Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volva už na autosalonech příliš neuvidíme, auta chce prodávat online
16.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volva oznámilo změnu marketingové strategie, která je ovlivněna úspěchem XC90 First Edition. Zároveň chce uspořit finance za pronájem stánků.
Automobilka Volvo se zjevně namlsala úspěchem, kterého dosáhla s limitovanou edicí druhé generace modelu XC90. Všech 1 927 exemplářů série First Edition totiž bylo prodáno během 47 hodin, přičemž veškeré objednávky se uskutečnily přes internet. To by ale mohlo překvapit jen málokoho, neboť vozy byly nabídnuty zákazníkům už ve chvíli, kdy novinka debutovala na pařížském autosalonu. Na showroomech by jí tak čekal jen málokdo.
Daný úspěch se přitom dá pochopit, neboť první generace Volva XC90 byla na trhu již dvanáct let a na nástupce dychtivě čekalo mnoho jeho příznivců. Švédové by ovšem daný krok rádi zopakovali s veškerou svou produkcí. Podle nového marketingového plánu, který byl včera představen, bychom se tak do budoucna měli dočkat virtuální nabídky na všech trzích, na kterých je Volvo aktuálně nabízeno.
Podle šéfa prodejů značky Alaina Vissera (pozor na měkké „i” a dvojité „s”) to ovšem neznamená, že dva tisíce showroomů, z nichž půlku najdeme v Evropě, bude odstřiženo. Dealerská síť má být potřebná i nadále, neboť skrze ní budou nové modely doručeny a servisovány. Prodeje se ovšem mají přesunout na internet, pročež Volvo změní také svou marketingovou strategii a začne více peněz směřovat na webovou reklamu a platformy.
To je na jednu stranu logické, neboť podle všech nových výzkumů většina lidí vyhledává informace o svém novém voze právě online, nikoliv v samotných showroomech. Navíc v případě značek, jako je třeba Audi, BMW či Mercedes-Benz, je již nabídka natolik členitá, že by ji dokázalo pobrat jen dealerství, které by se rozprostíralo na několika stovkách metrů čtverečných.
Visser ovšem v tomto ohledu dodal, že „my jsme značka s omezeným finančním tokem a ve stavbu takových paláců nevěříme“. Mimo to 80 procent stávající klientely již nyní nakupuje většinu zboží přes internet, pročež podle šéfa prodejů není důvod, aby zákazníci neučili další krok v podobě koupě nového automobilu online.
Analytici ovšem naznačují, že koupě drobností za pár stovek či tisíc korun není stejná jako koupě automobilu, kdy již může jít o miliony. Jako příklad přitom udávají BMW, které chtělo skrze internet prodávat i8, ale příliš neuspělo. Je však třeba dodat, že mnichovský hybrid je něco trochu jiného než třeba základní Volvo V40.
Bude tedy vskutku zajímavé sledovat, zda se švédské automobilce její záměr podaří. Visser ovšem dodává, že jako „malý globální hráč nemůžeme uspět, pokud budeme dělat stejné věci jako ostatní“. Volvo tak sice značně riskuje, na druhé straně se tento vabank může vyplatit, a značka tak získá náskok před konkurencí.
Internetový prodej je ale jen jedna část nového marketingového plánu. Ta druhá souvisí s chystanou absencí na řadě autosalonů, rozumějte autoshow. Volvo totiž aktuálně vnímá svou přítomnost na každé motor show jako plýtvání peněz. Většinu aut ostatně virtuálně známe již dlouho před otevřením bran výstavišť, a tak se samotné stávají spíše místem, kde se potřásá rukou a kyne sklenkami, než aby na nich skutečně šlo o odhalení nového modelu. Volvo se tak hodlá účastnit jen těch největších motor show, přičemž ve hře zůstávají ty nejzásadnější - tedy americký Detroit, evropská Ženeva a čínský Peking.
Uspořené peníze pak značka hodlá investovat raději do vlastních marketingových akcí, kdy její modely budou jaksepatří vidět a nezapadnou mezi davem ostatních. Tomu rozumíme, přičemž v dané strategii nevidíme žádný zásadní zádrhel. Prosazení výše zmíněného internetového prodeje ale bude dozajista složitější.
Prodejní úspěch limitované edice Volva XC90 švédskou značku přiměl ke změně marketingové strategie. Nyní tak automobilka chce svá auta prodávat online
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 4 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 5 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 7 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 8 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch