Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen XL1 zná svou cenu, za 2,8 milionu Kč moc lidový nebude
5.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Extra úsporné vozítko od VW prý dostane cenovku 110 tisíc Eur, tedy necelých 2,8 milionu korun. O lidový úsporný vůz tak nepůjde ani trochu.
Volkswagen XL1, malý a lehký hybrid od Volkswagenu, je senzací kvůli své velmi nízké spotřebě nafty. Dvouválci TDI o objemu 0,8 litru s výkonem 48 koní pomáhá elektromotor s dalšími 28 koňmi, který čerpá energii z li-ion-akumulátorů o kapacitě 5,5kWh. Původně udávaná spotřeba paliva 0,9 l/100 km pochopitelně úplně reálná nebyla, testy ve skutečném světě potvrdily očekávání cca dvojnásobku (1,5 a 2,2 l/100 km). I to jsou však vpravdě skvělé hodnoty, třebaže jsou o desítky procent jinde, než jaké udával výrobce.
Pro osvěžení paměti se sluší dodat i to, že na stovku to XL1 trvá 12,7 sekundy, maximálka je pak omezená na 160 km/h. Ani to nejsou nepoužitelné hodnoty, podobně jako fakt, že na elektřinu lze ujet až 50 km. Přesto je celkový dojezd kvůli poměrně malé palivové nádrži nijak slavný - necelých 500 km. Jenže abyste si toho všeho moli užívat, musíte si XL1 nejdříve koupit.
Dle zatím neoficiálních, avšak věrohodných informací německého WirtschaftsWoche bude vůz k mání za cenu 110 tisíc Eur, tedy 2,781 milionu korun. To je cena srovnatelná s vypiplaným supersportem, přesto VW na každém prodaném XL1 prodělá. To Ulrich Hackenberg, člen představenstva, přiznává eufemistickou větou „XL1 je spíše maják, než běžný vůz”.
Samozřejmě, lithium-iontová baterie něco stojí, celý hybridní systém také a karbonový monokok, kterého bylo použito pro dosažení co nejnižší hmotnosti, bude jistě ještě dražší. Když k tomu přidáme roky vývoje a náročnou tvorbu karoserie s odporem vzduchu Cd pouze 0,189, je jasné, kde se vysoká cena bere. Že VW takové auto vyvinul coby „maják” se dá pochopit, ale proč jej chce prodávat?
Nelze se totiž ubránit aplikaci prosté matematiky. Poměrně rychle lze dojít k tomu, že s novým Golfem 1,6 TDI, který dle výrobce dosahuje kombinované spotřeby 3,8 l/100 km a stojí 458 900 Kč, byste museli při současných cenách nafty ujet přes 1,68 milionu kilometrů, abyste se při vyšší spotřebě s celkovými náklady dostali na cenu Volkswagenu XL1. Navíc Golf odveze o tři lidi a spoustu nákladu více, pravděpodobně bude trvanlivější a cobý vyzkoušené auto dost možná i spolehlivější
A nebo je tady ještě druhá možnost - za téměř 2,8 milionu korun byste si ke zmíněnému Golfu mohli pořídit nový Jaguar F-Type S a ještě by vám 80 tisíc korun zbylo třeba... na palivo.
Volkswagen XL1 dokazuje, že spotřeba se dá snížit, avšak není to vůbec levná záležitost. I přes poměrně mastnou cenovku je o XL1 podle VW velký zájem, což asi podporuje i fakt, že jich bude vyrobeno jen 250. Nízká spotřeba by tak z XL1 mohla udělat jakýsi superPrius, který se ve své době těšil oblibě zejména filmových hvězd, které chtěly ukázat, že jim jde o planetu. Třebaže by pro ní více udělali, kdyby si žádný XL1 nekoupili...

















































Volkswagen XL1 sice jezdí za hubičku, na jeho pořízení je ale třeba pořádná suma.
Zdroj: WirtschaftsWoche
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
včeraNejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Další těžké zranění Jorge Martina včera 14:00
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha včera 12:32
- Maverick Vinales potrestán 13.4.2025
- Další trumf pro Marca Marqueze 13.4.2025
- Vítězem Moto2 Aron Canet, 10. Filip Salač 13.4.2025
Nejnovější články
EU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
před 2 hodinamiOvečkin může Gretzkymu sebrat všechno. Po rekordu za počet gólů může získat i vzácný Rolls-Royce, který za tento počin dostal
včeraProdejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
včeraMercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.14. 20:32 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.14. 19:35 - jerry
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda
- Onboard videa 04.13. 10:59 - brnenska.odchytova
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch