Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo touží po kupé a kabrioletech, s jejich výrobou však již tolik nepospíchá
13.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro švédskou značku je prioritou modernizace stávajícího čtyřdveřového a pětidveřového portfolia. Teprve pak přijdou na řadu modely dvoudveřové.
Pokud dnes toužíte po sportovním voze s jedním párem bočních dveří, pak na švédskou automobilku rovnou zapomeňte. Taková auta Volvo aktuálně nenabízí a v nejbližších letech se na temto stavu nic nezmění. Do budoucna by se samozřejmě nabídka již změnit mohla, skandinávská značka však na jejím rozšiřování začne pracovat až poté, co dokončí modernizaci sedanů, kombíků, crossoverů a SUV. Záležet navíc bude na jejich úspěchu, neboť Volvo není velkou automobilkou a tak jsou jeho možnosti omezené.
Začněme ale pěkně od počátku prohlášením Petera Mertense, viceprezidenta vývoje a výzkumu značky. Ten uvedl, že vyrobit bezpečné sexy auto je „opravdovým oříškem. Bezpečnost jako taková nebude nikdy prodávat. Potřebujeme kombinaci bezpečí a sexy designu, to je, oč tu běží.“ Zároveň pak dodal, že sportovní model by zároveň pomohl i vylepšit obraz automobilky. V tomto směru ale máme o jeho slovech jisté pochybnosti.
Důvodem je rodina pohonných jednotek Drive-E, která počítá maximálně s dvěma litry objemu a čtyřmi válci. Výkon sice může být hnán až někam k 450 koním s pomocí přeplňování a elektromotorů, přesto by velikost agregátu mohla zákazníky daného segmentu odrazovat. I když na druhou stranu, úspěch BMW i8 dokazuje, že opravdový zájem lze vzbudit dokonce s 1,5litrovým tříválcem, pokud je u toho strhující design.
Dá se tedy předpokládat, že při zvážení všech „pro“ a „proti“ by nakonec Volvo uspět mohlo. V rámci vzhledu se ale firemní designéři budou muset setsakra snažit, neboť to rozhodně nebudou malé sporťáčky, ale naopak pořádné kusy oceli. Vzniknout mají na platformě SPA, která počítá na jedné straně s mantinelem v podobě sedanu S60, na druhé pak s limitem představovaným novým SUV XC90.
Očekávat je však máme až ve chvíli, kdy automobilka dokončí mezigenerační obměnu čtyřdveřových a pětidveřových modelů. „Musíme se napřed soustředit na to, co je aktuálně nejdůležitější, a to je modernizace našich existujících vozů. Jakmile s tím ale budeme hotovi, můžeme se věnovat překrásným a sportovním vozům. Jak tedy skončíme s běžnou částí nabídky, začneme myslet na kupé a kabriolety.“
Mertens zároveň dodává, že v tomto směru značka již vystrčila růžky na loňském ženevském autosalonu, kde spatřilo světlo světa koncepční kupé. To bylo rovněž postaveno na platformě SPA, přičemž demonstrovat mělo možnosti značky. Dá se proto předpokládat, že pokud skutečně někdy v budoucnu dojde na „lámání chleba“, bude produkční verze tohoto konceptu nejpravděpodobnějším kandidátem.
V nejbližší době je ovšem prioritou Volva nový sedan S90, který v nabídce nahradí již stárnoucí S80. I v jeho případě se dočkáme platformy SPA, přičemž podle Mertense je hotový také design. Proto bychom se možná již na počátku příštího roku mohli dočkat nějakého vizuálního debutu, mechanické a technické záležitosti by pak byly představeny v následujících měsících.
Šéf vývoje a výzkumu nechtěl o této novince mnoho prozradit, v rámci designu však neopomněl zmínit jeho „působivou krásu“. Uvnitř pak Volvo S90 nabídne záplavu luxusu a prostoru, oproti takovému Mercedesu třídy S se však má držet při zemi. Jsme tedy vskutku zvědavi, čím nás Švédové v příštím roce oblaží.
Koncepční kupé Volva by se skutečně mohlo stát produkční realitou. Ovšem až za hezkých pár let
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024 - Hyundai ukázalo vlastně smutnou budoucnost aut. Vykoupilo vůz s 1 milionem km, nechalo ho dát dokupy a vrátilo ho do oběhu
5.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.