Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW může zase nakupovat. Italové po létech připouští, že prodají Alfu či Maserati
25.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ferdinand Piëch měl na Alfu Romeo spadeno po léta, Marchionne mu ji ale nikdy nechtěl prodat. Teď se jeho nástupcům zřejmě nabídne sama.
Poslední dny se mocně spekuluje o prodeji italsko-amerického koncernu Fiat Chrysler Automobiles resp. jeho sloučení s jinou automobilkou primárně čínské provenience. Padly úvahy o prodeji FCA jako celku, popřípadě jeho částí. Číňané například veřejně deklarovali zájem koupit od FCA Fiat.
K ničemu z toho zatím nedošlo, v tomto příběhu ale nyní došlo k docela pozoruhodnému obratu, ze kterého by mohl mít radost zejména Ferdinand Piëcha, strůjce koncernu VW v podobě, v jaké jej známe dnes. Právě on se postaral o přidružení většiny dnes Volkswagenem vlastněných značek ke kdysi ryze wolfbsurské automobilce a po léta usiloval i o koupi Alfy Romeo. Tu mu Italové nikdy prodat nechtěli, za žádnou cenu, teď ale otáčí.
V rámci výše zmíněných debat totiž připouští separaci automobilek Maserati a Alfa Romeo, jež by byly od FCA odloučeny stejným způsobem, jako tomu bylo loni u Ferrari. Tyto značky by měly společně dosahovat hodnoty 7 miliard Eur (cca 182,62 mld. Kč). A pokud by takové peníze nestačily, dalších 5 miliard Eur (130,45 mld. Kč) by mohl FCA vynést odprodej dodavatele komponentů Magneti Marelli a některých dalších aktiv.
Italsko-americký koncern by takto získal finance potřebné pro rozvoj zbývajících značek, mezi něž patří Jeep, Dodge, Ram či Fiat. A koncern by se také rázem stal atraktivnějším pro mnohé partnery, jež se Sergio Marchionne snaží již několik let zlákat ke spojení. Je však otázkou, zda se jeho finální pětiletý plán, který pro koncern připravil a který by se měl začít realizovat před jeho odchodem od kormidla v roce 2019, opravdu uskuteční.
FCA se chce zbavit hlavně prémiových značek, investoři však mají zájem spíše o mainstream. Jak jsme již naznačili, čínský gigant Great Wall Motor Company již vyslal zástupce do amerického ústředí FCA v Auburn Hills, aby zde vedli možné debaty především o převzetí Jeepu. Ten je podle analytiků nejlukrativnější částí koncernu, hlavně proto, že je na celosvětovém vzestupu. Zrovna této značky se ale Marchionne zbavovat nechce.
Great Wall by ale nakonec nemusel odejít zcela s prázdnou, Číňané mají zájem prakticky o jakékoliv aktivum FCA. Navíc podle analytiků jsou jedinými, kdo si takovou akvizici může dovolit. Je otázkou, zda by mezi nimi mohl figurovat i koncern VW, který je oslaben kauzou Dieselgate a nedávno sám uvažoval o prodeji třeba takového Ducati. Na druhou stranu, nikdo nikdy nedokázal přebírat jiné značky pod svá křídla s takovou efektivitou jako Volkswagen a banky mu neříkají ne. Tak proč by se to nemohlo stát, šance převzít některou ze slavných „starých značek” se nenaskýtá každý den.
Zpět ale k samotnému FCA, jež podle banky Goldman Sachs má včetně všech poboček hodnotu 50 miliard EUR (1,3 trilionu korun). Takřka čtvrtinu (konkrétně 24,5 procenta) vlastní holdingová společnost Exor, za kterou stojí rodina Agnelliů. Ta hodlá svůj majetek separovat do několika segmentů, neboť zvažuje i expanzi do světa nemovitostí a pojišťovnictví. Šéf klanu John Elkann proto odprodej značek podporuje.
Rodina je pak připravena vzdát se části svého podílu, aby ve výsledku mohla zformovat ještě větší impérium. Nezbývá tedy nic jiného než vyčkat, než věci týkající se možného odprodeje celého koncernu či jeho částí začnou nabírat na reálném rázu. Nicméně již nyní jsou minimálně pro Fiat zmínky o akvizici pozitivní, hodnota akcií firmy po oznámení novinek vzrostla o 2,4 procenta...
Alfa Romeo sice je na vzestupu, nicméně k dobytí dávno ztracených pozic je třeba ještě mnoha miliard, jež koncern FCA nemá. Proto by tuto automobilku nakonec mohl prodat...
...stejně jako Maserati, které poslední dobou tak trochu neví kudy kam
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
včera - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Nejnovější články
- Pokud vám nové Audi A6 připadá otřesné, nejste sami. Slavný designér na něm vidí jedinou pozitivní věc: Autora už vyhodili
včera - Němečtí socialisté mají skvělý plán, domácí automobilový průmysl prý zachrání návratem dotací na elektromobily
včera - SUV Alfy Romeo ukázalo cenu hybridizace. Jen s benzinovým motorem je o statisíce levnější, u nás se potichu prodává i s dieselem
včera - K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci”
včera - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva