Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vítěz závodu plísní Hammonda za jeho nehodu. Profíkovi by se to nestalo, říká
17.6.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Čekáte, že každý bude rád, že Richard Hammond přestál vážnou nehodu jen s menší újmou na zdraví a bude mu jen přát to nejlepší? Mýlíte se, každý ne.
Skoro přesně před týdnem obletěla svět zpráva, že Richard Hammond těžce havaroval při natáčení The Grand Tour. Jeho vůz po krátkém putování dolů ze srázu skončil v plamenech a zejména s ohledem na to není divu, že si Clarkson a May po spatření následků nehody mysleli, že Hammond je mrtvý. Naštěstí není, zdaleka ne - z auta se před vypuknutím požáru vyškrábal sám a ačkoli i „jen” zlomené koleno znamená, že přípravy nové The Grand Tour jsou v chaosu, všichni jsou dnes hlavně rádi, že se „Hamsterovi” nic až tak vážného nestalo. Tedy skoro všichni.
S něčím docela jiným než přáním brzkého uzdravení se po nehodě ozval Marcel Steiner, profesionální švýcarský závodník, který zvítězil v závodě, po jehož trati se Hammond s půjčeným Rimacem pohyboval. Ten pro The Sun řekl, že profesionální závodníci před kláním detailně studovali trať, aby minimalizovali riziko při následném závodě. Richard H. prý ne a vzkázal mu to dost nevybíravým způsobem: „Superhrdinové jako Hammond se na trati ukázali jen krátce před závodem, a tak podstupovali obrovské riziko. Tohle by se skutečnému profesionálovi nestalo,” řekl bez skrupulí Steiner.
Mohl by mít pravdu, pakliže by Hammond skutečně jel po trati závodu „na první dobrou” blízko hranici možností a byl zaskočen charakterem silnice v jakémkoli smyslu těchto slov. A možné to je, neboť šéf švýcarské federace automobilového sportu Patrick Falk říká, že nad Hammondovým pohybem po trati neměla jeho organizace žádnou moc. „Hammond se neúčastnil oficiálního závodu, ale jen doprovodného programu, a tak jsme neměli přístup k němu a jeho autu. Profíci si běžně projedou trať den předem na kole a zajímají se o podmínky na tom kterém místě. Pochybujeme, že Hammond měl na toto čas,” říká Falk.
To pro slavného moderátora nevyznívá moc dobře, k čemuž si ještě přisazuje švýcarský automobilový novinář Peter Wyss, který byl u trati přítomen. Podle něj nikdo nemohl být překvapen, že při závodě došlo ke skoro tragické nehodě: „Účastnící závodu mimo soutěž se proháněli po horské silnici bez helmy a příliš vysokou rychlostí,” lamentoval s tím, že organizátoři by se měli na podobné jednání příště více zaměřit a že Hammondovo přežití bylo čirou otázkou štěstí. Jenže ne každý s tím souhlasí.
Docela jiného názoru je organizátor závodu Christian Smid, který podobné spekulace smetl ze stolu: „Hammondova účast v závodě byla připravována týdny před jeho startem,” konstatoval s tím, že britský moderátor se na trati neobjevil zničeho nic.
Kde je pravda, posuďte sami, my zůstáváme věrni našemu původnímu pohledu na věc - jsme rádi, že Hammond je v pořádku a jsme přesvědčení, že je dost zkušený a odpovědný na to, aby při „závodě” neúměrně neriskoval. Konec konců, příčina nehody je stále neobjasněna a komplikovaný superstroj malé chorvatské automobilky mohl snadno stihnout defekt, který poslal Hammonda mimo silnici nezávisle na jeho vůli.
Pro tuto chvíli tedy už jen dodejme, že Hammond byl ve čtvrtek propuštěn z nemocnice a převezen do Londýna, kde bude pokračovat v rekonvalescenci blíže své rodině. Že tím komplikuje další přípravy nové sezóny The Grand Tour, je nepochybné, budeme si ale muset ještě počkat, jestli to změní i původně avizovaný termín začátku druhé série show...
Michael Steiner nemá s Hammondem žádné slitování...
...sám moderátor s pochroumaným kolenem opustil nemocnici ale už zamířil do rodné Anglie
Co přesně vedlo k jeho nehodě, zůstává otázkou...
...s ohledem na následky ale musí být rozumný člověk rád, že Hammond vše přežil jen s menším zraněním
Zdroj: The Sun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
včera - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
4.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Nejčtenější články
- Valtteri Bottas byl odhalen jako jeden z kupců úchvatné Alfy 33 Stradale. Ani on si elektrický pohon nevybral
7.12.2024 - Ceny náhradních baterií a motorů pro elektrické VW a Škody jsou takový průšvih, že se o nich v servisu bojí mluvit
7.12.2024 - Mazda dopřála své poslední novince nový větší turbodiesel, to si na sklonku roku 2024 troufne málokdo
7.12.2024 - GM říká, že po zvolení Trumpa zruší své plány s elektromobily, jinak to ale samozřejmě dělal pro vás, pro přírodu, a protože jsou nejlepší
7.12.2024 - Končící manažer VW jasně ukazuje, jak odtržené od reality dnešní vedení automobilek je
7.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva