Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW není z potíží venku. Zastavuje výrobu v 6 továrnách, 28 tisíc lidí nemá práci
22.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen sice má v ruce nařízení o znovuobnovení dodávek, dodavatelé jej ale nerespektují. Absenci materiálu tak pocítila i Škoda.
Ještě dnes dopoledne se zdálo, že problémy Volkswagenu s dodavateli jsou víceméně u konce. Automobilka totiž dosáhla předběžného opatření u okresního soudu v Braunschweigu, jenž firmám Car Trim a ES Automobilguss nařídil, aby Volkswagen opětovně zásobovaly potahy sedadel a litými železnými komponenty potřebnými k výrobě převodovek. A obě strany navíc znovu jednat o obnovení dodávek.
VW přesto před pár hodinami oznámil, že zastavuje výrobu v několika svých továrnách právě kvůli nedostatku dílů potřebných pro její pokračování. Uvádí pouze, že firmy spadající pod konsorcium Prevent Group zmíněné nařízení soudu nereflektovaly a dodávky neobnovily. Znám pak není ani výsledek dnešního jednání, ke kterému mělo mezi oběma znepřátelenými stranami dojít. Více ovšem již víme o pozadí celého problémů a jeho dozvucích. Začneme samozřejmě onou příčinou, jíž se jeví zrušení projektu v hodnotě půl miliardy Eur (cca 13,5 mld. Kč).
Podle Prevent Group měl pochybit Volkswagen, který celou akci odvolal bez dalšího upřesnění a zejména bez kompenzace. Jelikož se mělo jednat především o dodávky koženého čalounění, je to hlavně firma Car Trim, jenž po německé automobilce požaduje náhradu ve výši 50 milionů Eur (1,35 mld. Kč), neboť již musela investovat do svých výrobních kapacit a přebudovat je kvůli plnění budoucích závazků směrem k Volkswagenu.
Německá automobilka ale evidentně o kompenzaci buď nechtěla vůbec slyšet či byla ochotna uhradit mnohem nižší sumu. To ve výsledku vedlo nejprve k odstávce výroby Volkswagenu Passat v Emdenu a posléze také k omezení produkce ve Wolfsburgu, kde se mimo jiné montuje Golf. Tyto továrny ovšem nejsou jediné, nově totiž VW v tiskovém prohlášení zmínil dokonce šest lokalit, které čekají nucené prázdniny.
Celá odstávka, jejíž podrobnosti najdete níže, by se měla dotknout zhruba 28 tisíc dělníků. Podle analytiků přitom Volkswagen bude stát až 100 milionů Eur (2,7 mld. Kč) týdně, a to jsou prý pouze údaje týkající se továrny ve Wolfsburgu. Souhrnně tedy automobilka bude tratit miliardy, na což již zareagovaly akciové trhy, které hodnotu německého koncernu poslaly na dvoutýdenní minimum (119 USD/2 880 Kč za akcii).
Potíže mimo to měla pocítit i další koncernová značka, a sice tuzemská Škoda, jejíž závod ve Vrchlabí na výrobu automatických převodovek doznal na sklonu minulého týdne krátké přestávky. Zda byla poslední, to je dotaz především na Wolfsburg. Jakmile přitom budeme mít k dispozici poznatky z nejnovějšího vývoje, hned se s nimi přihlásíme.
Naplánované odstávky továren Volkswagenu
Emden: Výroba Volkswagenu Passat, odstávka od 18. do 24. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 7 500.
Wolfsburg: Výroba Volkswagenu Golf, odstávka od 22. do 27. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 10 000.
Zwickau: Výroba Volkswagenu Golf a Passat, odstávka od 22. do 26. srpna, počet dotčených změstnanců: přibližně 6 000.
Kassel: Výroba převodovek a výfuků, odstávka od 25. do 29. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 1 500.
Salzgitter: Výroba motorů, odstávka od 24. do 30. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 1 400.
Braunschweig: Výroba komponentů podvozku a plastových dílů, odstávka od 22. do 29. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 1 300.
Výroba Volkswagenu Golf ve Wolfsburgu je od dnešního dne až do soboty omezena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:20 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus