Volvo je stále jako tank, nová XC90 zářila v nejtěžším crash testu IIHS

(+ video) Švédové si opět mohou blahopřát, neboť druhogenerační SUV získalo nejvyšší ohodnocení. Ostatně jako všechny předchozí vozy značky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Volvo je stále jako tank, nová XC90 zářila v nejtěžším crash testu IIHS

21.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo je stále jako tank, nová XC90 zářila v nejtěžším crash testu IIHS

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Švédové si opět mohou blahopřát, neboť druhogenerační SUV získalo nejvyšší ohodnocení. Ostatně jako všechny předchozí vozy značky.

Druhá generace švédského SUV má za sebou již evropské crash testy Euro NCAP, při kterých nepřekvapivě zazářila. A to i díky přítomnosti autonomních brzd, bez kterých dnes již od bruselské organizace populární pětici hvězd důležitou zejména pro marketingové oddělení prostě nedostanete. Jak na tom ale nové Volvo XC90 bude, pokud skutečně dojde k havárii, navíc s velkým odsazením? To je možné do detailu vysledovat na nových fotkách a videu, které vypustil do světa pro změnu americký institut IIHS.

Jak asi již dobře víte, v zámoří se při testech více snaží simulovat reálné nehody než na Starém kontinentu. Nicméně také ve Státech získávají na vážnosti moderní systémy, zvláště ty, které vás před nehodou varují nebo jí dovedou zcela odvrátit. Řeč je opět o autonomních brzdách, jejichž činnost byla IIHS testována při rychlostech 20 km/h a 40 km/h. V obou případech ke kolizi nedošlo, díky čemuž byl švédský kolos odměněn maximálními šesti body.

Při rychlosti 64 km/h pak došlo k onomu testu s velkým odsazením, tedy pouhou jednou čtvrtinou přídě. Tento test je asi nejpřísnějším, jakému jsou vozidla v institutu IIHS vystaveny, neboť nejenže reflektují možnou velmi vážnou srážku ve skutečném světě, ale zároveň odhalují slabiny konstrukce uzpůsobené převážně pro evropské testy, které ani s podobnými kolizemi donedávna nekalkulovaly. XC90 si však vedla nadmíru dobře, neboť po nárazu se čelní struktura posunula směrem k řidiči o méně než pět centimetrů.

To možná na první pohled může vypadat jako hrozivé číslo, což dále ještě mohou umocnit záběry, na kterých je patrné, jak bariéra vůz doslova „rozčísne“, až z něj odlítne kolo s pneumatikou. Nicméně sloupek dveří i podlahový nosník jsou zcela nedotčeny, spodní část palubní desky pak nezasáhla kolena řidiče. Jeho hlava byla navíc ihned obklopena čelními a bočními airbagy, které příkladně spolupracují.

Volvo XC90 tak od institutu získalo nejvyšší ohodnocení Top Safety Pick+, přičemž jak dodává šéf amerického zastoupení Lex Kerssemakers, švédská automobilka je jediným výrobcem, jehož veškeré vozy dosáhly takového stupně bezpečnosti. Aneb Volvo nemusíte milovat, jeho přetrvávající úpornou snahu o maximální pasivní bezpečnost mu ale musíte přiznat...


Volvo je stále jako tank, nová XC90 zářila v nejtěžším crash testu IIHS - 1 - Volvo XC90 IIHS 01Volvo je stále jako tank, nová XC90 zářila v nejtěžším crash testu IIHS - 2 - Volvo XC90 IIHS 02Volvo je stále jako tank, nová XC90 zářila v nejtěžším crash testu IIHS - 3 - Volvo XC90 IIHS 03Volvo je stále jako tank, nová XC90 zářila v nejtěžším crash testu IIHS - 4 - Volvo XC90 IIHS 04
Nové Volvo XC90 ochrání i po nárazu malou částí přídě svou posádku naprosto dokonale

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.