Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW Golf R 400 má podle některých těsně před debutem. Podle jiných je u ledu
9.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jednoznačně nejextrémnější Golf všech dob byl loni potvrzen pro výrobu a někteří činovníci VW dnes naznačují jeho brzký debut. Jiní ale tvrdí opak.
Brzy uběhnou přesně dva roky od chvíle, kdy byl odhalen koncept Golfu R 400. A byl to vskutku extrémní stroj - nikoli vzhledem, ale svou 400koňovou technikou, která jej vystřelila z klidu na stovku za 3,9 s a rozjela až na 282 km/h. Takový stroj se v případě „Lidového vozu” zdál být krokem do prázdna, jenže už koncept byl funkční auto. A VW později několikrát překvapil úvahami o tom, že by jej mohl sériově vyrábět.
Nebyly plané, neboť loni jeden z vysoce postavených manažerů automobilky potvrdil, že jde do výroby. Hovořilo se tehdy až o 420 koních za 1,3 milionu Kč, byly tu nafocené prototypy na Ringu a další detaily nasvědčující tomu, že přípravy vozu jsou v plném proudu. Jenže pak Volkswagen zasáhla velká rána - dnes snad každému dobře známá kauza Dieselgate. V tu chvíli nebylo jasné, co přesně s takovými modely dále bude, ať už byl jejich vývoj v jakékoli fázi. Dnes vám můžeme předestřít nové zprávy na toto téma, předem ale varujeme, že příliš chytří z nich nebudete. Ostatně, ani my nejsme.
Nejprve se objevil článek australského Drive, který na základě rozhovoru s šéfem produktové komunikace VW Dominikem Hobergem usuzuje, že premiéra je na spadnutí. A nevaří z vody - Hoberg na otázku, zda R 400 dorazí někdy brzy odpověděl: „Uvidíme,” což není reakce člověka, který by chtěl něco popřít. A především dodal, že v květnu máme očekávat překvapení při příležitosti 40. narozenin Golfu GTI. Řekl, že „něco přijde” že a to něco „bude rychlé”. To se zdá být celkem jasným vodítkem - Golf dnes nabízí i varianty GTI Clubsport i R, které obě pracují s výkonem okolo 300 koní a má-li přijít něco, co „bude rychlé”, musí to posouvat současné meze zase o kus dále.
Znělo to nadějně, o něco později se ale ozvali jiní australští kolegové, ti z Motoringu, že realita je jiná. Podle jejich informací z tentokrát nejmenovaného zdroje „Golf R 400 dále není součástí evropských plánů automobilky na odhalování nových modelů a jeho projekt byl spolu s dalšími pozastaven kvůli kauze Dieselgate”. To neznamená, že je s ním navěky amen, pro nejbližší dobu s ním ale počítat nemáme. Taková zpráva je nepochybně smutnější, ale i ta dává smysl, nakonec Tiguan R prý dopadl stejně.
Jaká je skutečnost, ukáží nejbližší měsíce. Že bychom si přáli naplnění prvního zmíněného scénáře, nepochybujte ani vteřinu, více pro jeho „materializaci” ale asi udělat nemůžeme. Lze se jen modlit a doufat, že spolu s výdaji na následky Dieselgate neopustí VW snaha dopřát svým zákazníkům alespoň čas od času něco výjimečného...
Golf R 400 při testech na Nordschleife, údajně už s motorem 2,5 TFSI, vypadal slibně. Zda se stane skutečností, je ale stále otázkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva