Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volva už na autosalonech příliš neuvidíme, auta chce prodávat online
16.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volva oznámilo změnu marketingové strategie, která je ovlivněna úspěchem XC90 First Edition. Zároveň chce uspořit finance za pronájem stánků.
Automobilka Volvo se zjevně namlsala úspěchem, kterého dosáhla s limitovanou edicí druhé generace modelu XC90. Všech 1 927 exemplářů série First Edition totiž bylo prodáno během 47 hodin, přičemž veškeré objednávky se uskutečnily přes internet. To by ale mohlo překvapit jen málokoho, neboť vozy byly nabídnuty zákazníkům už ve chvíli, kdy novinka debutovala na pařížském autosalonu. Na showroomech by jí tak čekal jen málokdo.
Daný úspěch se přitom dá pochopit, neboť první generace Volva XC90 byla na trhu již dvanáct let a na nástupce dychtivě čekalo mnoho jeho příznivců. Švédové by ovšem daný krok rádi zopakovali s veškerou svou produkcí. Podle nového marketingového plánu, který byl včera představen, bychom se tak do budoucna měli dočkat virtuální nabídky na všech trzích, na kterých je Volvo aktuálně nabízeno.
Podle šéfa prodejů značky Alaina Vissera (pozor na měkké „i” a dvojité „s”) to ovšem neznamená, že dva tisíce showroomů, z nichž půlku najdeme v Evropě, bude odstřiženo. Dealerská síť má být potřebná i nadále, neboť skrze ní budou nové modely doručeny a servisovány. Prodeje se ovšem mají přesunout na internet, pročež Volvo změní také svou marketingovou strategii a začne více peněz směřovat na webovou reklamu a platformy.
To je na jednu stranu logické, neboť podle všech nových výzkumů většina lidí vyhledává informace o svém novém voze právě online, nikoliv v samotných showroomech. Navíc v případě značek, jako je třeba Audi, BMW či Mercedes-Benz, je již nabídka natolik členitá, že by ji dokázalo pobrat jen dealerství, které by se rozprostíralo na několika stovkách metrů čtverečných.
Visser ovšem v tomto ohledu dodal, že „my jsme značka s omezeným finančním tokem a ve stavbu takových paláců nevěříme“. Mimo to 80 procent stávající klientely již nyní nakupuje většinu zboží přes internet, pročež podle šéfa prodejů není důvod, aby zákazníci neučili další krok v podobě koupě nového automobilu online.
Analytici ovšem naznačují, že koupě drobností za pár stovek či tisíc korun není stejná jako koupě automobilu, kdy již může jít o miliony. Jako příklad přitom udávají BMW, které chtělo skrze internet prodávat i8, ale příliš neuspělo. Je však třeba dodat, že mnichovský hybrid je něco trochu jiného než třeba základní Volvo V40.
Bude tedy vskutku zajímavé sledovat, zda se švédské automobilce její záměr podaří. Visser ovšem dodává, že jako „malý globální hráč nemůžeme uspět, pokud budeme dělat stejné věci jako ostatní“. Volvo tak sice značně riskuje, na druhé straně se tento vabank může vyplatit, a značka tak získá náskok před konkurencí.
Internetový prodej je ale jen jedna část nového marketingového plánu. Ta druhá souvisí s chystanou absencí na řadě autosalonů, rozumějte autoshow. Volvo totiž aktuálně vnímá svou přítomnost na každé motor show jako plýtvání peněz. Většinu aut ostatně virtuálně známe již dlouho před otevřením bran výstavišť, a tak se samotné stávají spíše místem, kde se potřásá rukou a kyne sklenkami, než aby na nich skutečně šlo o odhalení nového modelu. Volvo se tak hodlá účastnit jen těch největších motor show, přičemž ve hře zůstávají ty nejzásadnější - tedy americký Detroit, evropská Ženeva a čínský Peking.
Uspořené peníze pak značka hodlá investovat raději do vlastních marketingových akcí, kdy její modely budou jaksepatří vidět a nezapadnou mezi davem ostatních. Tomu rozumíme, přičemž v dané strategii nevidíme žádný zásadní zádrhel. Prosazení výše zmíněného internetového prodeje ale bude dozajista složitější.

























Prodejní úspěch limitované edice Volva XC90 švédskou značku přiměl ke změně marketingové strategie. Nyní tak automobilka chce svá auta prodávat online
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 11 hodinamiOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.