Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Všechny generace BMW 7 pohromadě: zvolte tu nejhezčí
22.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(anketa) První mnichovská vlajková loď byla představena v roce 1977. Dostala pět nástupců a každý měl co nabídnout, která je ale nejhezčí?
Nová generace BMW řady 7 nám nedává spát. Zvláště pak její vzhled, který jsme minulý týden srovnali s předchozím provedením F01. Kromě toho jsme vám mohli přinést rovněž video, na kterém se ukazuje všech šest reinkarnací mnichovské vlajkové lodi. Na něm přitom jasně patrné bylo nejen zvětšování proporcí, ale především předěl, jaký nastal mezi generacemi E38 a E65. Za druhou zmíněnou přitom stál Chris Bangle, jehož radikální odklon od předchozích nadčasově elegantních tvarů byl důvodem nemalé kritiky. Tehdejší šéfdesignér značky měl však plnou podporu vedení, které chtěla posunout image BMW směrem k budoucnosti.
Nakolik se tento úkol povedl či nikoliv, to již necháme na vás. Pro každou generaci totiž můžete hlasovat v naší anketě. Volíme tu nejhezčí, ale pokud krásu nespatřujete jen ve vzhledu, můžeme přihodit do placu pár zajímavých faktů. Přičemž začneme třeba se zmiňovanou generací E38, která byla vůbec první řadou 7 nabízenou s dieselovými motory. Kromě toho se mohla pochlubit také satelitní navigací, a aby těch prvenství nebylo málo, pak šlo také o vůbec první auto na světě osazené přednímihlavovými airbagy.
Ve srovnání s tím se první generace E23 může zdát být opravdovým oldtimerem, koneckonců na svět přišla v roce 1977. Přesto však i ona měla co nabídnout, neboť byla kupříkladu prvním vozem BMW, který dostal do vínku indikátor servisních intervalů a kontrolní systém, jenž majitele upozornil na možné závady. Také se pyšnila klimatizací, palubním počítačem či ABS. K mání pak byla pouze s řadovými šestiválci, s nimiž bylo možné spřáhnout manuální či automatické převodovky.
Nástupce v podobě generace E32 již dostal do vínku také osmiválce či dvanáctiválec, se kterým se rozjel až na 250 km/h. Kromě toho se tato sedmička pyšnila také integrovaným telefonem a faxem nebo specifickými stěrači, u kterých při vyšších rychlostech došlo k zesílení tlaku pružiny a přisátí k čelnímu oknu. V žádném případě jste se tak nedočkali nějakého rachocení či zvýšeného větrného hluku. Kromě toho jste si od roku 1991 mohli objednat také xenony.
Generace E38 a E65 jsme si již probrali, přeskočit tak můžeme k dosluhujícímu modelu F01. V rámci jeho existence jsme mohli přivítat třeba verzi ActiveHybrid7, která byla vůbec prvním modelem BMW, u kterého automatická převodovka počítala se systémem start/stop. To sice podle nás nejsou zrovna klady, pár příznivců však tyto technologie dozajista mají. A pro zbytek může být zajímavá třeba Alpina B7, která dala stovku za 4,7 sekundy a rozjela se až na 312 km/h. I když u Alpiny by asi nebyli rádi, že tohle auto považujeme pořád za BMW...
Základní parametry tedy máte, níže se pro změnu můžete pokochat fotografiemi všech šesti generací. Jsme přitom zvědavi, která generace vyhraje. A pokud chcete znát náš názor (kterým vás ovšem zdaleka nechceme ovlivnit), pak pro nás absolutním vrcholem řady je generace E38. Možná i proto, že s ní řádil James Bond, někdy i aniž by v ní seděl...
Anketa
BMW 7 E23 (1977-1986)
BMW 7 E32 (1986-1994)
BMW 7 E38 (1994-2001)
BMW 7 E65/E66 (2001-2008)
BMW 7 F01/F02 (2008-2015)
BMW 7 G11/G12 (od roku 2015)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus