Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen Group v Evropě a Číně roste, v Rusku nebo Americe naopak strádá
17.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Silné prodeje na asijských trzích pomohly vykrýt propady v USA či Brazílii. Celkem tak koncern letos prodal už rekordních 4,11 milionu nových vozů.
Dnes jsme se již podruhé rozhodli „píchnout do vosího hnízda“. Po článku poměřujícím nový Renault Mégane RS 275 Trophy se Seatem Leon Cupra si totiž projdeme dosavadní letošní prodeje koncernu Volkswagen Group. Ty jsou ve srovnání s loňským rokem na vzestupu, z čehož odpůrci deseti sdružených značek asi příliš radosti mít nebudou. V diskuzi tak očekáváme patřičně peprné komentáře, proti nimž se ale již ohrazovat nebudeme - boj s větrnými mlýny jsme vzdali a úlohu „fašistických zaprodanců“ přijímáme, jakkoliv není pravdivá.
Vzájemného osočování ale zanechme a pojďme se podívat na samotné prodeje, které po prvních pěti měsících letošního roku narostly o 6 procent na rekordních 4,11 milionu nových vozů (jen v samotném květnu přitom bylo registrováno 864 600 exemplářů, tedy rovněž o 6 procent více než v předcházejícím období). Na tom se podepsaly prakticky všechny zúčastněné značky, nejvíce pak VW, Seat, Škoda, Porsche a Audi.
Pozoruhodné přitom je, že výrazného růstu německý koncern dosáhl v ekonomickými problémy stále zmítaném Starém kontinentu, kde prodal 1,64 milionu vozů, tedy o 8 procent více než loni. Západní Evropa se přitom na této porci podílela větší polovinou (866 200 kusů, +8 %), přičemž nejvíce aut bylo logicky prodáno na německém trhu (502 200 kusů, +6 %). Špatně se ovšem VW Group nevedlo ani ve střední a východní Evropě (274 000 kusů, +8 %).
Pozitiva hlásí rovněž čínský trh (1,51 milionu kusů, +18 %), který je pro značku největším v rámci jednotlivých zemí. Pokles ovšem naopak hlásí Rusko (113 800 vozů, -6 %) a sklízet ovoce svého úsilí nemůže Volkswagen ani v Americe. Registrace v USA jsou totiž o 5 procent nižší než loni (prodáno bylo 237 900 vozů), ještě hůře se vedlo na jihoamerickém kontinentu (296 000 vozů, -21 %), zvláště pak v Brazílii (229 500 vozů, -16 %).
Zmínit pak můžeme i úspěchy jednotlivých značek, kdy samotný Volkswagen od ledna do května prodal 2,55 milionu nových vozů, tedy o 4 procenta více než loni. Ještě lépe se pak vedlo Audi (713 900 kusů, +12 %), Porsche (71 500 kusů, +6 %) nebo tuzemské Škodě (428 000 kusů, +14 %), které pomohl hlavně úspěch třetí generace liftbacku a kombíku Octavia.
Za opravdového skokana roku ovšem můžeme označit Seat, zvláště pak ve střední a východní Evropě. Španělská značka si totiž na tomto území připsala neskutečných 81 procent k dobru (registrace narostly na 10 400 vozů). Velice slušných výsledků pak automobilka dosáhla rovněž v Západní Evropě (94 100 kusů, +9 %), v rámci celého kontinentu pak eviduje devítiprocentní růst na 162 500 registrací.
Golf, Octavia a Leon jsou hlavními pilíři úspěchu koncernu Volkswagen Group
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch