Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo nepostaví konkurenta BMW řady 7, prý by kazil jeho „tříválcový image”
22.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdálo se hotovou věcí, že Volvo s Číňany za zády zamíří výše a pokusí se sebrat více zákazníků německým prémiovkám. Symbol tohoto posunu je ale u ledu.
Volvo už nějaký čas hovoří o tom, že budoucnost pohonných jednotek svých aut spatřuje pouze v tří- a čtyřválcích, o cokoli silnějšího se pak má postarat leda hybridní pohon. Jsou to pro tradiční příznivce značky jistě znepokojivá slova, pokud jste ale sledovali reálné kroky švédské automobilky, mohli jste zůstat v klidu. I do kompaktních modelů jako je nová V40 automobilka montuje silné pětiválce, do větší S60 dokonce šestiválce. A nedá se říci, že by to jejím vozům nesvědčilo.
O úplně prázdná slova ze strany Švédů ale očividně nešlo, jen na konkrétní činy směřující tímto směrem jsme si museli počkat o něco déle, než jsme předpokládali. Že to Volvo myslí s extrémním downsizingem myslí vážně, potvrdil jeho šéf Hakan Samuelsson na takřka domácím autosalonu v Šanghaji. Nešlo přitom o další avízo, ale o dosti jednoznačný zásah do původních záměrů společnosti.
Vše se točí kolem konceptu Volvo You a studie Universe, které měly být předobrazy budoucí vlajkové lodi značky konkurující BMW řady 7 a dalším německým limuzínám podobného ražení. To přitom nebyla domýšlivost novinářů, sami majitelé značky z holdingu Geely po převzetí firmy od Fordu v roce 2010 zmiňovali, že Volvo by mělo přímo soupeřit s produkty Audi, BMW a Mercedesu a to by bez adekvátního luxusního modelu, který u všech tří značek představuje vrchol jejich dovedností, prostě nešlo. Časy se ale mění a plány též a „švédská sedma” je rázem v šuplíku.
To by se s ohledem na nelehkou dobu a pevné pozice německých značek dalo i pochopit, podle slov Hakana Samuelssona ale důvodem není obava z neúspěchu, nýbrž fakt, že taková cesta vývoje by pro Volvo nebyla dostatečně zelená. „Nemáme žádné ambice vstoupit do segmentu, kde bychom soupeřili s vozy vybaveným motory V8 nebo V12. Nevěříme, že by to korespondovalo s image naší značky,” řekl doslova Samuelsson.
Volvo tak myslí svou downsizingovou strategii ještě vážněji, než jste si mohli myslet. Jeho přesvědčení o správnosti této cesty je tak velké, že ji nehodlá narušovat ani zcela adekvátními výjimkami. Raději kvůli motoru zapomene na celý velký model, aby před zákazníky nevypadalo nedostatečně ekologicky, vrcholem jeho nabídky tak jednoho dne skutečně budou čtyřválce s turbem i kompresorem a dál nic.
Je to pochopitelně suverénní rozhodnutí svébytné firmy, nám se ale tato strategie zdá být poněkud přehnaná, když více než co jiného připomíná ekologickou přetvářku. Však co špatného je na efektivním osmiválci, který pohání přiměřeně velkou limuzínu nejvyšší třídy?





















Z konceptu You mohl být zajímavý konkurent německých stálit. Mohl být, nebude, s adekvátním motorem by kazil zelenou image Volva
Zdroj: Autonews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
K mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 3 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 4 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 6 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 7 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva