VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf

Volkswagen překvapivě naznačil možný konec „naftožroutů“. Mimo to chystá přehodnocení výplat bonusů manažerům.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf

22.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen překvapivě naznačil možný konec „naftožroutů“. Mimo to chystá přehodnocení výplat bonusů manažerům.

Mají dieselové motory budoucnost? To je otázka, která loni touto dobou vůbec nepřicházela v úvahu, zvláště ne v Evropě. Nicméně v září naplno propukl skandál Volkswagenu, se kterým odstartovala trochu jiná epocha. Aktuálně to totiž čím dál tím více začíná vypadat, že uličkou vývoje s nejasným koncem nejsou jen elektromobily a hybridy, ale i „producenti sazí“.

Tento názor zastává kupříkladu šéf Volva Hakan Samuelsson, podle kterého se diesely mají stát minulostí po celém světě již během příští dekády. To je možná až příliš krátký horizont, nicméně tento názor jen koresponduje se stále většími komplikacemi těchto pohonných jednotek vejít se efektivně do mantinelů nastavených regulátory. I proto si budoucností dieselů není jistý ani šéf VW Group Matthias Müller.

„Je načase se začít ptát, zda v určitém bodu mají rozsáhlé investice do vývoje dieselů smysl,“ uvedl Müller v rozhovoru pro německý Handelsbatt narážejíc přesně na výše zmíněné. Pokud si dále uvědomíme, že dieselové motory dnes Volkswagen neprodává v USA, zrovna bestsellerem nejsou v Asii, v Jižní Americe a třeba Škoda začala už nyní pro nezájem omezovat nabídku dieselů v Austrálii (model Yeti už s ním vůbec nenabídne, i když továrna vhodný model vyrábí), máme tu víceméně jen jediný velký trh, kde tyto jednotky opravdu táhnou, a tím je Evropa. I zde ovšem Volkswagen čekají těžkosti, neboť jak Müller dodává, snižování emisí se stává „značně komplikovaným a drahým“. Elektrifikace ve srovnání s tím naopak zlevňuje.

Šéf německého koncernu proto uvedl, že si automobilky musí promluvit s politiky o možné daňové podpoře. Poté se prý uvidí, jak vše dopadne. Jelikož ovšem zrovna na hanění dieselů a favorizaci alternativních zdrojů pohonu se aktuálně dají dobře honit politické body, velké zastání Müller zřejmě očekávat nemůže. Zdá se tedy, že vážně nastal začátek konce „naftožroutů“.

Není to ovšem jediná novinka, s jakou se šéf Volkswagenu německému magazínu svěřil. Dále oznámil přehodnocení výplat bonusů, na jejichž výši v poslední době i díky propadu hodnoty akcií koncernu v důsledku zmiňované kauzy mířila nemalá kritika. Müller proto počítá s novým principem, který bude předložen správní radě ke schválení do 12 měsíců.

Detaily prozatím nejsou známy, nicméně nůžky mezi dělníky na linkách a vrcholným managementem již nemají být tak rozevřené. Chystá se také zavedení stropů. Nicméně nedávno oznámené bonusy za loňský rok Müller obhajuje. Dodává totiž, že je těžké vysvětlit manažerům jejich snížení, pokud zrovna ti vůbec za nic nemohou a věnovali mnoho energie minimalizaci dopadů oné naftové nepříjemnosti na ekonomické výsledky VW, které s ohledem na okolnosti rozhodně nejsou špatné...


VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf - 1 - Test Skoda Octavia RS TDI 4x4 rychly 81VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf - 2 - Test Skoda Octavia RS TDI 4x4 rychly 82VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf - 3 - Test Skoda Octavia RS TDI 4x4 rychly 83VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf - 4 - Test Skoda Octavia RS TDI 4x4 rychly 84VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf - 5 - Test Skoda Octavia RS TDI 4x4 rychly 85VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf - 6 - Test Skoda Octavia RS TDI 4x4 rychly 86
Písmena TDI patří k autům koncernu VW jako máloco jiného. Nemusí to tak zůstat

VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf - 7 - Matthias Muller nove foto 01VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf - 8 - Matthias Muller nove foto 02VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf - 9 - Matthias Muller nove foto 03
Sám šéf koncernu VW Group Matthias Müller možná až překvapivě připustil, že diesely nemusí mít budoucnost

Zdroje: Handelsblatt, Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.