Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW dnes prý rozhodne o svém konci ve WRC, i přes obrovské úspěchy
1.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka již utratila nemalou sumu za vývoj nového vozu. Program by tak ještě měl být o prodloužen o 12 měsíců, dál ale možná už ne.
Dnes zasedne ve Wolfsburgu nejvyšší vedení Volkswagenu, které bude rozhodovat o poněkud ožehavých otázkách. Ve hře jsou především radikální škrty, k nimž Němci již přistoupili nebo teprve hodlají v důsledku kauzy Dieselgate přistoupit. Úspory musí být opravdu velké, protože průšvih s celosvětovým dosahem bude koncern stát ještě velké peníze. Ty management nyní hledá ve všech koutech, nejen v produkci, kde jim za oběť padají nerentabilní modely. Stejně tak jsou omezovány sportovní aktivity, Audi se proto stáhne z šampionátu vytrvalostních závodů WEC.
Obdobným bodem na programu je konec oficiální účasti Volkswagenu v rallye. Stejně jako v případě čtyř kruhů jde o nepříliš populární krok, neboť tak jako Audi dominovalo v Le Mans, tak se „lidový vůz“ profiluje ve WRC. Do šampionátu značka naskočila v roce 2013 a od té doby vyhrála 39 soutěží, což jí zajistilo zisk čtyř mistrovských titulů pro řidiče, spolujezdce i konstruktéra. I tuto šňůru by ale dieselový skandál mohl přerušit.
Principál týmu Sven Smeets, který nastoupil na místo Josta Capita, jenž odešel k McLarenu, přiznal, že momentálně nic není jisté. Kolujících spekulací si je ovšem vědom, byť komentovat je prozatím nechce. Je totiž dost možné, že program WRC nakonec ještě bude o dvanáct měsíců prodloužen, neboť od příštího roku platí nová pravidla, kterým byl přizpůsoben i revoluční, nikoliv evoluční vývoj vozu.
Právě finance, které musel Volkswagen nasypat do nového soutěžáku, jsou jedinou nadějí. Vedení bude muset dnes rozhodnout, zda právě tyto finance odepíše a tím ušetří další nemalou sumu na provoz týmu, či zda VW bude utrácet i nadále. Rozhodování je to přitom těžké, neboť značka vlastně z programu WRC u silničních vozů příliš neprofituje. Nebo si snad někdo kvůli jejímu angažmá v rallye kupuje Polo?
Dnešní den je tedy nadmíru důležitý, přičemž na jeho konci uvidíme, jak to s VW dopadne. Prozatím je tak jisté jen tolik, že Porsche je jedinou značkou koncernu, která zůstává ve vrcholných soutěžích, u ní je pojítko s automobilovým sportem jasné. Návrat Bentley do Le Mans, k němuž mělo dojít v souvislosti s prototypem třídy LMP2, je ve světle stávajících škrtů velmi nepravděpodobný.

Ještě před pár dny Volkswagen oznámil, že soutěžní Polo R přejmenuje na Polo GTI...
...nyní však není jisté, zda se nakonec program nezastaví pouze u maskovaného prototypu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Porsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před hodinouNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321