Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen Group by mohla změnit jméno na Auto Union, říkají spekulace
23.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Oživení slavného jména z meziválečné doby by mělo za cíl odlišit koncern jako takový od „lidových vozů” Volkswagen. Nemluví se o tom ale poprvé.
Volkswagen Group jako koncern by se mohl v dohledné době přejmenovat na Auto Union, jak napovídají zákulisní spekulace. Cílem této změny by bylo odlišení korporátní image od automobilky Volkswagen jako takové, která nabízí „lidová auta”, třebaže někdy za ne úplně lidové ceny. Koncern má pod sebou také automobilky, vyrábějící luxusní GT a supersporty, proto by určité odlišení dávalo docela dobrý smysl.
Mluvčí australských odnoží Volkswagenu a Audi však o plánech k tomuto kroku neslyšeli a pochybnosti pramení i z minulosti. Už v roce 2004 se hovořilo o stejné změně jména tohoto automobilového giganta, stále však nese jméno Volkswagen. Je tedy otázkou, jak moc se lze spoléhat na nové zprávy.
Nutno dodat, že koncern Volkswagen Group je definicí Auto Unionu docela blízko. Kromě Audi, Volkswagenu, Škody a Seatu vlastní také značky Bugatti, Bentley, Lamborghini, Porsche a dokonce i italského výrobce motocyklů Ducati. Kromě toho má i nějaké akcie Suzuki a výrobců nákladních vozů MAN a Scania.
Auto Union vznikl v roce 1932 spojením automobilek Audi, DKW, Horch a Wanderer. Právě tehdy vzniklo logo v podobě čtyř spojených kruhů, které dnes používá značka Audi. Cílem bylo konkurovat Daimleru a vozy Auto Union byly v meziválečné době velmi úspěšné zejména na závodních okruzích. Po válce byla výroba obnovena, avšak už ne s takovými úspěchy. Daimler Benz dokonce v roce 1958 koupil 87 % akcií Auto Unionu. O šest let později je však prodal Volkswagenu, který obnovil jméno Audi.
Podle spekulací by se z koncernu Volkswagen stát Auto Union
Modely jako Golf si však s největší pravděpodobností zachovají jméno Volkswagen
Zdroj: Go Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva