Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen loni předčil GM, je druhou největší automobilkou světa
3.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern oznámil, že nakonec loni prodal 9,73 milionu vozů, a to včetně kamionů MAN a Scania. Navíc se stal absolutní čínskou jedničkou.
Tak konečně máme trochu jasněji v tom, jak sestavit pořadí automobilek za loňský rok. Pravda, první místo Toyoty je již nějaké dva týdny naprosto jasné, dosud jsme však nemohli přesně určit, komu udělit stříbro a bronz. Stalo se tak především díky koncernu VW Group, který se pochlubil jen rámcovými výsledky, nikoliv konkrétním číslem. Snadno se tak mohlo zdát, že General Motors německé sdružení deseti značek převálcoval. Jenže jak se ukazuje, opak je pravdou.
Volkswagen totiž nově prohlásil, že v loňském roce prodal 9,73 milionu vozů, tedy o nějakých dvě stě tisíc exemplářů více než General Motors. Vděčit za to prý může především svému „druhému domovu“. Tedy Číně, kde bylo loni prodáno 2,4 milionu vozidel. Tím se koncern na tamním trhu stal naprostou jedničkou, která se rozhodně nemusí obávat druhého Hyundai (milion prodaných vozů) nebo třetí Toyoty (857 tisíc exemplářů).
To by ovšem měl být naprostý začátek, neboť koncern VW Group investoval do tamních továren a vývoje 9,8 milionu Eur (cca 270 milionů korun). Do roku 2016 by tak prodeje měly ještě výrazněji narůst, ještě více se ovšem značka snaží v Americe, kde hodlá během pěti let proinvestovat 7 miliard dolarů (140 mld. Kč). A to kvůli GM a Toyotě, které jej na tomto trhu válcují.
Volkswagen tak dělá skutečně všechno proto, aby se v roce 2018 stal největší automobilkou na světě. Musíme si však uvědomit, že zásluhu na tom ponesou všechny zúčastněné značky, tedy i výrobci nákladních modelů MAN a Scania. Právě tito výrobci totiž prý koncernu pomohli v celkovém součtu zvítězit nad GM.
Ve výsledku tak vlastně finální pořadí záleží na interpretaci. Pokud se totiž budeme bavit jen čistě o značkách, pak Volkswagen skončil dalece za Toyotou. A to přesto, že i ta do svého součtu zahrnula dceřinou společnost Daihatsu a výrobce užitkových vozů Hino. Ty jsou však o poznání menší než kamiony MAN a Scania.
Navíc je zajímavé a trochu podezřelé, že Volkswagen s upřesněním přišel až poté, co s konkrétními výsledky vyrukovala konkurence. Snad to ale nenaznačuje žádné čachry ve výkazech, přesto si ještě počkáme na úplně detailní výsledky za jednotlivé značky a trhy.



Koncern Volkswagen Group je nakonec po loňském roce světovou dvojkou. Za to vděčí nejen značkám jako Audi, Seat či Škoda, ale také výrobcům kamionů MAN a Scania
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 11 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321