Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen už je světovou jedničkou, v prvním pololetí 2015 pokořil Toyotu
28.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern dokázal porazit japonskou automobilku o pár desítek tisíc nových vozů. Kvůli poklesu zájmu v Číně si ale možná korunu dlouho neudrží.
Pro německý koncern VW Group existoval od roku 2007 pouze jediný cíl, a sice stát se největší automobilkou světa. Na trůn chtěl přitom usednout nejpozději čtyřiadvacet měsíců před koncem dekády, nakonec jej však korunovat můžeme již nyní, alespoň prozatímně. Za první pololetí totiž Volkswagen prodal 5,04 milionů nových vozů, díky čemuž překonal Toyotu, neboť japonský gigant má na svém kontě 5,02 milionu registrací.
V obou případech můžeme vůči loňskému roku hovořit o poklesu, a to o půl procenta u německé automobilky a o 1,5 % u japonské. Třetí místo v žebříčku patří americkému koncernu General Motors, který za prvních šest letošních měsíců prodal 4,86 milionu nových vozů, tedy o 1,2 procenta méně než loni. Analytici přitom naznačují, že vedoucí automobilky se nově hodlají spíše než na objem zaměřit na zisk.
Důvodem je situace, jaká aktuálně panuje na světových trzích. Ačkoliv Volkswagen profitoval nemalou měrou v Evropě, kde značka eviduje největší vzedmutí poptávky za posledních pět a půl roku, a také v Americe, na čínském trhu již musí čelit zpomalující ekonomice. K tomu se navíc přidává zvyšující nabídka levných asijských crossoverů a SUV, jimž Volkswagen nezvládá čelit ani s alokováním prakticky veškeré podstatné výroby přímo v Číně.
Právě díky domácí produkci se předpokládá, že zahraniční automobilky vyrobí letos na největším trhu světa méně vozů, než jakou mají tamní továrny kapacitu. Zajímavé ale je, že tímto vývojem je dotčen spíše Volkswagen než Toyota, neboť japonská značka za poslední měsíc navýšila své prodeje v Číně o 42 % a za půl roku o 10 % na 512 000 kusů. Němci oproti tomu po prvním pololetí propadli o 3,9 %, ovšem na 1,74 mil. vozů.
Japonci se navíc mohou pochlubit nemalým růstem v Americe, kde za navýšením poptávky o 5,6 procenta stojí hlavně nemalý zájem o Lexus NX a Toyotu RAV4. Oproti tomu Volkswagen, Audi a Porsche zvýšily své registrace za oceánem pouze o 2,4 %. Na stranu negací německé firmy pak dále můžeme přičíst kolabující trh v Rusku a snižující se poptávku v jihovýchodní Asii a jihoamerických zemích.
Aby toho nebylo málo, pak se Volkswagenu nevedlo dobře ani v Japonsku, kde registrace poklesly o 17 procent. Značka tak v celkovém žebříčku poklesla až za Mercedes, což se stalo vůbec poprvé po šestnácti letech. Negativnímu vývoji na domácím trhu ovšem musí čelit i Toyota, jejíž prodeje jsou kvůli vyšším letošním daním nižší o 8,2 procenta. Dceřiné Daihatsu pak kleslo dokonce o 13 procent.
Jak jsme tedy uvedli výše, největší radost může Volkswagenu dělat pouze Evropa, kde jsou prodeje vyšší o více než 6 procent. O takřka shodných 5,7 procenta si ovšem polepšila také Toyota, pročež bude více než zajímavé sledovat vývoj v následujících šesti měsících. Je totiž možné, že si Němci až příliš spoléhající na Čínu nově získanou korunu dlouho udržet nedokážou.



























Volkswagen je po prvním letošním pololetí světovou jedničkou. Toyotu předstihnul i díky navyšujícímu se evropskému zájmu o nový Passat
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 8 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 11 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva