Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf
22.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen překvapivě naznačil možný konec „naftožroutů“. Mimo to chystá přehodnocení výplat bonusů manažerům.
Mají dieselové motory budoucnost? To je otázka, která loni touto dobou vůbec nepřicházela v úvahu, zvláště ne v Evropě. Nicméně v září naplno propukl skandál Volkswagenu, se kterým odstartovala trochu jiná epocha. Aktuálně to totiž čím dál tím více začíná vypadat, že uličkou vývoje s nejasným koncem nejsou jen elektromobily a hybridy, ale i „producenti sazí“.
Tento názor zastává kupříkladu šéf Volva Hakan Samuelsson, podle kterého se diesely mají stát minulostí po celém světě již během příští dekády. To je možná až příliš krátký horizont, nicméně tento názor jen koresponduje se stále většími komplikacemi těchto pohonných jednotek vejít se efektivně do mantinelů nastavených regulátory. I proto si budoucností dieselů není jistý ani šéf VW Group Matthias Müller.
„Je načase se začít ptát, zda v určitém bodu mají rozsáhlé investice do vývoje dieselů smysl,“ uvedl Müller v rozhovoru pro německý Handelsbatt narážejíc přesně na výše zmíněné. Pokud si dále uvědomíme, že dieselové motory dnes Volkswagen neprodává v USA, zrovna bestsellerem nejsou v Asii, v Jižní Americe a třeba Škoda začala už nyní pro nezájem omezovat nabídku dieselů v Austrálii (model Yeti už s ním vůbec nenabídne, i když továrna vhodný model vyrábí), máme tu víceméně jen jediný velký trh, kde tyto jednotky opravdu táhnou, a tím je Evropa. I zde ovšem Volkswagen čekají těžkosti, neboť jak Müller dodává, snižování emisí se stává „značně komplikovaným a drahým“. Elektrifikace ve srovnání s tím naopak zlevňuje.
Šéf německého koncernu proto uvedl, že si automobilky musí promluvit s politiky o možné daňové podpoře. Poté se prý uvidí, jak vše dopadne. Jelikož ovšem zrovna na hanění dieselů a favorizaci alternativních zdrojů pohonu se aktuálně dají dobře honit politické body, velké zastání Müller zřejmě očekávat nemůže. Zdá se tedy, že vážně nastal začátek konce „naftožroutů“.
Není to ovšem jediná novinka, s jakou se šéf Volkswagenu německému magazínu svěřil. Dále oznámil přehodnocení výplat bonusů, na jejichž výši v poslední době i díky propadu hodnoty akcií koncernu v důsledku zmiňované kauzy mířila nemalá kritika. Müller proto počítá s novým principem, který bude předložen správní radě ke schválení do 12 měsíců.
Detaily prozatím nejsou známy, nicméně nůžky mezi dělníky na linkách a vrcholným managementem již nemají být tak rozevřené. Chystá se také zavedení stropů. Nicméně nedávno oznámené bonusy za loňský rok Müller obhajuje. Dodává totiž, že je těžké vysvětlit manažerům jejich snížení, pokud zrovna ti vůbec za nic nemohou a věnovali mnoho energie minimalizaci dopadů oné naftové nepříjemnosti na ekonomické výsledky VW, které s ohledem na okolnosti rozhodně nejsou špatné...






Písmena TDI patří k autům koncernu VW jako máloco jiného. Nemusí to tak zůstat
Sám šéf koncernu VW Group Matthias Müller možná až překvapivě připustil, že diesely nemusí mít budoucnost
Zdroje: Handelsblatt, Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 4 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 6 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 7 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 9 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva