Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW má nůž na krku, soud stanovil nejzazší termín dořešení Dieselgate
28.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Půl roku je dle federálního soudu dost dlouhá doba na promyšlení opravy 600 tisíc postižených aut. Čas na hrátky se krátí, 24. března musí být jasno.
K dieselovému skandálu Volkswagenu jsme od jeho zrodu napsali kde co, v posledních týdnech se ale mnoho nového neudálo. Sluší se tedy zrekapitulovat, že naposledy VW odložil zveřejnění své účetní závěrky a stále nedokáže vyloučit možný prodej značek Man a Scania. Z rodiště celé kauzy, z USA, jsme pak dostali zprávu o zamítnutém návrhu řešení úpravy manipulovaných motorů TDI EA 189 ze strany amerických regulačních orgánů - zejména organizace California Air Review Board (CARB), která ho pro údajnou nekompletnost smetla ze stolu.
Doma v Evropě se situace pro automobilový gigant už uklidňuje - našel řešení v masivní svolávací akci, což pro něj jistě znamená úlevu, obzvláště, když ani nehodlá odškodňovat zákazníky. V zámoří však evidentně tápe a čas, kdy mohl těžit z velkorysosti tamních autorit, se neúprosně krátí. Nyní mu totiž přistál nůž na krk od Charlese Breyera, soudce federálního soudu v San Francisku.
Podle něj teď VW musí odevzdat definitivní návrh podoby opravy všech 600 tisíc postižených vozidel do 24. března. Půl roku je dle jeho slov „dostatečně dlouhá doba ke zjištění, zda je to řešitelný problém či nikoliv“. Vozy, které emitují díky speciálnímu softwaru až 40krát vyšší množství oxidů dusíku, než je stanoveno emisními limity, už zjevně nechce na amerických silnicích vidět. Čar vypršel, a Volkswagen tak musí svůj plán na americkou nápravu uspíšit.
Právník Robert Giuffra zastupující automobilku se nechal slyšet, že VW ve snaze dosáhnout dohody s ministerstvem spravedlnosti, EPA (agenturou pro ochranu životního prostředí) a California Air Resources Board pokročila, přičemž celou záležitost řeší tak rychle, jak je to možné. Poslední instancí, které se automobilka snaží zjevně vyhnout je v minulosti naznačovaný zpětný odkup postižených vozů od stávajících majitelů, který by ovšem také stál miliardy dolarů.
Dle posledního vyjádření automobilky víme, že řídicí výbor automobilky najal německou advokátní kancelář, aby jí pomohla rozkrýt všechny závazky, kterým by v důsledku skandálu s emisemi mohla čelit i s ohledem na probíhající soudní spor. Finální rozhodnutí „nebude nejvýhodnější pro společnost Volkswagen AG“, současně bude mít dle slov Giuffra „vážné důsledky“. Dočkáme se jich prý ve velmi blízké budoucnosti. Šéf koncernu VW Group Matthias Müller již dříve připustil, že konečný účet za kauzu Dieselgate bude rozhodně vyšší než původně odložených 181,15 miliardy korun, na účtování ale ještě bude čas...
Model Amarok již zamířil do servisu v rámci přehrání software, v zámoří však koncern evidentně stále tápe, jak problém řešit. Do 24. března budeme znát odpověď.
Zdroje: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva