Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW Group zveřejnil výsledky za rok 2015. Ve ztrátě je jen na papíře
28.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nebýt odložených peněz na řešení Dieselgate, těšil by se VW z dalšího dobrého roku. Takto musí být obezřetný, šéf koncernu je si však světlou budoucností jistý.
S koncem dubna je již delší dobu spojováno oznámení finančních výsledků Volkswagenu za předchozí rok. K tomu mělo dojít již před měsícem, nicméně Němci si kvůli Dieselgate vybrali „time-out“. Před pár dny se navíc zdálo, že vystoupení šéfa koncernu Matthiase Müllera bude znovu odloženo, avizované se však nakonec stalo skutečností. Hlava německé automobilky přitom kromě ohlédnutí za uplynulým rokem pohlédla také do budoucnosti.
Müller na výroční konferenci uvedl, že prodeje celého koncernu meziročně poklesly o dvě procenta, hranice deseti milionů prodaných vozů však, byť jen těsně, pokořena byla. Zároveň byla také vůbec poprvé od roku 1993 zaevidována ztráta před zdaněním ve výši 1,3 miliardy Eur (cca 35 mld. Kč), ovšem pouze díky tomu, že Volkswagen si odložil stranou již 16,2 mld. Eur (438 mld. Kč) na úhradu následků dieselového skandálu.
Jakkoliv ovšem aktuálně bilance VW Group nevychází nejlépe, Müller dodal, že obrat celé skupiny poskočil o 6 procent a provozní zisk činil 12,8 miliardy Eur (346 mld. Kč) - to je hodnota na úrovni roku 2014. Právě tyto klíčové parametry mají podle šéfa koncernu demonstrovat, že VW Group je v dobrém stavu i navzdory nejnáročnějším šesti měsícům v celé historii automobilky. Zároveň poslouží jako základy pro „nový, lepší Volkswagen“.
„Hon za překonáváním rekordů stanovený v posledních letech byla přinejmenším přerušen. Abych se ale vyjádřil přesně, to mně až tak neznepokojuje. Pro letošek máme v plánu jiné cíle - a navíc si ujasňujeme své priority. Více než kdy předtím je nyní naším hlavním aktivem kredibilita a důvěra v naše značky, v naše produkty a ve Volkswagen jako takový.“
„Opětovné získání důvěry bude naším hlavním cílem pro příštích pár měsíců. Vše ostatní je v tuto chvíli na druhém místě. To ovšem neznamená, že bychom zcela pohřbili naše ambice. Právě naopak. Nemáme v plánu jen tak snadno dovolit konkurenci, aby nás oslabila. Budeme bojovat za každého zákazníka a za každý automobil,“ dodal dále Müller.
Mimo pozitivně laděný výhled do budoucna ovšem šéf VW Group přiznal, že koncern má nyní jisté těžkosti v rámci řešení vozů zapletených do kauzy Dieselgate. V případě značek Audi a Seat jde vše dle plánu, problémy se ovšem týkají Volkswagenu Passat. Koncern tak možná přesměruje své úsilí na Golf, jehož náprava již byla schválena německou KBA.
Müller si je ovšem jistý tím, že ačkoliv došlo k menšímu zdržení oproti původnímu plánu, svolávací akce by skutečně měla skončit na konci letošního roku. „Naší prioritou je asistovat každému postiženému zákazníkovi v nabídce technických řešení. To zůstává naším prvořadým úkolem do toho momentu, než bude i ten poslední vůz zcela v pořádku.“
Vedle nápravy následků kauzy Dieselgate počítá VW Group s nemalou expanzí, do roku 2020 bychom měli uvidět hned 20 nových modelů. Mezi ně patří zejména vozy postavené na platformě MEB, která byla navržena speciálně pro hybridy a elektromobily. První vozy založené na této architektuře by přitom měly dorazit před koncem dekády.
Dále má nová struktura managementu a větší otevřenost napomoci koncernu v urychlení a usnadnění procesů uvnitř a také směrem k partnerům. Dosud byla veškerá práce striktně dělena mezi jednotlivá oddělení, přičemž každé - i minoritní - rozhodnutí muselo být schváleno Správní radou nebo předsedou celého koncernu.
Do budoucna ovšem budou pravomoci více rozčleněny mezi jednotlivé úseky koncernu, což má nejen urychlit vývoj, ale zároveň povzbudit dané sekce k inovacím, které VW Group umožní dostat se před konkurenci. Kromě toho budou moci být díky této hierarchii snadněji objeveny kauzy typu Dieselgate.
Slovy o odvážnějším, výdělečnějším a technologicky progresivnějším koncernu výstup Matthiase Müllera končí, můžeme už jen dodat poslední poznatek z konference, jenž se týká jeho předchůdce. Ten dostane vyplaceno 7 milionů liber (243,43 mil. Kč) jako odstupné ve formě platu do konce letošního roku.
Finanční výsledky VW Group za rok 2015 dle značek
Volkswagen dosáhl obratu ve výši 106,2 miliardy Eur (2 876 mld. Kč), meziročně jde tak o 6,5procentní nárůst. Provozní zisk přitom činil 2,1 mld. Eur (55,64 mld. Kč).
Audi pro změnu dosáhlo obratu ve výši 58,4 miliardy Eur (1 582,3 mld. Kč), růst je tak 8,6procentní. Provozní zisk činil 5,1 mld. Eur (128,67 mld. Kč), do obou výsledků jsou přitom zahrnuty i prodeje Lamborghini.
Obrat Porsche činí 21,5 miliardy Eur (580,75 mld. Kč), tedy o 25,2 procenta více než předloni. Provozní zisk pak narostl na 3,4 mld. Eur (93,89 mld. Kč).
Škoda vygenerovala obrat 12,5 miliardy Eur (337,32 mld. Kč), ve srovnání s rokem 2014 jde tedy o nárůst o 6,2 procenta. Provozní zisk pak činí 915 mil. Eur (24,76 mld. Kč).
Seat dokázal navýšit obrat na 8,6 miliardy Eur (233 mld. Kč), stále je však 10 mil. Eur (271,25 mil. Kč) ve ztrátě, třebaže o hodně nižší (v roce 2014 to bylo -127 mil. Eur) než dříve.
V případě Bentley pak můžeme hovořit o obratu 1,9 miliardy Eur (51,47 mld. Kč), což značí 10,9procentní růst, nicméně zisk poklesl o 34,9 % na 110 mil. Eur (2,98 mld. Kč).
Nový šéf koncernu VW Group Matthias Müller dnes zveřejnil finanční výsledky za loňský rok a zároveň ozřejmil i situaci ohledně kauzy Dieselgate i budoucnosti Volkswagenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch