Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW Golf R 400 má podle některých těsně před debutem. Podle jiných je u ledu
9.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jednoznačně nejextrémnější Golf všech dob byl loni potvrzen pro výrobu a někteří činovníci VW dnes naznačují jeho brzký debut. Jiní ale tvrdí opak.
Brzy uběhnou přesně dva roky od chvíle, kdy byl odhalen koncept Golfu R 400. A byl to vskutku extrémní stroj - nikoli vzhledem, ale svou 400koňovou technikou, která jej vystřelila z klidu na stovku za 3,9 s a rozjela až na 282 km/h. Takový stroj se v případě „Lidového vozu” zdál být krokem do prázdna, jenže už koncept byl funkční auto. A VW později několikrát překvapil úvahami o tom, že by jej mohl sériově vyrábět.
Nebyly plané, neboť loni jeden z vysoce postavených manažerů automobilky potvrdil, že jde do výroby. Hovořilo se tehdy až o 420 koních za 1,3 milionu Kč, byly tu nafocené prototypy na Ringu a další detaily nasvědčující tomu, že přípravy vozu jsou v plném proudu. Jenže pak Volkswagen zasáhla velká rána - dnes snad každému dobře známá kauza Dieselgate. V tu chvíli nebylo jasné, co přesně s takovými modely dále bude, ať už byl jejich vývoj v jakékoli fázi. Dnes vám můžeme předestřít nové zprávy na toto téma, předem ale varujeme, že příliš chytří z nich nebudete. Ostatně, ani my nejsme.
Nejprve se objevil článek australského Drive, který na základě rozhovoru s šéfem produktové komunikace VW Dominikem Hobergem usuzuje, že premiéra je na spadnutí. A nevaří z vody - Hoberg na otázku, zda R 400 dorazí někdy brzy odpověděl: „Uvidíme,” což není reakce člověka, který by chtěl něco popřít. A především dodal, že v květnu máme očekávat překvapení při příležitosti 40. narozenin Golfu GTI. Řekl, že „něco přijde” že a to něco „bude rychlé”. To se zdá být celkem jasným vodítkem - Golf dnes nabízí i varianty GTI Clubsport i R, které obě pracují s výkonem okolo 300 koní a má-li přijít něco, co „bude rychlé”, musí to posouvat současné meze zase o kus dále.
Znělo to nadějně, o něco později se ale ozvali jiní australští kolegové, ti z Motoringu, že realita je jiná. Podle jejich informací z tentokrát nejmenovaného zdroje „Golf R 400 dále není součástí evropských plánů automobilky na odhalování nových modelů a jeho projekt byl spolu s dalšími pozastaven kvůli kauze Dieselgate”. To neznamená, že je s ním navěky amen, pro nejbližší dobu s ním ale počítat nemáme. Taková zpráva je nepochybně smutnější, ale i ta dává smysl, nakonec Tiguan R prý dopadl stejně.
Jaká je skutečnost, ukáží nejbližší měsíce. Že bychom si přáli naplnění prvního zmíněného scénáře, nepochybujte ani vteřinu, více pro jeho „materializaci” ale asi udělat nemůžeme. Lze se jen modlit a doufat, že spolu s výdaji na následky Dieselgate neopustí VW snaha dopřát svým zákazníkům alespoň čas od času něco výjimečného...






Golf R 400 při testech na Nordschleife, údajně už s motorem 2,5 TFSI, vypadal slibně. Zda se stane skutečností, je ale stále otázkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 35 minutamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 2 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 3 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 5 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva