Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW Group prodala v roce 2013 téměř 10 milionů vozů, každý třetí skončil v Číně
13.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern dosáhl nového prodejního rekordu. Nápomocen mu při tom byl hlavně asijsko-pacifický region, který málem překonal chřadnoucí Evropu.
Na počátku letošního roku jsme reportovali o úspěchu VW Group na čínském trhu, německý koncern má totiž podle všeho našlápnuto k pozici nejlepšího importéra. I když toto slovo bychom měli dát do uvozovek, neboť dovážena je jen menší část celkové produkce, zbytek vzniká přímo na čínské půdě ve spolupráci s tamními značkami. Toto vysvětlení však není důvodem našeho dnešního článku, tím je samotná produkce Volkswagenu. Ta totiž celosvětově dosáhla výše 9,7 milionu exemplářů, což je pro koncern rekordem.
Při pohledu na tento úspěch ovšem nesmíme zapomínat na fakt, že pod VW Group je sdruženo mnohem více značek. Údaje týkající se pouze samotného Volkswagenu si ale probereme později, nyní se zaměřme na koncern jako takový. Ten přitom vyrovnal úspěch Toyoty, která prodala 9,7 milionu nových vozů v roce 2012. V jejím případě však zatím nemáme k dispozici loňská čísla, což se týká také amerického General Motors, obě firmy ovšem měly VW Group celkově předstihnout.
Na spekulace o tom, co by se mohlo stát, však v čistě pragmatickém článku není místo. Proto přejděme rovnou k holé realitě, která ve zmiňovaném asijsko-pacifickém regionu počítá s prodejem 3,64 milionu nových vozů, což meziročně představuje nárůst o 14,7 procenta. Jen v samotné Číně pak bylo zaregistrováno 3,27 milionu exemplářů (+16,2 %), díky čemuž se tato země stala pro Volkswagen největším trhem světa.
V Evropě bylo prodáno o trochu více kusů, ty jsou však rozprostřeny do mnoha států. Navíc, při počtu 3,65 milionu registrací již samotný celkový náskok není takový. Dá se tedy předpokládat, že za takový rok či dva již o prvenství čínského trhu nebude nejmenších pochyb. Takhle ale jakýsi primát nadále drží Evropa, kde bylo prodáno 3,65 milionu nových vozů, tedy o půl procenta méně než předloni.
V rámci severoamerického trhu pak můžeme informovat o prodeji 888 800 nových vozů, což představuje nárůst o 5,6 procenta. Zajímavé přitom je, že hlavního růstu koncern očividně dosáhl spíše v Kanadě, neboť takové Spojené státy si meziročně připsaly „jen“ 2,6 procenta. Na druhou stranu však bylo na tomto území prodáno 611 700 automobilů.
Zbytek prodaných modelů očividně spadá pod jihoamerickou sekci, v tomto směru však VW Group nepřináší žádné konkrétní údaje. Vrátit se tedy můžeme zpátky k registracím jednotlivých značek, jež koncern sdružuje. Přičemž asi nepřekvapí, že nejúspěšnější byl samotný Volkswagen, který loni prodal 5,93 milionu nových vozů - o 3,4 procenta více než loni.
Druhou nejúspěšnější značkou německého koncernu je pak Audi, které si připsalo 1,58 milionu registrací. Třetí místo nadále okupuje Škoda, ta však při 920 800 registracích meziročně klesla o 2 procenta. Seat si naopak polepšil o 11 procent na 355 000 prodaných vozů a Porsche poskočilo dokonce o 15 % na 162 145 registrací.
Vedení německého koncernu tak může začít otevírat šampaňské a soustředit se na letošní rok. Ten prý prodejně bude přibližně stejně silný, další růst se očekává až v následujících letech. V roce 2018 by pak Volkswagen Group měl dosáhnout svého primárního cíle, jímž je pozice světové jedničky. Tak uvidíme, zda se prognózy naplní či nikoliv.
Jen ve vlastních řadách má Volkswagen dost modelů, aby uspokojil většinu zákazníků. Pro ostatní jsou tu Audi, Seat či Škoda, pro ty nejnáročnější pak Bentley, Bugatti, Lamborghini nebo Porsche
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva