Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen loni předčil GM, je druhou největší automobilkou světa
3.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern oznámil, že nakonec loni prodal 9,73 milionu vozů, a to včetně kamionů MAN a Scania. Navíc se stal absolutní čínskou jedničkou.
Tak konečně máme trochu jasněji v tom, jak sestavit pořadí automobilek za loňský rok. Pravda, první místo Toyoty je již nějaké dva týdny naprosto jasné, dosud jsme však nemohli přesně určit, komu udělit stříbro a bronz. Stalo se tak především díky koncernu VW Group, který se pochlubil jen rámcovými výsledky, nikoliv konkrétním číslem. Snadno se tak mohlo zdát, že General Motors německé sdružení deseti značek převálcoval. Jenže jak se ukazuje, opak je pravdou.
Volkswagen totiž nově prohlásil, že v loňském roce prodal 9,73 milionu vozů, tedy o nějakých dvě stě tisíc exemplářů více než General Motors. Vděčit za to prý může především svému „druhému domovu“. Tedy Číně, kde bylo loni prodáno 2,4 milionu vozidel. Tím se koncern na tamním trhu stal naprostou jedničkou, která se rozhodně nemusí obávat druhého Hyundai (milion prodaných vozů) nebo třetí Toyoty (857 tisíc exemplářů).
To by ovšem měl být naprostý začátek, neboť koncern VW Group investoval do tamních továren a vývoje 9,8 milionu Eur (cca 270 milionů korun). Do roku 2016 by tak prodeje měly ještě výrazněji narůst, ještě více se ovšem značka snaží v Americe, kde hodlá během pěti let proinvestovat 7 miliard dolarů (140 mld. Kč). A to kvůli GM a Toyotě, které jej na tomto trhu válcují.
Volkswagen tak dělá skutečně všechno proto, aby se v roce 2018 stal největší automobilkou na světě. Musíme si však uvědomit, že zásluhu na tom ponesou všechny zúčastněné značky, tedy i výrobci nákladních modelů MAN a Scania. Právě tito výrobci totiž prý koncernu pomohli v celkovém součtu zvítězit nad GM.
Ve výsledku tak vlastně finální pořadí záleží na interpretaci. Pokud se totiž budeme bavit jen čistě o značkách, pak Volkswagen skončil dalece za Toyotou. A to přesto, že i ta do svého součtu zahrnula dceřinou společnost Daihatsu a výrobce užitkových vozů Hino. Ty jsou však o poznání menší než kamiony MAN a Scania.
Navíc je zajímavé a trochu podezřelé, že Volkswagen s upřesněním přišel až poté, co s konkrétními výsledky vyrukovala konkurence. Snad to ale nenaznačuje žádné čachry ve výkazech, přesto si ještě počkáme na úplně detailní výsledky za jednotlivé značky a trhy.
Koncern Volkswagen Group je nakonec po loňském roce světovou dvojkou. Za to vděčí nejen značkám jako Audi, Seat či Škoda, ale také výrobcům kamionů MAN a Scania
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 10 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB