Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW jedná o půjčce, od bank chce 541 miliard Kč. Část aut vykoupí zpět
16.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci potřebují finance na vytvoření záchytného „polštáře“, jinak jim hrozí snížení kredibility. Poté by jakákoliv jednání byla náročnější a dražší.
Následky kauzy Dieselgate se pomalu, ale jistě začínají rýsovat. Víme již, že koncern Volkswagen dostal první pokutu za falšování emisí NOx. Nikoliv však na severoamerickém trhu, ale poněkud překvapivě na tom brazilském, kde se skandál dotýká pick-upu Amarok. Kromě toho bylo oznámeno, že majitelé vozů osazených motory TDI EA 189 mohou počítat s jistými kompenzacemi, která za oceánem bude hlavně finanční, zatímco u nás nejspíše půjde o formu služeb. Dále tu pak máme nový odhad veškerých dodatečných nákladů, které půjdou na vrub VW Group - mají dosáhnout výše 25 miliard Eur (cca 675,8 mld. Kč).
Tato suma je pochopitelně vyšší než 6,7 miliardy Eur (181,1 mld. Kč), které si Volkswagen zprvu odložil stranou na pokrytí dodatečných nákladů. VW sice byl a pravděpodobně dále bude firmou vykazující velmi vysoké zisky, v této kauze jde ale o takové peníze, že budou zatěžující i pro cash flow tak obrovské firmy. Proto musel Wolfsburg přistoupit k jednání s bankovními domy o krátkodobé půjčce ve výši 20 miliard Eur (540,65 mld. Kč). Pokud by došlo k jejímu získání, měl by již Volkswagen k dispozici dostatek peněz pro pokrytí veškerých nákladů, tedy alespoň podle odhadů externích analytiků. A starat by se musel „pouze” o to, jak ji postupně vydělá zpět.
Německý koncern samozřejmě doufá, že finální účet za dieselový skandál bude ve výsledku nižší, nicméně výše zmiňovanou sumu potřebuje k zajištění adekvátní likvidity, která se následně podepisuje na celkovém hodnocení automobilky. Pokud by jej totiž ratingové agentury Volkswagenu snížily, bylo by jakékoliv další jednání o to náročnější a samotná půjčka by byla dražší. Takto by ovšem vše mělo proběhnout jako na drátkách, přičemž půjčku by chtěl VW Group získat ještě letos.
Aby přitom bylo ratingovým agenturám učiněno zadost, vyčlenila automobilová divize koncernu na dané účely zhruba 10 miliard Eur (270,3 mld. Kč) z volných finančních prostředků ve výši 27,8 mld. Eur (751,49 mld. Kč), které měl Volkswagen k dispozici po třetím čtvrtletí letošního roku. Podle analytika Arndta Ellinghorsta ze společnosti Evercore ISI se tak VW Group „posunuje z fáze objevování do fáze řešení problému“.
Daným krokem navíc Volkswagen zabrání možnému konci projektů, které nebyly považovány za klíčové. Navíc, pokud nedojde k výraznému poklesu prodejů nových aut - a stávající registrace o tom nesvědčí - nemusí se o svůj osud strachovat ani zaměstnanci, takový je příslib vedení společnosti. Nicméně i tak budou veškeré další investice přehodnoceny a úsporná opatření zavedena budou, i když takového Bugatti či nového VW Phaetonu se nedotknou.
VW ale čeká ještě jeden náklad, který může očekávat po nejnovějším posunu kauzy spojené s udávanou spotřebou paliva resp. emisemi CO2. Ta sice s Dieselgate přímo nesouvisí, odhalena ale byla právě díky ní - k machinacím s nimi se VW přiznal v rámci snahy o maximální očištění. Nyní automobilka dodává, že všechny zasažené modely znovu certifikuje a připouští, že pokud při opětovném měření dojde k více než 10procentní odchylce, vozy od motoristů vykoupí - pakliže si to sami budou přát.
Volkswagen navíc již dříve uvedl, že hodlá uhradit veškeré možné daňové nedoplatky, které odchylkou v normovaném měření vznikla. Další konkrétní postup není jasný, automobilka ale naznačuje, že v následujících týdnech kontaktuje majitele dotčených vozů s konkrétnmi detaily.
Volkswagen se podle analytiků začíná posouvat z fáze objevování k řešení problému
Díky možné krátkodobé půjčce by okrajové projekty jako nový Bugatti Chiron měly být v suchu
Zdroje: Auto News, Bloomberg, Financial Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva