Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagenu klesá zisk i prodeje, chystá radikální škrty nákladů
31.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern letos nejspíše překoná hranici 10 milionů prodaných vozů, přesto není vše růžové. Jeho marže oproti Toyotě poklesla na pouhou třetinu.
Zhruba před necelými dvěma měsíci jsme informovali o úspěchu Volkswagenu v Evropě a Číně. Souběžně s tím jsme ovšem také uvedli, že v Rusku a Americe se německému koncernu naopak nedaří. K tomu se přidaly vysoké náklady spojené s vývojem i snahou zůstat v plusu právě na Starém kontinentu.
Kvůli tomu musí VW Group po druhém čtvrtletí letošního roku přepočítávat o 2,2 procenta nižší obrat - činí „jen” 51 miliard Eur (1,406 bilionu Kč). Menší než loni je ale i provozní zisk, který po druhém čtvrtletí činí 3,33 miliardy Eur (91,6 mld. Kč) a je oproti loňsku nižší o 3,1 procenta.
Hlavní „zásluhu” na tomto pádu nese samotná značka Volkswagen, které se nižší prodeje, a tak její provozní zisk klesl o více než třetinu na 572 milionů Eur (cca 15,73 mld. Kč). Na druhou stranu, Audi hlásí navyšování tržeb o jednociferné procento (konkrétně se značka nevyjadřuje), díky čemuž k zisku celé skupiny přispívá více než 40 procenty.
Navzdory nižšímu zisku ale německý koncern jako celek prodává více aut než loni a tedy i více než kdykoli předtím. Zatímco loni bylo vyexpedováno více než 9,7 milionu vozů, pro letošek bude dosažena nebo překonána hranice deseti milionů. Za první půlrok metu 5 milionů aut překonal a „desítka” se tak zdá být nadosah. Sám koncern přitom ještě nedávno počítal s tím, že tuto laťku překoná až v roce 2018.
Automobilka by se tedy skutečně mohla stát světovou jedničkou, a pokořit tak Toyotu. Jak se ovšem ukazuje, každý úspěch má svou cenu. Snaha o pokrytí jakéhokoliv segmentu trhu totiž vyžaduje nemalé náklady, zvláště když třeba takový Golf můžete dnes pořídit ve 14 variantách. Je proto logické, že šéf koncernu Martin Winterkorn již začal bít na poplach.
Od roku 2017 bychom se tak měli dočkat škrtů ve výši 5 miliard Eur (137,5 miliard korun) ročně, což rozhodně není málo. Podle analytiků jde ale o krok správným směrem, díky čemuž třeba taková firma NordLB má u akcií firmy napsáno „kupovat“. Očekává se totiž jejich růst, což se ostatně již stalo - jen během dneška totiž narostly o 1,7 % na 178,6 Eur (4 912 Kč).
Než ovšem začnete rušit svůj bankovní účet a zamíříte na burzu, máme pro vás zásadní informaci - jakkoliv akcie Volkswagenu rostou, u takové Toyoty či Hyundai se dají očekávat ještě větší pozitiva. Japonská a korejská značka se totiž může chlubit marží ve výši 8,8 %, respektive 9,5 %, zatímco VW Group to ve druhém čtvrtletí dotáhl jen na 2,3 %.
Je tedy vskutku otázkou, zda nakonec dojdou naplnění prognózy Wolfsburgu, které ještě v únoru hlásaly, že provozní zisk se na konci roku bude pohybovat mezi 5,5 a 6,5 procenty. Loni to přitom bylo 5,9 %. V rámci celkových tržeb se ovšem navýšení očekává stoprocentně, a to o nějaká tři procenta oproti loňským 197 miliardám Eur (5 417,5 mld. Kč).
A3 sedan a Q3 patří mezi nejprodávanější modely Audi. To přispívá hlavní měrou k zisku koncernu Volkswagen Group
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch