Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo má nový testovací polygon, o jízdní vlastnosti či rychlost na něm ale nepůjde
25.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový polygon AstaZero v západním Švédsku má pomoci Volvu k nule úmrtí v autech značky do roku 2020. Budou na něj mít přístup i jiní, třeba univerzity.
Volvo bere svou vizi, že v roce 2020 nedojde v automobilech této značky k žádnému úmrtí ani těžkému zranění, docela vážně. Naznačuje to i nový testovací polygon s názvem AstaZero, který ve spolupráci s dalšími institucemi postavilo v západním Švédsku. Chce na něm testovat nikoli auta samotná, ale jejich nové bezpečnostní systémy.
Například nová generace Volva XC90, jehož oficiální představení je na spadnutí, má na palubě takovou armádu asistentů a chytrých prvků pasivní i aktivní bezpečnosti, až z toho jde hlava kolem. Samočinné brzdění ve městě považujte za samozřejmost, novinka nabídne třeba i ochranu posádky při opuštění vozovky nebo systém detekce nehody, když vjíždíte do vozovky třeba ze dvora.
Právě testování a kalibrace i těchto systémů bude probíhat na polygonu AstaZero. Nebylo by totiž úplně vhodné, aby vás auto při výjezdu ze dvora zastavilo přesně v dráze rozjetého kamionu a zůstalo stát na brzdách ve snaze vás před srážkou s tím kamionem uchránit. Nebo aby zbytečně zhatilo pokus o trochu svižnější výjezd z vedlejší ulice.
Největší výhodou polygonu údajně je jeho flexibilita. Na mapce je vidět maketa města o šesti budovách, velká asfaltová plocha uprostřed, kousek čtyřproudé silnice a dvouproudý skoro-ovál okolo. Všude se budou pohybovat chodci, kola, motorky, auta, autobusy a náklaďáky a v místech mimo „město” se testovací řidiči dočkají i maket zvířat. Většinou budou řídit lidé, polygon však má sloužit i k testům autopilotů. Také má být dostupný nejen Volvu - přístup mají mít i univerzity, ostatní automobilky, subdodavatelé a podobné instituce.
Zní to zajímavě, zvláště v případě Volva ale tento krok vnímáme s rozpaky. Svá auta udělat se dnes snaží dělat co nejbezpečnější všechny automobilky a rozdíly mezi kvalitami jednotlivých vozů nejsou tak markantní jako kdysi, kdy Volvo mohlo na své orientaci tímto směrem stavět svou pověst. Bezpečnost je u nových aut tak nějak očekávána, není vnímána jako bonus, takže stavět právě na ní image značky pomalu začíná ztrácet smysl. Jiné firmy prostě dělají totéž, jen to nedávají tak okatě najevo stavbou nákladného hřiště, spíše vídáme testy z Nürburgringu či jiných okruhů. Jako marketingový tah tedy informace o novém polygonu určeném ke zlepšení bezpečnosti aut nemusí dost dobře fungovat.
Volvo ovšem tvrdí, že otevření testovacího polygonu AstaZero posunulo značku o krok blíže k budoucnosti bez mrtvých v autech této švédské značky. Nakolik se mu to povede, je zatím ve hvězdách; v úspěch tak ambiciózního cíle příliš nevěříme. A v názvu nehledejte psa, je to zkratka Active Safety Test Area a Zero odkazuje na zmíněnou nulu úmrtí ve Volvech v roce 2020. Když už ale Švédové zmiňují tu flexibilitu, ze skoro-oválu po obvodu by se podle nás snadno dala udělat improvizovaná závodní dráha...















Polygon AstaZero má sloužit zejména k testování bezpečnostních systémů, zejména ve vozech Volvo
Zdroj: HybridCars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 11 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321