržní kapitalizace asi o 20 miliard Eur (540,74 mld. Kč). Na druhou stranu jsou ale dnes téměř o 20 procent výše než v době největšího poklesu.
Nové datum ohlášení finančních výsledků je prozatím neznámé, což platí rovněž o valné hromadě, která se měla konat 21. dubna. K tomuto zpoždění se přidává i holdingová společnost Porsche Automobil Holding SE, která je největším akcionářem Volkswagenu. Ta navíc již přímo dodává, že skandál možná skutečně ovlivnil loňské výsledky. Původně se přitom očekávalo, že zisk po zdanění se bude pohybovat mezi 800 miliony a 1,8 miliardou Eur (21,63 až 48,67 mld. Kč).
Prozatím jedinou jistotou tak zůstává, že výsledky interního i externího šetření původu kauzy Dieselgate by měly být oznámeny v druhé půlce dubna. V tomto ohledu přitom nedávné informace magazínu Süddeutsche Zeitung naznačovaly, že do podvodu nebyla zapletena pouze úzká skupinka techniků, ale že informace o něm dolehly dokonce až k nejvyššímu vedení. To však nezareagovalo, což nakonec vedlo k největšímu skandálu ve firemní historii.
Nový šéf koncernu VW Group Matthias Müller již připustil, že konečný účet za kauzu Dieselgate bude vyšší než původně odložených 181,15 miliardy korun
Zdroje: Volkswagen, Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 25 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus