Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo má nový testovací polygon, o jízdní vlastnosti či rychlost na něm ale nepůjde
25.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový polygon AstaZero v západním Švédsku má pomoci Volvu k nule úmrtí v autech značky do roku 2020. Budou na něj mít přístup i jiní, třeba univerzity.
Volvo bere svou vizi, že v roce 2020 nedojde v automobilech této značky k žádnému úmrtí ani těžkému zranění, docela vážně. Naznačuje to i nový testovací polygon s názvem AstaZero, který ve spolupráci s dalšími institucemi postavilo v západním Švédsku. Chce na něm testovat nikoli auta samotná, ale jejich nové bezpečnostní systémy.
Například nová generace Volva XC90, jehož oficiální představení je na spadnutí, má na palubě takovou armádu asistentů a chytrých prvků pasivní i aktivní bezpečnosti, až z toho jde hlava kolem. Samočinné brzdění ve městě považujte za samozřejmost, novinka nabídne třeba i ochranu posádky při opuštění vozovky nebo systém detekce nehody, když vjíždíte do vozovky třeba ze dvora.
Právě testování a kalibrace i těchto systémů bude probíhat na polygonu AstaZero. Nebylo by totiž úplně vhodné, aby vás auto při výjezdu ze dvora zastavilo přesně v dráze rozjetého kamionu a zůstalo stát na brzdách ve snaze vás před srážkou s tím kamionem uchránit. Nebo aby zbytečně zhatilo pokus o trochu svižnější výjezd z vedlejší ulice.
Největší výhodou polygonu údajně je jeho flexibilita. Na mapce je vidět maketa města o šesti budovách, velká asfaltová plocha uprostřed, kousek čtyřproudé silnice a dvouproudý skoro-ovál okolo. Všude se budou pohybovat chodci, kola, motorky, auta, autobusy a náklaďáky a v místech mimo „město” se testovací řidiči dočkají i maket zvířat. Většinou budou řídit lidé, polygon však má sloužit i k testům autopilotů. Také má být dostupný nejen Volvu - přístup mají mít i univerzity, ostatní automobilky, subdodavatelé a podobné instituce.
Zní to zajímavě, zvláště v případě Volva ale tento krok vnímáme s rozpaky. Svá auta udělat se dnes snaží dělat co nejbezpečnější všechny automobilky a rozdíly mezi kvalitami jednotlivých vozů nejsou tak markantní jako kdysi, kdy Volvo mohlo na své orientaci tímto směrem stavět svou pověst. Bezpečnost je u nových aut tak nějak očekávána, není vnímána jako bonus, takže stavět právě na ní image značky pomalu začíná ztrácet smysl. Jiné firmy prostě dělají totéž, jen to nedávají tak okatě najevo stavbou nákladného hřiště, spíše vídáme testy z Nürburgringu či jiných okruhů. Jako marketingový tah tedy informace o novém polygonu určeném ke zlepšení bezpečnosti aut nemusí dost dobře fungovat.
Volvo ovšem tvrdí, že otevření testovacího polygonu AstaZero posunulo značku o krok blíže k budoucnosti bez mrtvých v autech této švédské značky. Nakolik se mu to povede, je zatím ve hvězdách; v úspěch tak ambiciózního cíle příliš nevěříme. A v názvu nehledejte psa, je to zkratka Active Safety Test Area a Zero odkazuje na zmíněnou nulu úmrtí ve Volvech v roce 2020. Když už ale Švédové zmiňují tu flexibilitu, ze skoro-oválu po obvodu by se podle nás snadno dala udělat improvizovaná závodní dráha...
Polygon AstaZero má sloužit zejména k testování bezpečnostních systémů, zejména ve vozech Volvo
Zdroj: HybridCars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 6 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 8 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 9 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 11 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.02. 18:05 - Předseda
- vyber motorky 11.02. 17:53 - jerry
- BMW Divize 11.02. 14:45 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.02. 14:14 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.02. 10:58 - Truck Daškam
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin