VW Golf R 400 má podle některých těsně před debutem. Podle jiných je u ledu

Jednoznačně nejextrémnější Golf všech dob byl loni potvrzen pro výrobu a někteří činovníci VW dnes naznačují jeho brzký debut. Jiní ale tvrdí opak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW Golf R 400 má podle některých těsně před debutem. Podle jiných je u ledu

9.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Golf R 400 má podle některých těsně před debutem. Podle jiných je u ledu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jednoznačně nejextrémnější Golf všech dob byl loni potvrzen pro výrobu a někteří činovníci VW dnes naznačují jeho brzký debut. Jiní ale tvrdí opak.

Brzy uběhnou přesně dva roky od chvíle, kdy byl odhalen koncept Golfu R 400. A byl to vskutku extrémní stroj - nikoli vzhledem, ale svou 400koňovou technikou, která jej vystřelila z klidu na stovku za 3,9 s a rozjela až na 282 km/h. Takový stroj se v případě „Lidového vozu” zdál být krokem do prázdna, jenže už koncept byl funkční auto. A VW později několikrát překvapil úvahami o tom, že by jej mohl sériově vyrábět.

Nebyly plané, neboť loni jeden z vysoce postavených manažerů automobilky potvrdil, že jde do výroby. Hovořilo se tehdy až o 420 koních za 1,3 milionu Kč, byly tu nafocené prototypy na Ringu a další detaily nasvědčující tomu, že přípravy vozu jsou v plném proudu. Jenže pak Volkswagen zasáhla velká rána - dnes snad každému dobře známá kauza Dieselgate. V tu chvíli nebylo jasné, co přesně s takovými modely dále bude, ať už byl jejich vývoj v jakékoli fázi. Dnes vám můžeme předestřít nové zprávy na toto téma, předem ale varujeme, že příliš chytří z nich nebudete. Ostatně, ani my nejsme.

Nejprve se objevil článek australského Drive, který na základě rozhovoru s šéfem produktové komunikace VW Dominikem Hobergem usuzuje, že premiéra je na spadnutí. A nevaří z vody - Hoberg na otázku, zda R 400 dorazí někdy brzy odpověděl: „Uvidíme,” což není reakce člověka, který by chtěl něco popřít. A především dodal, že v květnu máme očekávat překvapení při příležitosti 40. narozenin Golfu GTI. Řekl, že „něco přijde” že a to něco „bude rychlé”. To se zdá být celkem jasným vodítkem - Golf dnes nabízí i varianty GTI Clubsport i R, které obě pracují s výkonem okolo 300 koní a má-li přijít něco, co „bude rychlé”, musí to posouvat současné meze zase o kus dále.

Znělo to nadějně, o něco později se ale ozvali jiní australští kolegové, ti z Motoringu, že realita je jiná. Podle jejich informací z tentokrát nejmenovaného zdroje „Golf R 400 dále není součástí evropských plánů automobilky na odhalování nových modelů a jeho projekt byl spolu s dalšími pozastaven kvůli kauze Dieselgate”. To neznamená, že je s ním navěky amen, pro nejbližší dobu s ním ale počítat nemáme. Taková zpráva je nepochybně smutnější, ale i ta dává smysl, nakonec Tiguan R prý dopadl stejně.

Jaká je skutečnost, ukáží nejbližší měsíce. Že bychom si přáli naplnění prvního zmíněného scénáře, nepochybujte ani vteřinu, více pro jeho „materializaci” ale asi udělat nemůžeme. Lze se jen modlit a doufat, že spolu s výdaji na následky Dieselgate neopustí VW snaha dopřát svým zákazníkům alespoň čas od času něco výjimečného...


VW Golf R 400 má podle některých těsně před debutem. Podle jiných je u ledu - 1 - VW Golf R400 nove spy foto 01VW Golf R 400 má podle některých těsně před debutem. Podle jiných je u ledu - 2 - VW Golf R400 nove spy foto 02VW Golf R 400 má podle některých těsně před debutem. Podle jiných je u ledu - 3 - VW Golf R400 nove spy foto 03VW Golf R 400 má podle některých těsně před debutem. Podle jiných je u ledu - 4 - VW Golf R400 nove spy foto 04VW Golf R 400 má podle některých těsně před debutem. Podle jiných je u ledu - 5 - VW Golf R400 nove spy foto 05VW Golf R 400 má podle některých těsně před debutem. Podle jiných je u ledu - 6 - VW Golf R400 nove spy foto 06
Golf R 400 při testech na Nordschleife, údajně už s motorem 2,5 TFSI, vypadal slibně. Zda se stane skutečností, je ale stále otázkou

Zdroje: Drive, Motoring

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.