Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen chystá nové sedmimístné SUV, vzejde z novinky Škody
28.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zajímavá koncernová spojka se rýsuje napříč Atlantikem. VW potvrdil, že v USA nabídne nové velké SUV, mělo přitom vzejít z novinky české Škody.
Obvykle se nestává, aby nový Volkswagen vycházel z vozu, který již nabízí některá z jeho koncernových značek. Většinou je to VW, popř. jeho prestižní značka Audi, kdo přijde s něčím úplně novým, v nabídce dalších dceřiných firem se pak podobný vůz objeví později. Pravda, někdy na základech stejné techniky vznikne něco, co jiná značka nenabízí (pro příklad nechoďme daleko, Škoda Octavia je variací na VW Golf, která nemá obdobu v nabídce žádné další odnože Volkswagenu), přesto je to vždy německý vůz, který celý příběh odstartuje. Nyní to ale vypadá, že se dočkáme minimálně jedné výjimky.
Pokud si vzpomínáte na náš zářijový článek o budoucích záměrech škodovky, jistě dobře víte, že česká automobilka v nejbližších letech nabídne i velké SUV, které bude stát nad současným modelem Yeti. Nabídnout by mělo nejen větší karoserii a snad i univerzálnost, ale také až sedm míst pro posádku ve třech řadách sedadel, jakkoli možnosti poslední „lajny” budou zřejmě dosti omezené. Můžete se ptát, jak moc velké šance na úspěch na trhu taková škodovka má (a odpovědět si, že u nás asi moc velké nebudou, ale v Číně nebo Rusko by měly být o hodně větší), ale o to tu dnes nejde. Podle posledních zpráv to totiž vypadá, že tento model resp. jeho obdoba se později bude prodávat i na americkém trhu coby zbrusu nový Volkswagen.
VW dnes za oceánem nabízí jak menší SUV Tiguan, tak větší Touareg, jenže oba dováží z Evropy. Jsou tedy na tamní poměry docela drahé a na trhu nejsou s to konkurovat vozům jako je Honda Pilot nebo Ford Escape, které stojí velikostně mezi nimi, nabízí až sedm míst pro posádku a citelně nižší cenu. A přesně do této mezery se chce Volkswagen trefit s novým modelem.
Jenže kde ho vezme? Ano, tušíte, správně, půjčí si ho od Škody. Sám Volkswagen totiž nemá v Evropě v úmyslu nabídnout levné velké SUV, to nejde dohromady s jeho místní image. Naopak to velmi dobře zapadá do povědomí o škodovce, která se vždy (pravda, u nás to až tak neplatí...) snažila nabízet více muziky za stejnou nebo nižší cenu než v případě svých koncernových sourozenců i jiných konkurentů. Octavia nebo Superb jsou toho důkazem a pokud se třeba Britů zeptáte, jak tyto vozy vnímají, dočkáte se povětšinou právě podobného popisu. Pouze Škoda tak nabídne model zatím neznámého jména, která se na trhu zařadí mezi kompaktní a velká SUV, jenž reprezentuje třeba právě Tiguan a Touareg. Později vůz minimálně na stejném základu a dost možná i s úplně stejnou karoserií nabídne s trochu „američtějšími” motorizacemi (hovoří se hlavně o těch šestiválcových) a hlavně americkou cenou také za oceánem, kde jej bude i vyrábět. Tím se dostane přesně na kobylku zmíněným konkurentům, kterým se zatím nemůže rovnat.
S tímto příběhem přišel americký Car and Driver a možná se v některých aspektech nezdá být pravděpodobný. Nezapomeňte ale na to, že i Škoda jakýkoli nový vůz „poskládá” z koncernové techniky, v tomto případě se hovoří o platformě současného Passatu. Vývoj ale zajistí česká filiálka, a tak snad na výsledek lze pohlížet jako na alespoň částečně český. Výsledný vůz pak žádná jiná část koncernu zprvu nenabídne a teprve později se v obdobném ztvárnění objeví v USA.
Náš zdroj ve Volkswagenu nám potvrdil, že VW jakožto značka pro Evropu s levným velkým SUV nepočítá, naopak od Škody máme již dříve potvrzený opak. Z vyjádření šéfa amerického Volkswagenu Jonathana Browninga je pak zřejmé, že zájem vyrábět v USA podobný vůz má firma již dlouho, ale skutečným záměrem se vše stalo až poté, co Škoda avizovala své vlastní velké SUV a zámořská filiálka VW tak částečné využije i výsledků práce českých vývojářů. Zdá se tedy, že Američané budou za pár let jezdit i ve škodovkách. Tak trochu...









Nedávno faceliftovaný Tiguan je starý známý, novinka škody i amerického Volkswagenu chce zamířit výše a cenově přitom zůstat dole
Popis obrázku
Druhou generaci Touaregu novinka jistě neohrozí, zejména nelze očekávat jeho terénní schopnosti
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před hodinouŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 4 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 5 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva