Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW Golf VR6 Rothe: k mání je spáč s 407 koňmi na všech kolech
14.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle čtrnáct let staré auto vypadá skromně, i když začalo svůj život jako Golf VR6. Ve skutečnosti ale pálí asfalt výkonem až 407 koní.
Volkswagen Golf, zejména jeho čtvrtá generace, je dost častým a také vděčným objektem tuningových snah, protože na něj je k dispozici spousta dílů. Dost často je ale výsledek dost tristní - mizerně nalakované nárazníky a prahy pomalu škrtají o zem, z výfuku se line hustý černý dým i na traktor připomínající volnoběh a kola jsou obuta do čínských pneumatik a „ozdobena” poklicemi z Tesca, protože na lepší prý nezbyly peníze.
To ale rozhodně není případ tohoto černého Golfu IV VR6, který se dá označit za velice dobrého sleepera, protože na první pohled málokdo pozná, co za sílu se skrývá pod kapotou. Už sériový VR6 sice nebyl žádný lenoch, 150 kW (205 koní) 2,8itrového motoru VR6 znamenalo v kombinaci se čtyřkolkou 4Motion zrychlení na stovku za 7,5 sekundy. Černý stroj na obrázcích jde nicméně ještě dál, a to o pořádný kus.
Motor upravený firmou pro nás známou firmou Rothe dává (299 kW) 407 koní a 500 Nm za pomoci turbodmychadla, změn v elektronice a spousty dalších vylepšení. Nezůstalo ale jen u výkonu - brzdový systém pochází z Porsche, výfuk je dělaný zakázkově a trubky mají průměr 76 mm, spojka je také speciální a manuální šestikvalt byl vyztužen a upraven tak, aby auto zvládlo maximálku 300 km/h. A zadní diferenciál je samosvorný a rozdělení síly na přední a zadní nápravu je v běžném stavu 50:50.
Také exteriéru se dostalo změn, jsou upraveny např. blatníky a kola pochází od BBS a obouvají pneumatiky o rozměru 245/35 ZR18. A v interiéru najdeme zakázkovou audioinstalaci, která využívá komponenty značky Hifonics. Na subwoofery se stačí jen podívat a je jasné, že vám akustickým tlakem budou vstávat vlasy na hlavě. [https://www.youtube.com/watch?v=5WNOwiUSEwk Doslova].
Jen audio údajně přišlo na více než 15 tisíc Eur, tedy asi 402 tisíc korun a to není ta nejdražší položka. Celkem jsou prý na voze úpravy za více než 81 tisíc Eur, tedy téměř 2,2 milionu korun, a to včetně nového motoru, namontovaného v roce 2007, protože vadný vstřikovač poškodil jeden z válců toho starého; s tuningem prý poškození nic společného nemělo.
Částka vysoce převyšující dva miliony korun by samozřejmě stačila na nějaký slušný sporťák, třeba i Porsche 911, jste-li ale zapřisáhlý fanoušek Golfů a tuningu víc než skutečného řízení, tahle věc udělá lepší službu. S trochou fantazie to může být skoro i GTI Supersport z Gran Turisma 6 převedený do reality. A nikoliv, na její pořízení miliony potřebovat nebudete, majitel si tento vůz cení na 16 950 Eur, tj. necelých 455 tisíc korun. Vypadá to na dobrou koupi, uvážíme-li kilometráž a zřejmou poctivost všech provedených úprav mnoho si nezadajících s těmi, které postihly extrémní Škodu Yeti „RS”...
Tento Golf R32 je mnohem silnější, než jak před 14 lety vyjel z fabriky
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva