Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volva už na autosalonech příliš neuvidíme, auta chce prodávat online
16.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volva oznámilo změnu marketingové strategie, která je ovlivněna úspěchem XC90 First Edition. Zároveň chce uspořit finance za pronájem stánků.
Automobilka Volvo se zjevně namlsala úspěchem, kterého dosáhla s limitovanou edicí druhé generace modelu XC90. Všech 1 927 exemplářů série First Edition totiž bylo prodáno během 47 hodin, přičemž veškeré objednávky se uskutečnily přes internet. To by ale mohlo překvapit jen málokoho, neboť vozy byly nabídnuty zákazníkům už ve chvíli, kdy novinka debutovala na pařížském autosalonu. Na showroomech by jí tak čekal jen málokdo.
Daný úspěch se přitom dá pochopit, neboť první generace Volva XC90 byla na trhu již dvanáct let a na nástupce dychtivě čekalo mnoho jeho příznivců. Švédové by ovšem daný krok rádi zopakovali s veškerou svou produkcí. Podle nového marketingového plánu, který byl včera představen, bychom se tak do budoucna měli dočkat virtuální nabídky na všech trzích, na kterých je Volvo aktuálně nabízeno.
Podle šéfa prodejů značky Alaina Vissera (pozor na měkké „i” a dvojité „s”) to ovšem neznamená, že dva tisíce showroomů, z nichž půlku najdeme v Evropě, bude odstřiženo. Dealerská síť má být potřebná i nadále, neboť skrze ní budou nové modely doručeny a servisovány. Prodeje se ovšem mají přesunout na internet, pročež Volvo změní také svou marketingovou strategii a začne více peněz směřovat na webovou reklamu a platformy.
To je na jednu stranu logické, neboť podle všech nových výzkumů většina lidí vyhledává informace o svém novém voze právě online, nikoliv v samotných showroomech. Navíc v případě značek, jako je třeba Audi, BMW či Mercedes-Benz, je již nabídka natolik členitá, že by ji dokázalo pobrat jen dealerství, které by se rozprostíralo na několika stovkách metrů čtverečných.
Visser ovšem v tomto ohledu dodal, že „my jsme značka s omezeným finančním tokem a ve stavbu takových paláců nevěříme“. Mimo to 80 procent stávající klientely již nyní nakupuje většinu zboží přes internet, pročež podle šéfa prodejů není důvod, aby zákazníci neučili další krok v podobě koupě nového automobilu online.
Analytici ovšem naznačují, že koupě drobností za pár stovek či tisíc korun není stejná jako koupě automobilu, kdy již může jít o miliony. Jako příklad přitom udávají BMW, které chtělo skrze internet prodávat i8, ale příliš neuspělo. Je však třeba dodat, že mnichovský hybrid je něco trochu jiného než třeba základní Volvo V40.
Bude tedy vskutku zajímavé sledovat, zda se švédské automobilce její záměr podaří. Visser ovšem dodává, že jako „malý globální hráč nemůžeme uspět, pokud budeme dělat stejné věci jako ostatní“. Volvo tak sice značně riskuje, na druhé straně se tento vabank může vyplatit, a značka tak získá náskok před konkurencí.
Internetový prodej je ale jen jedna část nového marketingového plánu. Ta druhá souvisí s chystanou absencí na řadě autosalonů, rozumějte autoshow. Volvo totiž aktuálně vnímá svou přítomnost na každé motor show jako plýtvání peněz. Většinu aut ostatně virtuálně známe již dlouho před otevřením bran výstavišť, a tak se samotné stávají spíše místem, kde se potřásá rukou a kyne sklenkami, než aby na nich skutečně šlo o odhalení nového modelu. Volvo se tak hodlá účastnit jen těch největších motor show, přičemž ve hře zůstávají ty nejzásadnější - tedy americký Detroit, evropská Ženeva a čínský Peking.
Uspořené peníze pak značka hodlá investovat raději do vlastních marketingových akcí, kdy její modely budou jaksepatří vidět a nezapadnou mezi davem ostatních. Tomu rozumíme, přičemž v dané strategii nevidíme žádný zásadní zádrhel. Prosazení výše zmíněného internetového prodeje ale bude dozajista složitější.
Prodejní úspěch limitované edice Volva XC90 švédskou značku přiměl ke změně marketingové strategie. Nyní tak automobilka chce svá auta prodávat online
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 6 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva